The real world.

Heftig stukje. Al heb ik het idee dat een piloot in Amerika altijd iets meer buschauffeur in de lucht is geweest dan in de rest van de wereld.
 
Goed artikel! Geeft ook maar weer eens aan dat het niet allemaal zonneschijn is wanneer je wel een baan vindt...
 
Goed artikel! Geeft ook maar weer eens aan dat het niet allemaal zonneschijn is wanneer je wel een baan vindt...

Juist. Vaak denk men van "als ik een baan vind dan zijn al mijn problemen opgelost". Maar dan begint de ellende pas als je je realiseerd dat het toch allemaal niet zo mooi was als je gedacht had. En in die situatie zit ik nu.
 
Zat vanochtend met een US Airways crew in de shuttle (nee geen spaceshuttle).

Captain vroeg of ik in de USA wilde blijven, toen ik daar eenmaal ja op had gezegd zei hij: you should go somewhere where you being there is appreciated. Eerst dacht ik dat hij doelde op het feit dat ik Nederlands ben waarna hij zei: 'not as a foreigner, but as an employee'

Hij vervolgde zijn verhaal en bottom line: we worden genaaid waar we bijstaan.
 
Hij vervolgde zijn verhaal en bottom line: we worden genaaid waar we bijstaan.

En het is geeneens lekker!! Maar verder goed artikel ja, zitten hier in het Midden-Oosten een paar Amerikanen die eerst bij een regional vlogen en nu per maand meer maken als daar in 5-6 maanden!
 
Last edited:
En het is geeneens lekker!! Maar verder goed artikel ja, zitten hier in het Midden-Oosten een paar Amerikanen die eerst bij een regional vlogen en nu per maand meer maken als daar in 5-6 maanden!

True! Het zijn geen 'Oh my god!' figuren die dat bij je doen! Volgens mij zit je daar wel prima toch? Gewoon blijven zitten.
 
Juist. Vaak denk men van "als ik een baan vind dan zijn al mijn problemen opgelost". Maar dan begint de ellende pas als je je realiseerd dat het toch allemaal niet zo mooi was als je gedacht had. En in die situatie zit ik nu.

Wat valt er allemaal tegen als ik vragen mag? Alleen het salaris, of zijn er meerdere dingen die je van tevoren niet van het beroep verwacht had?
 
interessant, bij de nieuwe film van Michael Moore, Capitalism, a love story, vind je hier ook een stuk waar ze het leven van een paar piloten zien, met een schuld van meer dan $100k moeten ze terug betallen met $20k per jaar.
 
Back
Top