Stella opleiding augustus

Bij deze zal ik me dan ook maar even voorstellen;)

Ik ben Wouter Kroese en ben 19 jaar. Kom uit Den Bosch en altijd al gek van vliegen geweest, ben dan ook al sinds m'n 13e actief geweest met zweefvliegen.
Verder heb ik vandaag het gesprek met de bank gehad, het aanmeten van de kleding zal volgende week vrijdag zijn omdat ik er i.v.m. de med. keuring niet bij kan zijn 5 juli :niet_bli: .
Verder heb ik er natuurlijk ook echt heel veel zin in!!
Is het misschien een idee om van te voren een keer wat met z'n allen te gaan doen voordat we aan de bak moeten?
 
lijkt mij een goed plan, wordt wel lastig denk ik want de meesten zullen nog op vakantie gaan lijkt me? ik in ieder geval nog wel. En dan komt iedereen ook vanuit andere plaatsen, maar als het kan lijkt het mij wel gezellig
 
als het goed is hebben we de week voordat de opleiding start 2 introductie dagen :) dus kunnen we even kennis maken voordat we de boeken in moeten
 
weet iemand eigenlijk ook wanneer je hoort of je je uniform kunt ophalen?

Kheb net zelf een mailtje gekregen van Shoewear. Kwas 6 juni heen om pak te passen en kan het aankomende donderdag ophalen tussen 11 en 14 (Bij Stella Zelf).

Fab
 
k heb al n mailtje gekregen:D ben er morgen ook bij, kan k misschien ook even een paar van mijn klasgenoten zien!

bram
 
Maastricht.....

Helemaal top!:D

Groter vliegveld, meer mogelijkheden, Maastricht zelf is mega gezellig!

Ik heb er zin an!

Maarten
 
Ja klopt, de opleiding zit hetzelfde in elkaar...

Het is natuurlijk wel zo dat je daar al gelijk op een gecontroleerd veld gaat vliegen.. Ook heb je aan beide kanten van de baan ILS, dat heb je op Teuge allebei niet..


Groetjes Maarten
 
Ja, dat is zo.

Maar als je in Teuge blijft ga je naar uiteindelijk naar Eelde, en dat is ook een meer 'gecontroleerd' vliegveld.

Uiteindelijk maakt het allemaal niet zo heel veel uit.

Zijn er trouwens in de aug klas ook mensen die overwegen om naar de oktober klas te gaan?
 
Ja, dat is zo.

Maar als je in Teuge blijft ga je naar uiteindelijk naar Eelde, en dat is ook een meer 'gecontroleerd' vliegveld.

Uiteindelijk maakt het allemaal niet zo heel veel uit.

Zijn er trouwens in de aug klas ook mensen die overwegen om naar de oktober klas te gaan?

De reden is dat er op Teuge geen IFR vluchten zijn toegestaan. Dus vanaf fase 4B (IFR single-engine) zal er gevlogen moeten worden vanaf Eelde.

Ik zag ergens in dit topic vragen over de Europa-trip. Je mag enkel naar Duitsland, België, Luxemburg en Frankrijk. Hier valt overigens genoeg te beleven en moois te zien;) (zoek op video.google.nl: "stella aviation academy training flight")
Voor je Europatrip heb je niet altijd veel keus omdat je rekening moet houden met het weer, gezien jullie startdatum worden jullie geen mooi-weer-vliegers (alleen maar goed;) ) Tegen de tijd dat jullie praktijk in gaan verslechterd het weer.

Als het nog niet duidelijk was, je mag gewoon je pak houden uiteraard na de opleiding.

succes met de opleiding iedereen
 
de klassen van augustus (1) , augustus (2) en september gaan naar Maastricht toe.


Wie van jullie heeft btw al een woning in de buurt van Beek?

Gr. bram
 
Maastricht.....

Helemaal top!

Groter vliegveld, meer mogelijkheden, Maastricht zelf is mega gezellig!

Ik heb er zin an!

Maarten

Gelukkig moeten jullie nog beginnen met vliegen en AIRLAW...voorzetje:

TEUGE --> luchtruim klasse G --> VFR vliegen (daar begin je doorgaans mee...) mag vanaf een zicht van 1500 meter horizontaal en "clear of clouds"

MAASRTRICHT --> luchtruim klasse C --> VFR vliegen mag mits je horizontaal zicht hebt van minimaal 5000 meter en in ieder geval 1000 ft onder de wolken blijft. Evt kan er, echter zeer spaarzaam, met gebruik van Special VFR de minima iets opgerekt worden.

Niks meer mogelijkheden, dat geldt pas vanaf IFR vliegen en dat doe je pas als je al VFR kunt vliegen. Maar ja, tot die tijd gaat dat wat langer duren, want dat VFR vliegen kan minder vaak dan op een "groen" veld zoals Teuge.

't is maar dat je 't weet.

Vliegplannetje ;)
 
Gelukkig moeten jullie nog beginnen met vliegen en AIRLAW...voorzetje:

TEUGE --> luchtruim klasse G --> VFR vliegen (daar begin je doorgaans mee...) mag vanaf een zicht van 1500 meter horizontaal en "clear of clouds"

MAASRTRICHT --> luchtruim klasse C --> VFR vliegen mag mits je horizontaal zicht hebt van minimaal 5000 meter en in ieder geval 1000 ft onder de wolken blijft. Evt kan er, echter zeer spaarzaam, met gebruik van Special VFR de minima iets opgerekt worden.

Niks meer mogelijkheden, dat geldt pas vanaf IFR vliegen en dat doe je pas als je al VFR kunt vliegen. Maar ja, tot die tijd gaat dat wat langer duren, want dat VFR vliegen kan minder vaak dan op een "groen" veld zoals Teuge.

't is maar dat je 't weet.

Vliegplannetje ;)

Maakt niet uit. In de eerste VFR fase van de opleiding gaan ze zowieso niet weg met zicht minder dan 5km "for training purposes". De tweede fase bestaat vooral uit solovluchten. Volgens het OM van Stella Aviation geldt een minimum van 5km in het circuit en 8km overland voor trainings solovluchten.;)

groetjes gillin
 
Back
Top