Stella levert piloten?

Johny, misschien een beetje voor uw tijd, maar uw vorige post deed me ergens aan denken:

[YOUTUBE]]

Doe er UW voordeel mee.

Snotneus.

Zij zijn groot, maar ik ben nog groter.hahaha:grijns:

Ach wat.Praat maar.

Spreek iedereen nog wel over paar jaar.Geen probleem. Gezellig.
 
Momenteel is de markt gewoon klote. En dat weten de Stella mensen ook. Vandaar dat er geen reacties vanuit de Stella kant komt.

Dat geldt misschien zo voor de studenten, maar Stella (management) pretendeert hele andere dingen.

Dat er dus geen reactie komt vanuit de school zelf..... zie punt EEN en TWEE van mijn vorige bericht.

Grtz Mike5

Ps

@ Johny Bravo,

Ik ben blij dat je ook een mening hebt over deze kwestie. Probeer alleen je reactie op een iets volwassenere manier te formuleren. Want op deze manier eindigt het weer in puberaal gebekvecht, en verzandt het de eigenlijke essentie van deze thread.
 
Wel mooi dat er eindelijk eens iemand refereert aan een Fokker 100 als zijnde een groot vliegtuig, verder -1000 ofzo, werd er niet geil van en tevens een extreem poepverhaal.
 
Ik ben niet erg actief op die forum, puur omdat ik er geen tijd voor heb maar de gemiddelde poster in dit topic zou het niet slecht doen op de nationale Libelle dag! Wat een ge-ouwewijf zeg hier en daar! Iemand persoonlijk onderuit halen door het plaatsen van een filmpje dat tevens al verjaard is vind ik erg laag.

Bij de argumenten over het management van Stella sluit ik me overigens aan. Als je zelfs in deze tijden waarin menig airline over de kop gaat nogsteeds volhoud dat het zo goed gaat in de luchtvaart dan ben je gewoon valse voorlichting aan het geven.
 
Heb trouwens vanmorgen een stella student gesproken . Hij is nu bijna klaar met zn ME en gaat daarna MCC doen in Turkije.Full Motion. Ik heb hem ook gevraagd naar de voorwaarde die golden voor de studenten die aangenomen zijn bij Pegasus. Hoe het nu zat mbt.TR en contract. Hij wist mij te vertelleen dat ze een 3 jarig contract hebben gekregen.Dus die zitten er dus weldegelijk goed bij. Niet zoals eerder gesuggereerd met paar uurtjes vliegen en dan er weer uit.

JB
 
Heb trouwens vanmorgen een stella student gesproken . Hij is nu bijna klaar met zn ME en gaat daarna MCC doen in Turkije.Full Motion. Ik heb hem ook gevraagd naar de voorwaarde die golden voor de studenten die aangenomen zijn bij Pegasus. Hoe het nu zat mbt.TR en contract. Hij wist mij te vertelleen dat ze een 3 jarig contract hebben gekregen.Dus die zitten er dus weldegelijk goed bij. Niet zoals eerder gesuggereerd met paar uurtjes vliegen en dan er weer uit.

JB

Ik geloof dat je twee dingen door elkaar haalt,

Volgens mij hebben de mensen die naar SunExpress gaan een 3-jarig contract, en betalen zij geen typerating, bij Pegasus gelden geloof andere voorwaarden... IIG zelf type-betalen...

Maar, correct me if I'm wrong... Ook slechts via-via gehoord..
 
Ik geloof dat je twee dingen door elkaar haalt,

Volgens mij hebben de mensen die naar SunExpress gaan een 3-jarig contract, en betalen zij geen typerating, bij Pegasus gelden geloof andere voorwaarden... IIG zelf type-betalen...

Maar, correct me if I'm wrong... Ook slechts via-via gehoord..

Ik heb die jongen kort gesproken. DUs dat sun kan waar zijn id.Ja er is natuurlijk een en ander gaande.DUs kan inderdaad Pegasus en Sun door elkaar hebben gehaald.Ik vind dat 3 jarige contract best positief.En als jij het ook nog zo is dat ze hun TR niet hoeven betalen is het helemaal top. Zeker in deze tijd.Laten we eerlijk wezen. En dan vindt ik dat er best wel wat positiefs kan gezegd worden. meeste kritiek klopt wel over Stella, maar als iets positiefs gaande is , mag dat best ook gezegd worden.
 
Inderdaad. Fantastisch nieuws. Een 3-jarig contract! Proficiat.

Johny. U mag bij mij een 5 jarig contract komen tekenen om mijn tuin bij te houden, mijn auto te wassen, m'n ramen te lappen en als je lief bent krijgt u een zakcentje om mijn vrouw mee uit eten te nemen.
Dit 5-jarig contract kost u slechts 5000 euro per maand, maar dan kunt u wel op uw CV zetten dat u bij MG heeft grasgemaaid!

Kijk nou toch eens verder dan je neus lang is, man.

@Grasparkiet:
[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=Q_DQt-zcJx0[/YOUTUBE]

Ik heb ze nog veel ouder:

[YOUTUBE]http://www.youtube.com/watch?v=_URDoNhXXYc[/YOUTUBE]
 
Even alle gekheid aan een stokje. Wat wordt er nou werkelijk bedoeld met een contract?

Zoals MG het beschrijft is het waarschijnlijk een leuke manier om mensen geld af te troggelen, maar is dat wel zo? Als er iets positiefs aan vast zit, wat is dat dan?
En wat houdt het in..

Ja, even veel vragen op een rijtje maar een beetje duidelijkheid kan geen kwaad denk ik zo in dit topic ;)

Aju, Aju

(Trouwens, leeft 60plus nog of heeft de ouderdom toegeslagen?)
 
Het voordeel is dat je uren bouwt en dat je na 3 jaar niet nummer 54.043 in de rij bent, maar nummer 26.745.
Die nummers trek ik natuurlijk uit de bips en komen waarschijnlijk niet in de buurt van de werkelijkheid, maar wat ik aan wil geven is dat men tegenwoordig zo enorm veel over heeft voor de baan, dat men letterlijk wil betalen om maar te mogen vliegen.
Dit doet men in zulke grote getalen dat een bedrijf als Ryanair RETOURtickets kan verkopen van Brussel naar Madrid voor 33,99 euro (net opgezocht op ryanair.com).
(Even afgezien dat je daarna nog mag betalen voor het inchecken van een koffer, het meenemen van handbagage, het uitprinten van een boardingcard, het nuttigen van een drankje, het gebruiken van het toilet(grapje, NU nog wel), het hebben van extra beenruimte en de mogelijkheid tot ademhalen).
Vergeet u bij het uitstappen de piloot niet te bedanken voor de nette landing en het naar beneden halen van AL onze condities.
Kom er maar in Overload. (Wat is ie stil trouwens de laatste tijd).
We zijn het niet aan het verkloten. We hebben het al verkloot.
Het is nog steeds een machtig mooi beroep, maar het is bijna geen beroep meer, maar een duurbetaalde hobby voor rijkeluiskinderen.
Toe maar jongens. De beuk erin, want JULLIE hebben er per slot van rekening ALLES voor over om die plek te bereiken en wie ben ik dan om die jullie te misgunnen.
Per slot van rekening heb ik makkelijk praten. Ik heb namelijk mijn stoeltje al bezet en het wordt tijd dat ik oprot om plaats te maken voor de jonge goden: JA JIJ, pardon U!
Ik zit namelijk al veel te lang op UW stoel en ik heb daar niet eens voor betaald. Hoe durf ik?!

Don't mind me. It's the booze talking. Zit weer eens eenzaam in de hotelkamer en dan krijg je dit soort taferelen. Maar het was het allemaal waard hoor. Ik zal nu stilletjes opschuiven en plaats maken voor de nieuwe generatie. Wat ik ga doen? HOKEN en vakken vullen of zo.
 
Ik heb me werkelijk bescheurd om dat Calimero filmpje. Erg toepasselijk ook in dit geval! Thanks MG en hef fun met de inhoud van de minibar.
 
Memba,
sorry, had jullie het ergste deel van mijn levensverhaal nog niet verteld:
ER IS GEEN MINIBAR!!!!!
Moet mijn eigen focking wijn kopen! Voor je het weet moet ik ook mijn eigen uniform aanschaffen.

P.S. Kennen wij elkaar? (GMB(A) of GMB(H)?)
 
Johnny Bravo

Ik weet niet of het inmiddels al 300x of 400x is verteld hier op dit forum, maar dat gedoe met Sunexpress is niet dankzij Stella. Iedereen kan daar solliciteren. Zelfs Diana heeft een berichtje hier op het forum geplaatst dat Sun haar benaderd heeft om een oproep te doen aan ALLE werkeloze vliegers die een baan zoeken, om bij Sun express te solliciteren. Ik snap dus ook totaal niet hoe je hiervoor Stella zo enorm in de hemel prijst want, behalve dat er enkele mensen van Stella heen gaan, gaan er ook een hoop anderen naartoe die NIET van Stella komen. Daar lees je alleen niets over op luchtvaartnieuws.
Ohja, en Pegasus is veel betalen en na weinig vliegen opzouten...Geen baan dus maar betaalde typerating. Kan iemand van Stella trouwens vertellen hoe bepaald wordt wie er van de opleiding in aanmerking komt voor deze maatschappijen en hoeveel het kost? Pm mag ook hoor.

Cheers!
 
En je moet niet tof hier op het board gaan praten over iemand die meer in aviation gehaald hebt dan jij. Beetje respect. Je wilt niet weten hoeveel gasten/ dames de eerste instantie niet representatief over komen. Maar wel procedures scherp volgen. En op op de scherpste van de snede vliegen!!

Sinds wanneer laten ze Ali B. met een NG vliegen :confused:
 
Je wilt niet weten hoeveel gasten/ dames de eerste instantie niet representatief over komen. Maar wel procedures scherp volgen. En op op de scherpste van de snede vliegen!!

Nou nou, je bent geen F16 vlieger toch...mag hopen dat ze dan veilig vliegen ipv 'op het scherpst van de snede'... :dozey:

Kan persoonlijk altijd erg slecht tegen mensen die om respect vragen omwille van een titel of opleiding, zeker in combinatie met de zinsnede's 'Je praat onzin' en 'Je moet niet tof gaan praten' .

Zolang er niemand uit het Management van Stella de moeite neemt om tekst en uitleg te geven, en het verder ook vanuit de studenten kant angstvallig stilblijft begin het er erg op te lijken dat er inderdaad represailles staan op het reageren op AW. En dat geeft op zichzelf al aan dat er ergens iets behoorlijk mis zit.

Edit: Jaap is sneller!
 
Proefballonnetje:

Je ziet de lening voor een vliegopleiding een investering is in jezelf. Je besluit deze investering te doen omdat een vertegenwoordiger van een bepaalde FTO je heeft verteld, dat hij mensen heeft geplaatst bij TRA, CLH, etc. etc.

Echter, achteraf blijkt de hij/zij te hebben gelogen; 1) zijn studenten hebben overwegend zelf de baan geregeld en 2) nu er geen banen zijn geeft hij/zij niet thuis. Is dit niet een gevalletje voor de AFM wegens malafide financiële praktijken. Bedoel, liegen is liegen als er bij aandelen emissies wordt gelogen komen ze ook in actie. :p:
 
Dit doet men in zulke grote getalen dat een bedrijf als Ryanair RETOURtickets kan verkopen van Brussel naar Madrid voor 33,99 euro (net opgezocht op ryanair.com).
(Even afgezien dat je daarna nog mag betalen voor het inchecken van een koffer, het meenemen van handbagage, het uitprinten van een boardingcard, het nuttigen van een drankje, het gebruiken van het toilet(grapje, NU nog wel), het hebben van extra beenruimte en de mogelijkheid tot ademhalen).
Vergeet u bij het uitstappen de piloot niet te bedanken voor de nette landing en het naar beneden halen van AL onze condities.
Kom er maar in Overload. (Wat is ie stil trouwens de laatste tijd).

Over het algemeen ben ik het met je eens, maar deze snap ik echt niet. Bij Ryanair betaal je niet om te mogen vliegen. Integendeel, je krijgt er heel ruim voor betaald. Je betaald voor je TR (die je dan binnen een jaar terug hebt verdient) maar daar maakt Ryanair zoals bekend geen winst op, zoals ik al eerder heb geschreven, er moet nog een hoop geld bij, we krijgen geen gratis vliegers. Ik vind wat andere bedrijven doen, namelijk wel een TR voor je betalen en je dan vervolgens jaren lang slecht betalen, veel erger. Dat is pas markt verzieken.
Voor wat betreft de ticket prijs, en ook dat heb ik al vaker geschreven, iedereen betaald de baseline. Wil je dan extra's, dan betaal je daar apart voor. Als jij een koffer mee wil nemen, dan betaal jij daar voor. Maar ik, die geen koffer mee neem, betaal niet voor het vervoer van jouw koffer. Daarom ben ik goedkoper uit. Een goed systeem, dat hoop ik op termijn overal zal worden toegepast. Als ik een BMW koop met satnav en jij koopt er een zonder satnav, dan betaal jij ook minder dan ik. Waarom zou jij voor mijn satnav moeten betalen? Dan kunnen we fijn alle auto's even duur maken?
Ryanair wil niet verdienen aan de passagier zelf, en op termijn het vliegen voor de passagier gratis maken. De winst komt uit 'secondary revenue' zoals we dat noemen. Dat heb ik ook al eerder uitgelegd en dat ga ik niet weer doen.
Ryanair is een van de weinige bedrijven die winst maken en daarbij hun vliegers uitstekend behandelen. Ik denk dat zij de laatsten zijn op wie je in deze tijden kritiek zou moeten hebben. Kijk eens wat er bij bijv Easyjet aan de hand is...
Back on topic.
 
Last edited:
Back
Top