Stella Keuring [en meer over opleidingen en roze brillen]

Mijn woordspeling klopt niet 100%......


Volkswagen-Airbus-380--33281.jpg
 
bij KLM tussen nu en 2017 zo'n 48 tot 67 per jaar . de 5 jaar daarna zo rond de 80 jaarlijks.
wachtlijst afgestudeerde KLS-ers momenteel ongeveer 350 .
Zelfs met groei niet echt een grote kans om buiten de KLS aan de bak te komen bij de blauwe. :traantjes
 
Ja, maar er komt toch een pensioen golf aan?

Die pensioengolf... Die ken ik ook uit andere sectoren. Nee, die komt er echt aan... En ieder jaar hoor je weer dat die volgend jaar echt komt, maar als je nu van school af komt, heb je daar niet veel aan. Ik zou dus zeggen: Kijk naar het nu, daar kan je iets nuttigs over zeggen, maar wat er morgen, laat staan over een jaar gebeurt, dat is gewoon heel moeilijk te voorspellen.
Waren vliegmaarschapijen gelijk de overheid, dan had je nog wat zekerheid, maar het zijn commerciële instellingen. Ze vinden het niet vervelend dat jij geld verdient, maar het is wel de bedoeling dat je meer geld oplevert dan kost....
 
Ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat de pensioen golf morgen rond 6:45 op schiphol aankomt en rond 13:30 weer airborn wordt verwacht...dus als je hem wilt zien, wees er snel bij...waarschijnlijk landen op 18R en vertrek op 24.
Neemt u allen de camera's mee!!! Deze unieke gelegenheid is al vele jaren uitgesteld en de volgende mogelijkheid is pas over een jaar of 6, mits, tenzij, edoch, mogelijkerwijs, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid, etc, etc....alssss hij komt, zo niet, dan niet.

Er zijn wel 7 golven op schiphol van KLM te zien. Deze zijn te herkennen aan de gong en dan moet je maken dat je in het water staat, want golven zijn leuk...

Bij Stella hebben ze een Tsunami van geld richting de directie heb ik vernomen...is ook een golf, maar dan een hele grote en nog de verkeerde kant op ook nog...als je die op de foto kunt zetten dan ben de een held!

Btw nee ik ben niet dronken, ik ben vrij en heb serieus te doen met de mensen die graag willen vliegen en die zo opgelicht worden door vliegscholen met hun mooie verhaaltjes.
 
Dan ga jij er van uit dat iedereen die wordt uitgenodigd, ook bij de blauwe aan de slag gaat. Ik kan me voorstellen dat als iemand ondertussen een baan heeft bij bijvoorbeeld BA, maar wellicht ook bij een niet flag carrier en die baan bevalt (wellicht ondertussen partner gevonden die geen zin heeft weer naar NL te verhuizen)... Tja, dan zullen er best een paar zijn die zeggen: Laat die blauwe kisten maar zitten.

Maar dat zal het eerste jaar, de eerste twee jaar niet echt boeien.
De vraag is natuurlijk ook in hoeverre die uitstroom van 60 per jaar 1:1 wordt vervangen. Het kan best zijn dat ze niet allemaal worden vervangen, of wellicht hebben ze extra nodig omdat er toch een vlootuitbreiding komt....

Maar goed, op basis van een uitstroom/instroom 60 per jaar en een wachtlijst van 350 man zou ik dus verwachten dat ze over 5 jaar de lijst wel leeg hebben. (Dus 50 hebben een andere baan en blijven daar lekker zitten.)
 
@Fotojunky: mijns inziens zou de wachtlijst van afgestudeerde kls'ers rond de 300 blijven liggen. Aangezien er elk jaar een intake bij de kls van 60 is (als het zoals nu blijft), en volgens het bovenstaande bericht een verwachte uitstroom/instroom van 60 bij de klm is. Dan zouden er dus evenveel piloten bij de klm bijkomen als dat er weggaan. En dus ook evenveel bij de wachtlijst komen/weggaan. Resultaat is dan dat de wachtlijst even groot blijft.

Disclaimer: dit is natuurlijk allemaal gespeculeer. Niets is zo veranderlijk als de luchtvaart. Resultaten uit het verleden ... etc. etc.


Klopt.... bijna... Je gaat er nu vanuit dat afgestudeerde KLS'ers op die lijst komen. Dit is echter niet meer het geval sinds klassen die gestart zijn vanaf 2010. Dus het gaat niet helemaal op.
 
@ Thermiekvogel. Waar haal jij het getal van 60 man intake pj vandaan? Als er 60 man per jaar met pensioen gaan, wil dat niet zeggen dat men hetzelfde aantal laat instromen.
Zo zijn er de afgelopen 2,5 jaar pensioneringen geweest, maar zijn er geen nieuwe vliegers aangenomen...
Daarnaast wil KLM nu graag groeien en dat zou betekenen dat ze meer personeel gaan aannemen dan wat er uit gaat. Zo kan die wachtlijst misschien in 3 jaar al zijn weggewerkt...

@joeriz
Mocht de wachtlijst zijn weggewerkt en KLM heeft meer vliegers nodig, dan kijken zij in eerste instantie naar de afgestudeerde kls'ers vanaf 2010, voordat ze naar ab initio's van andere scholen kijken. Dit staat ook in het contract met deze studenten. Daarnaast heeft een bestuurslid van KLM dit ook nog vermeld op een recente diploma-uitreiking in Eelde.
 
Back
Top