Stella Keuring [en meer over opleidingen en roze brillen]

rikietje

New member
Hallo!

Ik ben vandaag (gelukkig :yeehaa:) door de eerste keuring op Stella Flight Academy gekomen.

Ik vraag me dan ook af of er nog mensen zijn met goude tips voor de 2e fase?

Alvast bedankt!

Rik
 
Last edited:
Hallo!

Ik ben vandaag (gelukkig :yeehaa:) door de eerste keuring op Stelle Flight Academy gekomen.

Ik vraag me dan ook af of er nog mensen zijn met goude tips voor de 2e fase?

Alvast bedankt!

Rik

Je roze bril niet vergeten op te doen morgen (zonnetje schijnt als het goed is toch) en als het nog kan: 150k

Denk dat je dan wel door de ''selectie'' heenkomt
 
Ik denk dat er op de kennisbank het e.e.a. al heel duidelijk staat beschreven, en meer valt er eigenlijk niet over te vertellen. Het is een onderzoek naar jouw capaciteiten, en die heb je of die heb je niet. Natuurlijk zit daar een stukje opleiding bij, maar ook dat ga je dan niet meer in korte tijd bijschaven.

Verder inderdaad 110k euro meebrengen, en vergeet zeker niet nog eens 10k euro te betalen voor een "baangarantie", want anders doen ze echt niets voor je na je opleiding. (en met de garantie kan je nog instructeur bij ze worden, of 100 uur naar turkije)
Je krijg lang plezier van je investering, want je bent gerust 3 jaar of langer bezig met de opleiding, om vervolgens opnieuw te beginnen of het modulair af te maken. (als IVW dat nog langer blijft pikken).

Het klinkt misschien bot wat de mensen allemaal zeggen, maar denk er eens over na. Er staan genoeg (heel erg uitgebreide) topics over de realiteit daar, en de mensen zeggen allemaal hetzelfde. Zou het dan niet misschien waar zijn?

Er zijn genoeg betrouwbaardere en goedkopere opties. Zonder dat je baangarantie bij moet kopen, en waar het vanzelfspreken is dat ze de studenten helpen als ze de mogelijkheid hebben. (iedere school heeft graag alle studenten aan een baan, dat is goede reclame)

Ik heb het zelf wel met Stella gedaan en dat heeft me een heleboel geld gekost, erg veel uitloop en ik heb heel veel mooie verhalen moeten aanhoren. (waar niets van terecht kwam)
Vervolgens op de dag dat je klaar bent krijg je een gesprek met de mededeling dat er binnen school geruchten gaan en dat het rechtgezet moet worden, ze kunnen je namenlijk niet meenemen aan het handje en je moet zelf solliciteren. (wij hadden de garantie nog niet)
Resultaat is dat ik zelf met hard werken ergens terecht bent gekomen, zij geen moer hebben gedaan en mijn naam op de website stond in de trand van: Mr. X heeft dankzij ons een baan bij bedrijf A.
Achteraf ben ik toch ergens terecht gekomen, en uiteindelijk vindt bijna iedereen een baan. (kan jaren duren), maar ik heb altijd gedacht achteraf als ik dan weer nieuwe collega's van andere scholen rechtstreeks zie komen; had ik maar een andere school gekozen.
Maar as is verbrandde turf zeggen ze wel eens.....Doe je voordeel met het advies van de mensen hier, zij zijn ervaren in het wereldje dat luchtvaart heet en kennen de klappen van de zweep.
 
Je krijg lang plezier van je investering, want je bent gerust 3 jaar of langer bezig met de opleiding, om vervolgens opnieuw te beginnen of het modulair af te maken. (als IVW dat nog langer blijft pikken).

Kan iemand hier iets meer over vertellen?....
 
en met de garantie kan je nog instructeur bij ze worden, of 100 uur naar turkije)

Hoho Martijn! Niet zo vlug, je vergeet erbij te vermelden dat je na het betalen van die 10 mille (voor de zogenaamde "baan" garantie), ook nog eens 30 mille extra voor die 100 uur in Turkije mag gaan aftikken!

Succes Rikietje!
 
Last edited:
Hallo!

Ik ben vandaag (gelukkig :yeehaa:) door de eerste keuring op Stelle Flight Academy gekomen.

Ik vraag me dan ook af of er nog mensen zijn met goude tips voor de 2e fase?

Alvast bedankt!

Rik

Azijnpis modus aan
is dat een nieuwe school? Stelle Flight Academy?
Grappig dat je de juiste naam van de vliegschool, waar je straks 110.000 euro neer gaat leggen, niet kent.
Azijnpis modus uit

Succes ermee en kijk volgende keer gewoon even op de kennisbank.
Of gebruik de zoekfunctie, dat staat bij die tabs net hierboven.
JM
 
Waarom reageert iedereen op dit hele forum met zoveel agressie op elkaar?

Ik vroeg gewoon of mensen nog goude tips hebben voor de selectie, en dan krijg ik al deze shit over waar ik mijn geld in investeer, en dat ik voor 30 mille naar turkije mag gaan.

Ik vraag toch helemaal niet om al dat gezeik?
 
Waarom reageert iedereen op dit hele forum met zoveel agressie op elkaar?

Ik vroeg gewoon of mensen nog goude tips hebben voor de selectie, en dan krijg ik al deze shit over waar ik mijn geld in investeer, en dat ik voor 30 mille naar turkije mag gaan.

Ik vraag toch helemaal niet om al dat gezeik?

Het gezeik nu kan je wel veel gezeik na of tijdens je opleiding besparen.
Maar goed, ze geven inderdaad geen antwoord op je vraag. Ik denk niet dat je hier veel meer zal vinden dan dat er in de kennisbank staat!
 
Waarom reageert iedereen op dit hele forum met zoveel agressie op elkaar?

Ik vroeg gewoon of mensen nog goude tips hebben voor de selectie, en dan krijg ik al deze shit over waar ik mijn geld in investeer, en dat ik voor 30 mille naar turkije mag gaan.

Ik vraag toch helemaal niet om al dat gezeik?

Gezeik?? Er is helemaal geen gezeik in dit topic, er staat een mooi en lang betoog van een ex stella student over de gang van zaken zoals hij het heeft meegemaakt. Neem nou maar gewoon aan dat het klopt, en dat bedrag van 30k voor 100 uur vliegen in turkije ook. Als je dat allemaal niet erg vind dan succes met fase 2.
Waarom je nog geen specifiek antwoord op je vraag heeft is dat dergelijke vragen hier vaak gesteld worden. Een beetje zoeken vind je een schat aan informatie op over het selectietraject van Stella.
Succes ermee
 
Hoi Rik,

Neem van mij aan dat er écht mensen rondlopen met verstand van zaken. Jij komt hier met een vraag, hier kun je verschillende reacties op krijgen. De vraag is alleen 'WAT wil je horen'? Je wil graag weten of mensen nog gouden tips hebben, hier is tot nu toe nog niet echt op gereageerd. Echter zijn er wel een paar mensen die tijd in hun post hebben gestopt om jou te behoeden voor eventuele verschrikkelijke dingen. Martijn737 bijvoorbeeld heeft het daar in levende lijve meegemaakt.

Als jij je huiswerk goed gedaan hebt, dan is er niks aan de hand. Je hoeft ook geen vragen te beantwoorden zoals 'Waarom Stella' maar ga er niet direct van uit dat men dit vraagt om je voor schut te zetten of te gaan zeuren.

Het is maar net hoe je het wil zien, de bekende roze bril hier. Wees eerlijk tegen jezelf, weeg dingen af en neem dán een beslissing. Als jij volgens jezelf goed je huiswerk hebt gedaan alvorens te beginnen aan de selectie van in dit geval Stella dan zal het ook wel goed zijn. Sommigen hier proberen je alleen te helpen, het is geen kritiek maar zij zijn wel de personen die het commercieel beleid van een vliegschool zoals bijvoorbeeld Stella kennen. Mensen zoals Martijn737 hebben dingen in levende lijve meegemaakt.

Als jij je huiswerk goed gedaan hebt en een bewuste keuze hebt gemaakt, ga er dan voor. Mensen proberen je hier te helpen, en het hoeft niet per sé te zijn om te gaan 'zeiken' over bepaalde dingen. Het enige wat je nu laat zien is dat je sommige dingen niet WIL zien. Ga niet voor de weg met de minste weerstand, piloot worden is geen 'Dat doen we ff'.
 
Kan iemand hier iets meer over vertellen?....

Ik kan het wel motiveren.
Volgens JAR moet je de integrated opleiding afronden binnen 36 maanden. Loop je hier uit, issie niet geldig. (dus opnieuw beginnen)
Een optie is om dan uitzondering bij IVW te vragen en het behaalde om te zetten naar een modulaire opleiding. Je krijgt dan dus een soort vrijstelling van wat je al heb en maakt de opleiding verder af.

Nu zijn er natuurlijk twee maar's in dit verhaal
1)IVW word het een beetje zat, zeker nu het om bijna 40 personen gaat. Dit is geen uitzondering meer, dus de vraag is of ze dit geven. (dan kunnen ze net zo goed de regelgeving opzeggen.)
2) Je krijgt echt geen geld terug, ga je echt >120K euro betalen voor een modulaire opleiding van meer dan 36 maanden?
Op het forum staan zat goedkopere alternatieven, zeker voor modulair.



Even weer on-topic:
zoals boeingfreak zegt, doe er je voordeel mee. Een hoop mensen, zeker de ex-studenten weet hoe het er aan toe gaat en heeft de schade en schande al betaald.
Hun enige doel is om je te behoeden en geheel profijtloos je te helpen.
Wat je uiteindelijk kiest moet je zelf weten natuurlijk, maar gewoon even een tipje
 
Een hoop mensen, zeker de ex-studenten weet hoe het er aan toe gaat en heeft de schade en schande al betaald.
Hun enige doel is om je te behoeden en geheel profijtloos je te helpen.
Wat je uiteindelijk kiest moet je zelf weten natuurlijk, maar gewoon even een tipje

Ook de ex-instructeurs van stella hebben in het verleden veel tijd gestoken in het waarschuwen van snotapen zoals jij Rik.
Maar het komt ons een beetje de strot uit dat als de antwoorden op de gestelde vragen jullie niet bevallen, deze antwoorden vervolgens worden afgedaan als azijnzeikerij. Jullie weten het allemaal beter, maar zijn te belazerd om de zoekfunctie te gebruiken voor een vragen die letterlijk meer dan 50 X gesteld zijn.

Martijn737, bedankt voor je bijdrage, maar wat mij betreft komt ie een paar jaar te laat. Waarom nooit bijval gekregen toen ik destijds jouw generatie heb proberen te waarschuwen voor de praktijken van het stella management?
Was dat chantage/bangmakerij vanuit het management?
Ben echt benieuwd naar de reden waarom ik enkel PM's heb gekregen en er maar enkelen het lef hadden om hun kritiek op airwork te spuien.
Voor alle anderen die mij "in vertrouwen willen PM-en" over de stella praktijken:
Mijn geduld en begrip zijn op, dus PM me niet meer tenzij je met naam en toenaam genoemd wilt worden op airwork. Ik ben geen vertrouwenspersoon en heb jullie genoeg gewaarschuwd.

Rik, omdat je toch alleen maar hoort wat je wilt horen:
Veel succes met je selectie en vervolgens de opleiding! Je gaat het goed doen!
Echt waar, het komt goed! Zet 'm op en laat de criticasters maar lullen.
Wat weten zij er nou van?
 
Hoi MG,

Nu ben ik je een antwoord schuldig. :biertje:

Het is inderdaad zo dat ik je destijds geen bijval kon geven. Voordat ik begon had ik helaas alleen maar roze brillen in mijn verzameling.

Toen de verzameling steeds verder omgezet werd in normale zonnebrillen, toen was het de bangmakerij/chantage van het management waardoor geen leerling het in zijn kop haalt hier de waarheid te vertellen.
Zij zeggen je wel duidelijk dat als je de vuile was buiten hangt, dit heel erg nadelig voor je carriere gaat worden. Zij moeten immers referentie gaan geven als je werk zoekt.

Tja en wie weet nou zeker op dat moment hoe het gaat in de toekomst? Uiteindelijk gebeurt het wel dat mensen door stella ergens heen gestuurt worden, echter het is een enkeling. Bijvoorbeeld de 8 mensen afgelopen jaar naar Sunny. Goed het zijn 8 mensen op 400 leerlingen, dus de kans is klein, maar als je een "grote mond" hebt zit je er gegarandeert niet bij.

Dan dus de situatie als je al werk heb. Ik heb nu werk en vind het niet erg mensen te waarschuwen. Als ze het daar niet mee eens zijn komen ze maar langs, dan heb ik ook nog wel een woordje te wisselen. (de baan waar ik zelf zo hard voor gewerkt heb om te krijgen, hebben zij zogenaamd voor me geregeld tegenover toekomstig leerlignen)

Echter zijn er ook mensen welke nu al werk hebben, en niet op AW posten of zoiets hebben van: laat maar zitten, het is al gebeurt en een ander moet het zelf maar onder vinden.
 
"All that is necessary for the triumph of evil is that good men do nothing." (Edmund Burke)

Misschien een beetje dramatisch, maar apathie is een gevaarlijk goed.
Martijn, in ieder geval bedankt voor je bovenstaande post.
Al wat ik je nu nog kan vragen is om te blijven reageren op de huidige roze brillen en een paar van je klasgenoten ook over te halen om de roze brillen van wat koppen af te slaan.
Ik heb het stella management meerdere malen uitgenodigd om met mij in discussie te gaan (dan wel op airwork, dan wel via PM), maar helaas tevergeefs.
De enige troost die ik heb is dat ik weet dat ik hen geld heb gekost, maar ik denk niet dat de heren H. sr. en jr. daar wakker van liggen, zolang de turbo maar draait.
(Oh nee, de turbo is inmiddels ingewisseld voor een straight jet geloof ik.)
Het verschil tussen XX miljoen omzet en XX,5 miljoen omzet zal ze niet zo deren.

Mijn advies wederom: blijf bij stella weg!
 
nou ja ik heb iig besloten na het lezen van de verhalen hier NIET met stella in zee te gaan.
wel naar hun open dag geweest uiteraard, om wat nare vragen te stellen.
Dus bedankt!
 
wel naar hun open dag geweest uiteraard, om wat nare vragen te stellen

Kun je daar iets meer over vertellen Final-Glide? Wat voor vragen heb je ze gesteld, en wat voor antwoorden heb je gekregen? Misschien helpt het Rikietje om zich op de selectie voor te bereiden...
 
Kun je daar iets meer over vertellen Final-Glide? Wat voor vragen heb je ze gesteld, en wat voor antwoorden heb je gekregen? Misschien helpt het Rikietje om zich op de selectie voor te bereiden...

Mja ze vertellen gewoon niet het hele verhaal. Vooral als je naar die baangarantie vraagt (10k regeling) wordt er ontzettend omheen gedraaid. En als ik de verhalen van een maat van me die bij die toko zit mag geloven vertellen ze gewoon leugens ( duur van de opleiding etc.) als ik een computer bij de hand heb zal ik wel een uitgebreider verhaaltje schrijven.

Maar @ rikkietje veel succes met je keuringen! Maar ik ben benieuwd, ben je ook bij andere opleidingen wezen kijken?
Grt Final
 
Last edited:
Back
Top