Stella Aviation Academy, plus meer vragen.

Status
Not open for further replies.
we zouden met een paar beroepsvliegers naar een opendag moeten gaan.. kunnen ze lachen met onze vragen/opmerkingen.. :grijns: denk dat we snel buiten staan
 
Flying Dutchman said:
we zouden met een paar beroepsvliegers naar een opendag moeten gaan.. kunnen ze lachen met onze vragen/opmerkingen.. :grijns: denk dat we snel buiten staan

Haha :grijns: :grijns: .. Moeten we doen.. Mensen die daar naar een opendag gaan moeten een objectief beeld krijgen van de werkelijkheid..

Ik denk zelf dat de NLS/KLS/ (EPST) de enige opleidingen zijn in Nederlands die de moeite waard zijn.

Als je voor een goedkopere school kiest zonder naarzorg dan is
airmed ( in spanje )een goede optie..
 
Boyashaka! said:
Haha :grijns: :grijns: .. Moeten we doen.. Mensen die daar naar een opendag gaan moeten een objectief beeld krijgen van de werkelijkheid..

Ik denk zelf dat de NLS/KLS/ (EPST) de enige opleidingen zijn in Nederlands die de moeite waard zijn.

Net als of mensen een objectief beeld krijgen bij NLS/KLS/ (EPST)..
Allemaal het zelfde praatje!! En uuh solliciteren moet je toch zelf doen, dus.. Denk dat als je klaar bent met de opleiding je wel voor je zelf kan zorgen!!! En wat doet jou aanbevolen school? mmm. Retorische vraag!!!!!
 
Dit stuk uit de krant hebben ze ook maar op hun website gezet:

Vraag naar piloten in Europa neemt sterk toe Na jaren van ontslagen en saneringen neemt de vraag naar beroepspiloten weer toe. Volgens Harmut Fabisch, directeur van InterCockpit, dat de pilotenopleiding voor tien Europese luchtvaartmaatschappijen verzorgt, zal er tegen het einde van dit jaar zelfs een gebrek aan beroepspiloten zijn. Hij zei dit in de jongste editie van het Duitse luchtvaartblad Aero Internationaal.

InterCockpit leidt gezagvoerders op voor onder andere Air Berlin, Hapag Lloyd en Eurowings. Het bedrijf is een dochteronderneming van de Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa. Volgens Fabisch komen er geen nieuwe werkloze piloten bij en vinden afgestudeerde piloten sneller een baan.
"We kunnen zelfs niet aan de vraag voldoen", aldus Fabisch.

Volgens hem is de sterk groeiende luchtvaartmarkt in Europa een belangrijke reden voor de groeiende vraag naar beroepspiloten. Ook het grote aantal bestellingen van nieuwe vliegtuigen draagt bij aan de toegenomen vraag. Bovendien zijn in de afgelopen jaren veel piloten met pensioen gegaan


Het is echt niet te geloven wat ze zoal doen om aan leerlingen te komen. Schandalig!
 
Bestaat er dan niet een bepaalde controle van wat er wel/niet gepubliceerd mag worden? Lijkt me een beetje stug om dingen op je website te zetten waar helemaal niks van klopt. Welke verhalen zijn dan wel geloofwaardig?

Groeten,
Chris
 
Feitelijk worden hier helemaal geen onwaarheden gepubliceerd.
Er wordt alleen maar veteld wat die Harmut Fabisch gezefd heeft in dat Duitse blad.
Dat is de waarheid, die man heeft dat gezegd. Of het op waarheid berust wat die man zegt zal de media (en Stella) en zorg zijn.
 
Sprak laatst met Dhr. Fabisch naar aanleiding van dit artikel en vroeg of hij mij niet een baan kon regelen aangezien zij een tekort aan te plaatsen vliegers hadden..

Uit het gesprek bleek dat zij zelf een kleine 100 man op de wachtlijst hebben staan, Lufthansa er 300 en dat er 2000 werkeloze vliegers in Duitsland rondlopen!!!

:eek: :mad:
 
Randstad doet echter alleen werving en deels voorselectie voor de SAA. Bij geschiktheid onderzoekt SAA dit verder. Zinniger is het dan ook om direct bij SAA te 'solliciteren'.

Tevens wilde ik jullie er nog even op wijzen dat het garantiefonds van SAA er slechts voor zorgt dat als je geen baan vind je gecompenseerd wordt en dit fonds zorgt er ook voor dat niet alleen mensen met centjes piloot kunnen worden. Het huis van je ouders hoeft zo bv geen onderpand meer te zijn om een lening te verkrijgen. Wel zo netjes dacht ik.

Verder is SAA zo goed als de grootste en beste school van Nedl aangezien NLS bijna failliet is en KLS er ook niet al te best voor staat. Het is niet voor niets dat bv de luchtmacht hun grading aan ons uitbesteed. En een centjes tekort hebben wij ook niet dankzij de Steltenberg groep. T is maar dat je het weet.:grijns:
 
Waar willen ze eigenlijk al hun vliegers gaan onderbrengen? Ze hebben er nu 60 rond lopen en markt is nog steeds erg slecht! Ze gaan vast niet al deze 60 mensen compenseren uit hun garantiefonds.....
 
60 is wel erg veel hoor. Maar ehhh dat garantiefonds is er pas sinds de Steltenberg groep RvdS heeft overgenomen. Het is dus voor nieuwe studenten en niet voor oude (zoals ik). Overigens vliegen veel van onze studenten by Denim en nu de markt aantrekt en andere scholen inslapen ziet het er gunstig uit voor onze vliegers. Maar ja, het blijft een investering zonder baangarantie he. Maar he, thats aviation. :rt:
 
Ok, wist niet dat de markt aantrekt. Veel van mijn DutchBird collega's hebben veel ervaring maar geen baan.

Vind het goed dat er een garantiefonds, maar wanneer en hoelang dekt dit fonds eigenlijk?

De beste school van Nederland? Een school is mijnsinziens pas echt goed als ze zorgen dat je na je opleiding een grote kans maakt op een baan en dan bedoel ik niet dat je Euro 38000 neer legt voor een F-50. Tot die tijd heb ik de neiging om het allemaal handelaren in dromen te vinden, sorry.
 
Ik begrijp ook niet hoe ze 'durven' te zeggen dat de nls bijna failliet is en de kls er ook niet goed voor staat....:confused:
Dit ten eersten en ten tweede....zijn er dan ook geen andere opleidingen meer in nl?:confused:
Zegt het uitzendburo er ook bij dat je na de opleiding nog het nodige (lees ongeveer 35 mille) verder moet investeren om vervolgens 1700 euro bruto te mogen verdienen:confused:
Waarom geven ze ipv een garantiefonds geen baangarantie als de markt zo goed is en de kansen na een opleiding bij Stella Aviation zo enorm goed zijn:confused:

Mmmm, vage tent hoor

Cheers!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top