Stella Aviation Academy, plus meer vragen.

Status
Not open for further replies.

robert

New member
Hallo,

Ik had wat vraagjes, en ik was benieuwd of jullie mij hier wat meer over zouden kunnen vertellen.

Mijn eerste keus is om bij de Klu werkzaam te worden (f-16) Ik ben daar al een keer afgevallen op selectie, maar ga begin dit jaar weer beginnen. Ondertussen ben ik met een andere HBO opleiding begonnen en in die tijd ben ik erachter gekomen dat ik toch wil gaan vliegen. KLU of niet.

Ik vond in de krant vandaag (spits) een advertentie van Randstad. (snap niet wat randstad ermee te maken heeft).

Daarin vroegen ze een groot aantal mensen voor "Stella Aviation Academy".

Nou vroeg ik me af of mensen hier ervaring mee hebben, of me daar iets over kunnen vertellen.

Verder had ik nog een vraagje over wat toelatingseisen.
Je moet Natuurkunde hebben..Nou heb ik dat niet, maar ik vind het geen probleem om daar avondschool, of iets dergelijks in te gaan volgen. (als er nog goede adressen zijn?)
Maar ik vroeg me af hoe hard je dat natuurkunde nouw nodig hebt tijdens je werk. Natuurkunde was namelijk geen sterk vak van mij.
Verder vroeg ik me af waarom de KLU geen natuurkunde vereisd, maar verkeersvlieger wel.

Alvast vriendelijk bedankt.

Robert.
 
dag robert lees eens het topic toekomst als vrouwlijke piloot. daar staat veel info voor toekomstige pilots.

cheers
 
Hey..

Natuurkunde kun je er geloof ik bij halen.. dat is geen probleem..
Verder doet randstad tegenwoordig de initiele keuring geloof ik..
Kom je daar doorheen.. dan ga je de testen doen bij ons op school..

Dus een soort IAP van de KLS voor SAA.

Verder... Top school met een Top sfeer...

Cheers

G.
 
Volgens Randstad is de baan verkeersvlieger een MBO baan.
Je zou bijna zeggen "het moet niet gekker worden!"

--
Beroepsgroep Transport

Functienaam piloot

Functie Verkeersvlieger

Functieniveau MBO

Werklocatie Teugen

Duur van de opdracht onbepaalde tijd

Aantal uren per week 40 uren

Werken in de sport Nee

Toelichting op vacature ALTIJD AL DE DROOM GEHAD PILOOT TE WORDEN? GRIJP DEZE UNIEKE KANS!! Voor de luchtvaartschool Stella Aviation Academy in Teugen zijn wij op zoek naar enthousiaste mensen die de opleiding voor PILOOT willen gaan volgen. Altijd al de droom gehad om piloot te worden? Dit is het moment om in te stromen op deze gecertificeerde academy voor verkeersvlieger.Stella Aviation Academy is een professioneel opleidingsinstituut voor verkeersvliegers. Met succes worden studenten opgeleid tot beroepsvliegers. Voordat je kunt beginnen met de opleiding,zal je aan bepaalde eisen moeten voldoen. Allereerst moet je over de juiste opleiding beschikken: - HAVO (of gelijkwaardig)of VWO of hoger met Engels,wiskunde en natuurkunde in het examenpakket. - Leeftijd minimaal 17 jaar en bij voorkeur maximaal 26 jaar. Heb je interesse in deze opleiding stuur dan je cv met motivatie naar onderstaand e-mail adres
 
waarom zou je via randstad de vliegopleiding starten? je kan toch ook rechtstreeks naar stella (of iets anders) ik denk dat het alleen maar meer geld kost als je het via een uitzendbureau gaat doen of heb ik dat mis?
 
Dat van het MBO niveau is eenvoudig te verklaren. Op de randstad site worden de werkniveu's LBO, MBO en HBO gebruikt. HAVO niveau is ongeveer gelijk aan MBO, dus dat is het meest logisch denk ik. Met MBO ben je trouwens meestal ook toelaatbaar bij SAA.

Maar ik vind het belachelijk dat een uitzendbureau kandidaat piloten werft. De indruk wordt dan een beetje gewekt dat je der ook een baan aan overhoudt... En dat terwijl je vaak meer dan 2 jar moet wachten (als je al een baan vind...).

Stella zal wel een leerlingentekort hebben :confused:
 
MBO?

Ik heb een kijkje genomen op die site van randstad en tot mijn verassing is het waar; MBO, ongelofelijk...

Ook "chauffeur openbaar vervoer" staat aangeschreven als MBO.
Ik heb een e-mail naar die contactpersoon gestuurd om mijn ongenoegen te uiten.

Verkeersvlieger is toch HBO niveau?

Groetjes.
 
Muah...als je nagaat dat alle examens tegenwoordig multiple choice zijn, kan ik dat niet echt vergelijken met een hts ofzo en eerlijk is eerlijk...ik heb met de havo meer moeite gehad als de b1 theorie....
By the way, dat stella nu via een uitzendburo adverteert, is volgens mij domweg om de (valse) indruk te wekken dat er veel piloten nodig zijn. Ze hopen daarmee volgens mij alleen maar dat er zich dan meer mensen voor de opleiding aanmelden. Correct me if i'm wrong, maar misschien kan iemand van stella zelf hiero een verklaring hiervan geven?

Cheers!
 
zjoekov, MBO is het niveau om toegelaten te worden tot de opleiding. Dat bleek niet zo goed uit mijn vorige post denk ik. Het is allemaal in ieder geval heel erg verwarrend allemaal.
 
Tja, Kwentje, je hebt gelijk...

En Robert, ik raad aan om natuurkunde te halen en het eerst bij de KLS/NLS te proberen en Stella als derde optie open te houden.

Ga niet met een of ander klein schooltje in zee, als die nog bestaan overigens.

Stella is wel een gerenommeerde school.

Groet
 
Als ik je een advies mag geven.

Wacht met het starten van je opleiding!! Ik vlieg bij DutchBird en ik ga zeer waarschijnlijk mijn 2e. faillisement in 5 jaar tegemoet. Veel van mijn collega's (allemaal honderden of duizenden uren B757/A320) hebben veel moeite om zelfs met hun ervaring een baan te vinden.

Misschien wordt er wel weer verteld dat er een pensioengolf aankomt oid.
 
Waarschijnlijk vertellen ze, naast de pensioengolf, ook nog dat dit hét ideale startmoment is. Want wie nu of binnenkort begint, is over anderhalf tot twee jaar klaar met zijn opleiding. En dan is deze misère alweer voorbij natuurlijk en is de algehele situatie ook véél beter en kun je vast een baan vinden.

Be careful. Ik sluit me aan bij B757. Weet wat je doet.
 
Ik ga de contactpersoon Annemieke Maas even per email vragen hoeveel ik betaald ga worden tijdens de opleiding.
 
Solliciteren naar een plaatsje als STUDENT bij een school:1855: . Ik vind toch echt dat ze een verkeerde indruk geven, ik bedoel; zet er op zn minst bij dat het je flink wat centen gaat kosten. En ik ben het eens met Kwentje dat het er verdacht veel op lijkt dat je er een baan aan over zal houden.

Ik hoop echt dat ze een goeie selectie procedure hebben en ook de mensen op een eerlijke manier inlichten (lijkt me wel zo sociaal), anders gaan sommige mensen zich waarschijnlijk in de shit werken omdat ze totaal niet weten hoe het gaat (en waarschijnlijk nog zal blijven gaan) met/in de luchtvaart.

Het zal vast en zeker een goede school zijn, maar ik vind deze manier van "adverteren" niet geheel de juiste en hoop dat ze het in de toekomst anders zullen doen.

grtz Dinges
 
En de vlotte reactie:

Je krijgt niet betaald tijdens de opleiding, huisvesting kan geregeld worden. Er is geen baangarantie maar de kans is zeer groot als we je aannemen in Nl of daarbuiten.

Met vriendelijke groet
Annemieke

Kortom.. naar die eerlijke voorlichting kun je wel fluiten.
 
Hoe durven ze zo'n reactie te geven zeg. Er wordt de indruk gewekt dat de huisvesting en opleiding gratis zijn. Hoe het met de huisvesting zit bij Stella weet ik niet, maar ik neem toch aan dat dat niet gratis zal zijn.

Ik hoop dat de mensen van Stella aviation dit bb ook in de gaten houden en hoop dat ze dan zullen schrikken en dit voortaan anders aan zullen pakken. :eek:

mvg... Dinges
 
Dank allemaal voor de vele reaties.

Dit was ook juist de reden waarom ik het vroeg. Aangezien ik de burgerluchtvaart ook steeds met een scheef oog blijf volgen vond ik het al vreemd toen ik die advertentie tegenkwam.

Ik ga me eerst even orieenteren op een geschikte plaats om me natuurkunde certificaat te halen. Ik zit nu met genoeg dingen (opleiding, selectie klu ens) dat ik me zeker niet op stel en sprong ga aanmelden bij stella. Het is nooit verkeerd om een extra diploma op zak te hebben, daarom ga ik wel gewoon met natuurkunde beginnen.

Maar waarom heb je bij klu geen natuurkunde nodig en bij burgerluchtvaart wel ??
 
ik heb zelf mevr Maas even gebeld en gevraagd naar die baan van verkeersvlieger...

"ja het gaat om de opleiding, wij verzorgen de selectie"
Wat heeft dat dan met Randstad te maken?
"ja wij zijn geen uitzendbureau, wij doen aan werving en selectie"
Hoe zit het met de baankansen na afloop?
"vrijwel alle studenten van Stella hebben een baan gevonden"
oh ja heeft u daar een lijst van?
"nee, die heb ik niet, maar ik kan natuurlijk altijd bij Stella daarnaar vragen. Maar of zij die afgeven? dat denk ik niet"
Nee dat zal wel niet... En waarom denk u dat dat zo is?
"eh..."

"Tijdens de opleiding ontvang je studiefinanciering"
oh ja, hoeveel is dat dan?
"via ABN-AMRO wordt een bedrag van 90.000,- € geregeld"
oh u bedoeld een lening?
"uiteraard is dit een lening"
ah zeg dat dan...
"ja maar, er zit een garantiefonds aan vast, als je geen baan vind dan hoef je de lening niet in te lossen"
En hoe wordt dat bepaald?
"in overleg met Stella wordt gekeken of je aan de voorwaarden van het garantiefonds hebt voldaan"
Nooit dus?
"eh..."


Affijn een hoop gebakken lucht en een mevrouw die van toeten nog blazen weet....
:(
 
Klein detail

Klein detail

Ik ken geen school in Teugen, alleen in Teuge.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top