Stand van Zaken Deel 24

Status
Not open for further replies.
Het is rustig op het forum... Morgen kan het voor mij eindelijk beginnen. Dan begin ik aan me PO-1. Ik ga gewoon mijn uiterste best doen en dan zie ik wel wat eruit komt. De vaardigheden die worden getest heb je in je of je hebt het niet... Jullie horen van me!
 
@ ramista veel succes morgen!
Laat je niet gek maken concentreer je en focus!
Knallen morgen en ga op tijd slapen!
 
Ja bedankt silent-d. Op dit moment heb ik lang gewacht. Als voorbereiding heb ik veel spellen gespeeld. Verder geoefend met dat luistertestje en met die instrumenten interpretatie. Ook het boekje paar keer doorgelezen. Hopelijk voldoende! En vnaaf vroeg naar bed natuurlijk!
 
Ja precies! trouwens die interpretatie test van xs4all niet te veel doen! die is net iets anders als de test bij po1. Ik heb zelf al eens po1 gedaan en heb me sollicitatie ook sinds paar dagen laten heractiveren. Ik moet dus binnenkort ook weer voor po1 op!
Heb er nu veel beter gevoel over helemaal over de 3d test de rest had ik vorige keer al voldoende. Succes slaap goed en laat het ons horen!
 
Oke bedankt nog voor de laatste tips. Ik had al eerder zoiets gehoord over die test, zal er dus niet heel veel waarde aan hechten...
 
hallo,

ik ben nieuw op het forum, ik keek er al wel eens op voor elke keuring die ik moest doen, maar ik ben er nooit aan toegekomen om me eens aan te melden... en nu heb ik het eindelijk een keer gedaan, ik ben trots op mezelf:p
ik heb tot nu toe alle keuringen doorstaan, vorigjaar oktober ben ik begonnen, dus ik ben ééntje van de lange weg zegmaar... ik heb komende zondag mijn pvs in portugal, heb er gruwelijk veel zin in:D zijn er misschien heel toevallig mensen die komende zondag ook naar portugal gaan?? zou wel grappig wezen:) weet iemand misschien ook of ik nou wel of niet de X-checks moet kennen van de gvss?? want ik lees de éne keer wel en de andere keer niet:S
wat ik trouwens het belangrijkste van PO1 vond is: nooit opgeven!! al denk je van "gadverdamme, ik heb er geen zin meer in!!" gwoon ff doorzetten en concentratie erbij houden...
dat is mijn advies;)
 
He vliegendeboer ! Veel lol volgende week !

Ik zou de checks opnemen in je scancycle, maar vooral naar buiten blijven kijken. Van links naar rechts en wat je normaal gesproken met de kunstmatigehorizon zou doen, nu controleren met de echte versie. Een bocht maken doe je ook zuiverder als je helling aanrolt, en je referentie houd met de echte horizon.

Alleen heb je nu wel invloeden van het weer; de wind, turbulentie, etc. Je zult dus minder precies kunnen vliegen dan dat je tijdens de GVSS kon laten zien. Voeten mee geven tijdens de bocht om het haak effect tegen te gaan valt dan ook niet precies op de mm precies, probeer je dat wel loop je het risico te lang te blijven hangen bij dat onderdeel.
 
Zoals -arjen al zei, je moet nu vliegen op de echte horizon. Kunstmatige wordt afgeplakt. De x-checks wordt je nog verteld, maar je doet ze niet meer hetzelfde als in de gvss. Nu kijk je idd naar buiten links naar rechts of rechts naar links, en neem je ondertussen ff snel een paar instrumenten mee. De hoogtemeter bijvoorbeeld... Ga je met je zicht weer de andere kant op neem je bijvoorbeeld de snelheidsmeter mee. Maar dat wordt nog wel uitgelegd!

Turbulentie valt wel mee -arjen, ze proberen echt op een hoogte te vliegen waar er geen turbulentie meer is. Als je iets fout doet, zoals ik een keertje deed, en te ver gaat dalen tijdens een oefening (was te laat met afronden, dus koos om gewoon door te zakken en lager af te ronden, zodat ik kon laten zien dat ik afronden kon) kom je niet in turbulentie. Toen zakte ik er echt midden in :D.

Het is gewoon weer iets anders, zeker anders dan GVSS. Even afwachten en alles wordt je duidelijk! Hopelijk heb je goed vliegweer. Je best blijven doen! En vooral veel plezier!
 
Ik ben net terug van het CML. Ik kan jullie vertellen dat ik het niet gehaald heb. Het was best zuur, want het enige wat er bij mij niet goed was, was me rechtervoet. Ik scoorde een 3 en dat moest een 5 zijn. Helaas, het zit er voorlopig op. Ze zei nog wel nadrukkelijk dat ik het over een halfjaar cker weer moest proberen. Ook omdat ik voor de selectieve luistertest geen fouten had, en op ruimtelijk inzicht scoorde ik ook voldoende, een 5. Bij de hand, oog, voetcoordinatie een 6 voor me joystick en 5 voor linkerpedaal. Alleen die rechtervoet dus. Wel weer een ervaring rijker. Ik kan je zeggen dat het me erg meeviel. Ik had het moeilijker verwacht. Vooral de luistertest, die is echt heel goed te doen. Maja, helaas, ik ben het niet geworden. Voelt wel heel raar opzich. Ik ben er al zo lang mee bezig en ik zie mezelf later al helemaal voor me, en dan is het nu afgelopen. Wel voorlopig, want ik zit er dus sterk over na te denken om het over 6 maanden weer te proberen. Eerst alles even op een rijtje zetten nu, en er goed over nadenken wat ik nu ga doen. Suc6 voor de toekomstige vliegers die de keuringen nog doormoeten. Als jullie tips nodig hebben voor de PO-1, you're welcome!
 
Ik ben net terug van het CML. Ik kan jullie vertellen dat ik het niet gehaald heb. Het was best zuur, want het enige wat er bij mij niet goed was, was me rechtervoet. Ik scoorde een 3 en dat moest een 5 zijn. Helaas, het zit er voorlopig op. Ze zei nog wel nadrukkelijk dat ik het over een halfjaar cker weer moest proberen. Ook omdat ik voor de selectieve luistertest geen fouten had, en op ruimtelijk inzicht scoorde ik ook voldoende, een 5. Bij de hand, oog, voetcoordinatie een 6 voor me joystick en 5 voor linkerpedaal. Alleen die rechtervoet dus. Wel weer een ervaring rijker. Ik kan je zeggen dat het me erg meeviel. Ik had het moeilijker verwacht. Vooral de luistertest, die is echt heel goed te doen. Maja, helaas, ik ben het niet geworden. Voelt wel heel raar opzich. Ik ben er al zo lang mee bezig en ik zie mezelf later al helemaal voor me, en dan is het nu afgelopen. Wel voorlopig, want ik zit er dus sterk over na te denken om het over 6 maanden weer te proberen. Eerst alles even op een rijtje zetten nu, en er goed over nadenken wat ik nu ga doen. Suc6 voor de toekomstige vliegers die de keuringen nog doormoeten. Als jullie tips nodig hebben voor de PO-1, you're welcome!


helaas man! ik had ong. de zelfde uitslagen de eerste keer maar ik krijg ieder moment een uitnodiging voor de herkansing!
Het scheelt weer dat je volgende keer alleen 3 x een 7 moet scoren op de 3d test en dit is naar mijn mening best te doen! jammer dat je het niet gehaald hebt!
Btw: Hoeveel van je groep waren er door?
 
bedankt, arjen en mike(Y) jullie horen nog van mij hoe het gaat/gegaan is....
trouwens, jammer ramista:( gewoon weer proberen, aangezien het niet veel scheelde...
kom ik nu ook in stand van zaken btw?
 
helaas man! ik had ong. de zelfde uitslagen de eerste keer maar ik krijg ieder moment een uitnodiging voor de herkansing!
Het scheelt weer dat je volgende keer alleen 3 x een 7 moet scoren op de 3d test en dit is naar mijn mening best te doen! jammer dat je het niet gehaald hebt!
Btw: Hoeveel van je groep waren er door?

Uhm, wij waren geloof ik ongeveer met ze 13en. Daar gingen er 2 van door. En ik ving iets op dat er vanochtend niemand was doorgegaan, maar dat weet ik niet cker. Ma wel toevallig dat je ongeveer dezelde scores had dan. Dus ook op je rechtervoet afgekeurd? Houd me op de hoogte over je selectie!
 
Eigenlijk op me linkervoet, luistertest 2 fout destijds en interpretatie test ook voldoende (maar vreemd genoeg weeet ik niet zeker meer)
verwacht elk moment brief op de mat over me herkansing!
 
Owjah, dat is ook mooi zonde dan... Ik wil het ook graag overnieuw doen, maar ik zit dan al wel met me examens. Dus het zou dan wel slim zijn om iets achter de hand te hebben. Maar ik vind het zo raar, het enige wat ik wil doen is eigenlijk vlieger worden, dat lijkt me echt het mooiste wat er is, en dat is het ook. Maja, ik zie het wel...
 
En burgerluchtvaart? In de tussentijd kan je ook daarvoor selecties doen. Dan weet je voor de examens wel of je dat haalt of niet. Zo niet, kan je altijd nog een HBO achter de hand hebben.
 
burgerluchtvaart kost wel klauwen met geld, ook de keuring, vergeet dat niet! het zou zonde zijn als je daar niet doorkomt of evt later toch nog voor klu kiest... als ik jou was zou ik eerst een hbo doen, als je tijdens je hbo alsnog afgekeurd wordt (wie weet, gaan we niet van uit) dan kan je daarna altijd nog naar burgerluchtvaart gaan... als je een beetje van technisch houdt kan je ook luchtvaarttechnologie doen...
 
De burgerluchtvaart trekt me toch veel minder. Ik weet dat het ook vliegen is, maar vind het toch wel een groot verschil. De spanning, uitdaging, dat vind ik veel vetter. Ik zou kunnen kijken naar een andere functie bij Defensie om achter de hand te hebben, of een HBO of Universiteit opleiding. Dat moet ik nog ff rustig bekijken. Vlieger bij de Luchtmacht blijft toch op nr.1 staan. Ik heb vandaag een gesprek gehad met iemand van school, en die heeft me vele goede tips gegeven om me coordinatie te verbeteren. Ik ga er de komende zes maanden gewoon keihard voor werken om die drie zevens te scoren tijdens mijn coordinatietest bij de PO-1. Als het dan toch weer niet lukt, dan kijk ik wat ik achter de hand heb. Dan weet ik iig dat er er alles aan heb gedaan, en als het er dan niet inzit, dan heb ik de capaciteiten ook gewoon niet en zal ik dus verder moeten kijken...
 
Ik heb ook net bericht gehad

Ik heb 13 januari 2009 de PO-1 !

@ silent-D jammer man, dat we niet gelijk beginnen, maar niet getreurd, wie weet zien we mekaar ergens verderop:airforce:
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top