Stand van zaken Deel 19

Status
Not open for further replies.
Haha maar in die reclame zeiden ze "Als je aanleg hebt en je bent gemotiveerd ben je er voor 90%" Je zult dus ook echt aanleg nodig hebben...
 
ja, voor velen jammer genoeg... maar als iedereen het kon zouden we geen bijzonder beroep meer hebben ;)

btw: Ik ben geslaagd voor VWO! :D bijna cum laude :(
 
Ik weet niet of dat vaker onbreekt dan motivatie... tuurlijk is iedereen gemotiveerd.. die zich aanmeldt.. maar in hoeverre en in hoeverre is men geduldig genoeg om de adem lang genoeg te hebben om dat doel werkelijk te bereiken.

Tegen mij zei een instructeur dat het vaak voorkomt dat mensen te weinig gemotiveerd zijn om de opleiding te kunnen halen. Die mensen vinden het natuurlijk ook net zo geweldig allemaal als iemand anders misschien, maar hebben de adem niet lang genoeg, en die zitten er tussen!

m.v.g.

En wannabe pilot, niet eens cum laude:( ;)
 
@onitsuka
Balen man, maar je heb het in iedergeval wel ver geschopt!
En ga je verder nog wat doen met je vlieg wens? of ga je nu voor een 'saaie' studie kiezen?

Sander
 
Vandaag dus open dag KLu, met een PC-7 demo van onze eigen Luchtmacht! Na dit gezien te hebben heb ik nóg meer respect en bewondering voor degenen die deze prachtige machine mogen en kunnen vliegen tijdens de PVS! Ga ervoor jongens!

En Onitsuka, geen burgerluchtvaart dus?
 
Nou Marty, tijdens de PVS vlieg je niet op een PC-7 hoor, maar gewoon op een Slingsby:p: .

Morgen ga ik ook naar de open dagen... Na velddienst 6 toch een behoorlijke beloning:D .
 
Sorry, I meant EMVO :bwah: Was een lange dag vandaag, forgive me :p:
Zou trouwens wel mooi zijn als je al tijdens de PVS een PC-7 mag vliegen!
 
Heb net de uitnodiging voor PO-1 binnen. Heel snel gegaan allemaal, precies 1 week na het insturen van mijn sollicitatie. Heb er echt ontzettend veel zin in, ergens wel zenuwachtig maar ik ga er gewoon voor! :D
 
heyy lui, alles goed? hier wel, leuk forum is dit, ik heb er al een boel info vanaf gehaald mbt de keuringen voor de klu, met name de gvss heb ik denk ik redelijk door, wat ik graag nog zou willen weten zijn de lichamelijke eisen, medisch gezien wat mag wel en wat niet, ik heb iets slechtere ogen maar ja, mag je gelasered worden, en kunnen jullie me iets meer vertellen over de fysieke eisen, hoe lang moet je hard lopen e.d. alvast bedankt voor alle moeite

gr. Johan
 
heyy lui, alles goed? hier wel, leuk forum is dit, ik heb er al een boel info vanaf gehaald mbt de keuringen voor de klu, met name de gvss heb ik denk ik redelijk door, wat ik graag nog zou willen weten zijn de lichamelijke eisen, medisch gezien wat mag wel en wat niet, ik heb iets slechtere ogen maar ja, mag je gelasered worden, en kunnen jullie me iets meer vertellen over de fysieke eisen, hoe lang moet je hard lopen e.d. alvast bedankt voor alle moeite

gr. Johan

Lichamelijke eisen zijn vrij simpel, je moet letterlijk van top tot teen top in orde zijn, dit word allemaal onderzocht in het CMH (Centraal Militair Hospitaal). Iets slechtere ogen is niet erg als het maar binnen de grenzen ligt en laseren is uit den boze (Bij hoge G-krachten krijgen je ogen meer te verduren omdat het hoornvlies dunner is). Als je een beetje sportief bent en een beetje een conditie hebt moet je de FAM kunnen halen. Let vooral op je buik en rugspieren want bij de meeste mensen zijn die het slapst en zover ik weet vallen daar de meesten op af! dus doe er wat aan!

Winds,

WvdB
 
thnx wvdb kan je me een beetje een indicatie geven van hoe lang jij bv moest hardlopen en fietsen... ik hoorde van de fietstest dat die het zwaarst is, wat moet je dan ong doen....

gr.
 
heyy lui, alles goed? hier wel, leuk forum is dit, ik heb er al een boel info vanaf gehaald mbt de keuringen voor de klu, met name de gvss heb ik denk ik redelijk door, wat ik graag nog zou willen weten zijn de lichamelijke eisen, medisch gezien wat mag wel en wat niet, ik heb iets slechtere ogen maar ja, mag je gelasered worden, en kunnen jullie me iets meer vertellen over de fysieke eisen, hoe lang moet je hard lopen e.d. alvast bedankt voor alle moeite

gr. Johan

Heey Johan,

De Fysieke eisen voor de sportkeuring zijn, als je regelmatig sport, goed te halen. Echter de medische eisen zijn heel wat anders. Hier kun je meestal zelf weinig aan doen. Ben zelf bijna afgekeurd op mn ogen met diepte zien. De rest was alles perfect aan mn ogen. Maar als je denk dat vliegen iets voor je is, moet je gewoon solliciteren. Ik zou je in het begin niet druk maken om de fysieke eisen. Dit komt pas op het laatst van de keuring.
Over de gvss. Denk daar niet te licht over. Ik vond het de zwaarste keuring tot nu toe (PVS nog niet gehad). Was na die 4 dagen helemaal kapot, maar het is ook een van de leukste en gezelligste keuringen. Ik zou zeggen, laat je niet ontmoedigen door wat hier allemaal gezegd wordt, over hoe moeilijk het wel niet allemaal is. Gewoon proberen. Niet geschoten, nooit raak.

Gr Zeetsuh
 
thnx wvdb kan je me een beetje een indicatie geven van hoe lang jij bv moest hardlopen en fietsen... ik hoorde van de fietstest dat die het zwaarst is, wat moet je dan ong doen....

gr.

Om toch maar ff in het kort te vertellen wat je moet doen. Eerst moet je 30 seconde fiets (en die 30 sec zijn lang). Daarna moet je bankdrukken. Daarna legpress, buik- en rugspieren. Dan ff hoogspringen en als laatste moet je op de loopband rennen. Hoe snel en hoe lang ligt aan je zelf en op welke niveau de sportarts je inschat. Maar zoals Marty al zij, mocht je solliciteren maa je dan maar eerst druk om PO1.

Hoop dat ik een beetje een antwoord gegeven heb op je vraag. Je krijgt trouwens als je de afspraak maakt voor de sporttest het hele verhaal uitgebreid beschreven wat je moet doen.

gr Zeetsuh
 
Johan_lesa, ik zou als ik jou was gewoon solliciteren. Als het er werkelijk in zit dan komt het er ook uit en je moet je gewoon niet zo druk maken. Kortom, niet zeuren en gewoon die papieren op de bus pleuren.

@ Iedereen die van die loze antwoorden geeft - Alsjeblieft zeg laat die nutteloze en loze antwoorden a.u.b achterwege, dit is een STAND VAN ZAKEN TOPIC en geen KOFFIEHOEKJE topic. Het lijkt wel msn messenger hier, man toch.

Winds,

WvdB
 
Sowieso zou het handig zijn nieuwe informatie en tips over de sporttest in de Kennisbank te plaatsen: http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=6124

Reageer je op iemands vraag met een goed antwoord, plaats dezelfde of aangepast tekst dan ook even in de Kennisbank. Op die manier wordt die steeds beter en is de informatie handiger te vinden. Informatie over de sporttest zoekt men niet zo gauw in de Stand van zaken.
 
Sorry, I meant EMVO :bwah:

Now you do it again, ik stop ermee. :grijns:

PS. Je bent niet de enige die zo dacht. Tijdens mijn PO1 was er ook een jongen die dacht op de PC-7 te gaan vliegen tijdens de PVS. Ik kan 1 ding zeggen, wees blij dat je je PVS niet op de PC-7 hoeft te doen. ;)
 
Precies, die slingsby is met je 0,0 ervaring al lastig te temmen, laat staan zo'n beest van een PC-7 :D
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top