SkyAfrica

Sigs

Member
Ik ben bezig met het plannen van een reis naar Zuid-Afrika komende zomer voor 50 uur Hour Building. Ik heb sinds enkele weken frequent contact met SkyAfrica en ik moet zeggen dat ik daar een heel goed gevoel bij heb tot nu toe.

Het enige wat voor mij momenteel een probleem oplevert is dat ze een 100% vooruitbetaling willen van de kosten voor accomodatie, vliegtuighuur en de licence validation proces. 14 weken voor aankomst willen ze 50% hebben en 8 of 10 weken van te voren willen ze de andere helft zien. SkyAfrica is niet bereid om deze regels te versoepelen aangezien zij zelf in het verleden ervaringen hebben gehad met klanten die voor een aantal weken een vliegtuig hadden gehuurd en plotseling halverwege de trip afzagen van het restant van de trip. Een vliegtuig wat vervolgens niet vliegt levert geen geld op, dus ik begrijp aan de ene kant best dat ze een deposit vragen.

Ik heb daarentegen zelf afgelopen jaar een slechte ervaring gehad in Florida m.b.t. het vooraf betalen van alle kosten omdat de vliegschool na 2 van de 3 weken plotseling ging sluiten. Dit heeft mij $3000,- gekost.

Ik ben al een beetje onderzoek gedaan op het internet en alles ziet er behoorlijk positief uit. Goede verhalen op het internet, er wordt over ze geschreven op diverse fora en in het blad van de VNV (april 2012) stond ook een goed stukje over deze school.

Heeft iemand ervaringen met dit bedrijf? Of heeft iemand nog andere tips hoe ik kan uitzoeken of het écht een betrouwbaar bedrijf is?

Alvast bedankt.
 
Ondanks positieve verhalen zou ik geen groot bedrag vooruit betalen, alleen als de tegenpartij een bankgarantie wil geven zou ik zoiets willen overwegen. Anders is het risico dat je nog een keer een groot bedrag verliest veel te groot.

Er zijn natuurlijk allerlei mogelijkheden dat een tegenpartij niet aan zijn verplichting naar jou kan voldoen als jij een paar duizend $ vooraf betaald.

Wellicht is een bankgarantie door jou aan hun ook een mogelijkheid om de zaak rond te maken.

Succes. lijkt me wel een erg leuk avontuur wat je wil gaan doen.
 
Geen cent voorruit betalen!! Als zij failliet gaan ben je al je geld kwijt en in deze bedrijfstak van vliegscholen etc. heb je genoeg dieven rondlopen die uit zijn op snel geld!
 
Een vliegtuig wat vervolgens niet vliegt levert geen geld op, dus ik begrijp aan de ene kant best dat ze een deposit vragen.


Een vliegtuig dat niet vliegt, gebruikt ook geen brandstof, dus 100% aanbetalen vind ik sowieso niet redelijk. Nu wordt het hele risico bij jou neergelegd en dat is ook niet redelijk.
 
Sigs, niet vooruit betalen, geen cent.
Laten zij maar eens uitleggen waar dat vooruit betalen voor nodig is.
Jij maakt pas kosten als je huurt niet 10 weken daarvoor.
Als school waarschuwen we hier al jaren voor.
Het is een piramide spel haast, het geld wat jij stort wordt gebruikt om andere rekeningen te betalen en als je ooit geld terug wil vragen vanwege onderhouds problemen of wat voor issues dan ook........is het geld op...uitgegeven.
Achterstallige brandstof rekeningen, hangar huur, personeels salarissen.

We hebben dit veel gezien bij leerlingen van andere scholen in Florida.
Ze willen om wat voor reden weg bij de vliegschool en ze krijgen geen geld terug want het is op.

Niet om te katten maar meer als waarschuwing; je had eerder bij Ormond Beach ook een 'goed' gevoel en bij NAC ook hoewel je daar 30% meer moest betalen dan afgesproken/geadverteert.

Leer van dat soort dingen.
Je wil er graag naar toe, je hebt de beslissing algenomen dat je daar naar toe wilt en nu probeer je overal een positive draai aan te geven.

Step back and take a look at it....:)
 
Een vliegtuig dat niet vliegt, gebruikt ook geen brandstof, dus 100% aanbetalen vind ik sowieso niet redelijk. Nu wordt het hele risico bij jou neergelegd en dat is ook niet redelijk.

Vliegtuighuur is "dry", dus brandstofkosten maak ik pas als ik daadwerkelijk ga vliegen. Ze willen een vooruitbetaling zien voor de droge vliegtuighuur, accomodatie en licence validation. In totaal zo'n 4000 euro.


Sigs, niet vooruit betalen, geen cent.
Laten zij maar eens uitleggen waar dat vooruit betalen voor nodig is.

Zie onderstaande verhaal:

There are very good reasons why we have taken this path.

This is no reflection on you but we have over the years been in interesting situations to say the least.

Clients arrive and expect service and aircraft, money transfers don’t arrive, or are late, or have been held up by banks, don’t have cash, can’t withdraw enough money from the ATM, credit card not operational, etc.

We then all have a lot of stress, clients are unhappy, instructors have been booked and paid for so and we might have an aircraft and rooms occupied that otherwise would have gone to another client .

Just not worth it and not the way we do things.

Op zich kan ik dit verhaal wel begrijpen. De verhuurder wil toch een bepaalde zekerheid hebben dat je ook daadwerkelijk komt. Alleen ben ik er dus niet mee eens dat dit een vooruitbetaling vereist van 100%. Een kleine aanbetaling voor de voorbereidende werkzaamheden voor het licence validation proces en een aanbetaling van een week voor de accommodatie had ik redelijk gevonden. Ik heb nog gevraagd of een aanbetaling van 50% ook mogelijk was geweest. Dat is het dus niet.

Niet om te katten maar meer als waarschuwing; je had eerder bij Ormond Beach ook een 'goed' gevoel en bij NAC ook hoewel je daar 30% meer moest betalen dan afgesproken/geadverteert.

Leer van dat soort dingen.
Je wil er graag naar toe, je hebt de beslissing algenomen dat je daar naar toe wilt en nu probeer je overal een positive draai aan te geven.

Step back and take a look at it....:)

Mee eens. Achteraf gezien stonden er al ontzettend veel slechte verhalen over deze school op het internet. Gewoon niet gegoogled, lekker onwetend.

Maar aan de andere kant kan ik het me ook niet voorstellen dat er een school is die géén enkele aanbetaling vraagt. Die reserveren dus waarschijnlijk ook geen vliegtuig voor je en dan is het maar de vraag of er wel een toestel beschikbaar is als jij dat wilt. Ook geen wenselijke situatie lijkt mij.

Europe-American, hoe deed jullie vliegschool dat? Ik neem aan dat jullie ook van te voren al kosten hadden gemaakt en dat jullie als vliegschool bij een no-show ook financiële schade leden?

Anyway, ik heb via Mile High Club al een ander adresje in Zuid-Afrika gekregen waar hij zelf zeer positief over was. Effe afwachten dus wat hun eisen zijn.
 
Zelf ook ooit gevlogen bij de vliegclub in Worchester,West Kaap. Erg behulpzaam iedereen daar. Meen me wel te herinneren dat wanneer je zelfstandig uren wilt draaien je een airlaw examentje moet afleggen. Dit kan lokaal geregeld worden maar moet wel even worden aangevraagd. Ook een enorme zweefclub daar voor de geinteresseerden. Grtn
 
En toch vind ik het niet juist, ze leggen het hele risico bij jou en als er aan hun kant wat gebeurt (instructeur ziek, vliegtuig kapot) dan moet jij er maar op vertrouwen dat je je geld terug krijgt.
Ze hebben heel wat meegemaakt met clienten schrijven ze, dat zal best zo zijn, maar ik denk dat de verzamelde menigte hier op Airwork ook heel wat heeft meegemaakt met vliegscholen (inclusief jezelf).
Ik heb zelf een keer een aerobatics course gevolgd in de USA (Phoenix), dat ging in totaal om $3500, waarvan ik $750 moest aanbetalen, dat vind ik redelijk en heb ik ook gedaan.
Overigens, bij vrijwel elk hotel wordt ook alleen de eerste nacht in rekening gebracht bij een "no-show". Dat ze zo star zijn is mijns inziens ongebruikelijk en zou je aan het denken moeten zetten, dat moet een reden hebben !

SkyAfrica is niet bereid om deze regels te versoepelen aangezien zij zelf in het verleden ervaringen hebben gehad met klanten die voor een aantal weken een vliegtuig hadden gehuurd en plotseling halverwege de trip afzagen van het restant van de trip.

Dat vind ik ook een raar verhaal, waarom zouden zo veel mensen dat doen ? Of het is allemaal toch niet zo geweldig als voorgeschoteld, of ze zijn gewoon veel duurder dan de concurrentie, waar de klanten dan pas achter komen als ze eenmaal daar zijn.
 
4000 plus de reiskosten en dan droog? Kun je hier ook makkelijk 50 uur voor maken. Niet vooruitbetalen, geen license validation, veel minder risico lijkt me.
 
4000 plus de reiskosten en dan droog? Kun je hier ook makkelijk 50 uur voor maken.

Ik kom uit op 8200 euro voor 16 dagen en 50 uur vliegen. Inclusief brandstof, heen- en terugreis, verblijf, levensonderhoud, safari en licence validation. Komt neer op 164 euro per gevlogen uur, wat nog altijd bijna 20 euro minder is dan wat ik hier in Nederland voor een uurtje vliegen betaal.

Anyway, het initiële mailcontact met twee andere vliegscholen in Zuid-Afrika (Lanseria Flight Centre en Virginia Flight School) verloopt nogal stroef. Iemand ervaringen bij andere scholen?
 
heel leuk Zuid-Africa, dus om die reden hoef je het niet te laten. wat de prijs betreft huur je Lelystad al een kist rond de 130 euro, dus dat is toch nog zo'n 30 euro goedkoper. Maar een leuke reis is natuurlijk ook wat waard.
 
Als je het echt graag wil kan je natuurlijk een escrow inschakelen. Geld staat dan niet bij jou, nog bij hen. Zo hebben jullie beide garantie op wat er beloofd wordt.
 
Europe-American, hoe deed jullie vliegschool dat? Ik neem aan dat jullie ook van te voren al kosten hadden gemaakt en dat jullie als vliegschool bij een no-show ook financiële schade leden?

Wij vragen een aanbetaling voor de administratie, visa en verzend kosten.
Iets van rond de $500 en als je 30 dagen voor datum cancelled krijg je alles terug en als je de dag van te voren cancelled krijg je niets terug met een sliding scale voor daar tussen in.
Een I-20 met FEDEX versturen naar Europa kost $65 meen ik, dat gaan we natuurlijk niet zelf betalen.

En ja, wij lijden financiele schade als iemand niet op komt dagen.
We hebben veel meegemaakt dat mensen bij verschillende scholen I-20 aanvroegen en kisten boekten om later te beslissen waar ze naar toe gaan.
Gezellig......
 
Back
Top