Mijn ervaring met de grading
Er werd mij gevraagd om na de SID naar LBE te vliegen en te holden. Hierop wordt tevens al aangeven welke approach je krijgt. Voor het bereiken van de Hold moet je je Holding briefing en Approach briefing al gedaan hebben inclusief de Final Approach Settings. In de Final Approach settings geef je aan welke NAV setup de PNF voor je moet tunen.
VB.
Grader vraagt aan je om de SID af te breken en naar LBE te gaan.
Commando aan PNF: "Set LBE active NAV 2", Set inbound course 112. Bearing Pointer moet je zelf setten.
Holding briefing: "Hold at LBE 4000 ft, RH turns, inbound track 112. Entry blah blah, WCA D blah blah, outbound timing xxx min.....
Approach briefing: "ANWB, Lido approach plate 7-30, ILS blah blah DA, missed approach procedure blah blah, Final approach settings: Set IHHW active NAV 2 final approach course 229, Set HAM standby NAV 2, Set HOS active ADF 1 blah blah. BEaring pointers set je zelf.
Bij het verlaten van de Hold en op R067 22.1 DME geef je de commando Set final approach settings. Waarop de PNF de settings zet zoals gebriefed in de approach briefing.
Dit is hoe ik het destijds heb gedaan. Wellicht dat de echte CLH piloten hier op het forum je van beter (en misschien beter leesbaarder) advies kunnen geven hoe de CLH SOP's zijn. Je kan je eigen SOP's hanteren zoals je geleerd heb......
Succes!!!!