CAE inderdaad maar ook CTC ( heet tegenwoordig anders geloof ik ) had meerdere instructeurs in dienst die hun medical hadden verloren door verschillende omstandigheden. Laatst te horen gekregen dat een van de instructeurs die ik had na 8 jaar zijn medical terug heeft gekregen en alsnog weer is gaan vliegen! Het is dus niet onmogelijk na zo'n lange tijd.
Bas,
Mijn situatie is niet te vergelijken met de jouwe, maar ik ben m’n medical ook een poos kwijt geweest. Instructiewerk op de grond is te vinden en volgens mij kun je daar ook SFI door worden als je ergens in rolt. Of eerst SFI worden en dan daarmee gaan kijken. Zoiets heb ik ook gedaan. In de tijd dat er geen werk was, iets buiten de luchtvaart kan in ieder geval de rekeningen betalen.
Ben je alleen bij AMC geweest en 1 neuroloog?
Inderdaad sterkte Bas! Ik hoop dat je in de tussentijd wel aanspraak kan maken op een goede LoL regeling?
Ik zag dit toevallig voorbij komen bij CAE in Hoofddorp:
https://aviabanen.nl/vacature/synthetic-flight-simulator-instructors-sfitri-0
Succes en jouw ervaringen delen omtrent dit thema worden zeer gewaardeerd hier!
De aanleiding is erg vervelend (ik kan je alleen maar sterkte wensen , Bas ) maar ik vind het goed dat zoiets hier ook eens ter sprake komt.
Je bent nog jong Bas, je kunt altijd nog een (luchtvaart gerelateerde) studie doen. Er zijn best wel wat part-time distance learning Aviation Studies. Mischien wil je bedrijf je financieel sponsoren of vrije tijd faciliteren? Mischien kun je zodoende dan doorgroeien naar een management functie binnen je bedrijf.
SFI betaalt de rekeningen, maar wil je dat de komende 30 jaar doen?
Mijn vraag, is dit bij een recent onderzoek pas naar boven gekomen of is het een recente aandoening?
Kort door de bocht, heb je dit al jaren en zijn ze er nu pas achter gekomen of is er recent iets gebeurt wat dit veroorzaakt heeft?
Normaal gesproken adviseer ik dit niet maar gezien je ervaring, kijk eens in de richting van de FAA. Ik ben geen medisch specialist maar de FAA is doorgaans wat pragmatischer met die dingen.
Je voldoet waarschijnlijk aan alle eisen voor een FAA ATP.
Is eventueel mogelijk om een carriere buiten de EU voort te zetten.
Anders grond instructeur of sim instructeur.
Veel succes ermee in elk geval.
http://www.asams.org/guidelines/Completed/NEW Seizures.htm
Beste Bas,
Sterkte met je situatie, het lijkt erop dat je er goed mee om kan gaan en je flink op weg bent naar een oplossing.
Ik heb eens met een collega van mij gesproken die al jarenlang TRI op twee types is (waarvan hij er een zelf vliegt en de ander tot voor kort zelfs niet).
Hij vertelde mij dat om sim-instructeur te worden je niet zo bizar veel ervaring hoeft te hebben, het hangt meer af van je niveau als vlieger.
Wel moet je blijkbaar een Teaching and Learning cursus doen.
Verder weet ik zelf niet zo bizar veel van de instructiewereld af.
Succes ermee! :biertje:
BasVR, tien jaar is niet zo lang als het nu lijkt en met 38 jaar en ervaring is je carrierre echt niet over.
Ter vergelijking; Ik ben met 25 jaar begonnen in 2006 bij CAE en afgestudeerd in 2008. Ik ben twee keer een baankans misgelopen vanwege kleurenblindheid en ben intussen 36 zonder werk gevonden te hebben als vlieger. Mijn medical is echter altijd geldig gebleven en ik ben daardoor ook nog steeds aktief zoekende. Een initiele klasse 1 (bedrijfs)-keuring haal ik niet, en geld voor een typerating heb ik ook niet, waardoor de keuze enorm beperkt is. Bij de herkeuring ben ik wel altijd in orde.
Kortom; Je hebt tot nu toe een erg goede carierre gehad als vlieger. Prijs je gelukkig. En hou je brevetten geldig. Je weet maar nooit of je over 10 jaar nog een kans maakt weer de lucht in te mogen (Ook al is epilepsie wel echt een ding natuurlijk). Je situatie zou tegen die tijd nog wel eens beter kunnen zijn dan die van mij.