Selectieprocedure

Selectie achter de rug

Selectie achter de rug

Hallo medevliegtuigliefhebbers,

Ik heb vandaag mijn Interview en N.A.S.S test gehad bij de NLS in Hoofddorp. Het interview ging goed en heb er opzich wel een goed gevoel over. De N.A.S.S. test is echt supervermoeiend. Op een gegevenmoment zie je de letters en cijfers echt dansen over je scherm. Het vliegen met de Yoke en de voetpedalen ging me makkelijk af. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik krijg over 14 dagen de uitslag. Even afwachten in spanning dus!

Groetjes,

Ferdi
 
beetje off-topic, maar ik heb nog nooit van iemand gelezen/gehoord dat hij de NLS selectie niet heeft gehaald. Iemand anders hier?
 
Er zijn wel degelijk genoeg mensen die het niet halen. In mijn selectie periode heb ik contact gehad met meerdere mensen die er uiteindelijk niet doorheen zijn gekomen. Naar ik begrepen heb is de NASS intussen ook vernieuwd en zeker niet eenvoudiger geworden.
 
Ik heb kort geleden de nass test afgelegd. Het interview verliep uitstekend, het vliegen ging top maar het engels... en de wiskunde vragen... en ook de memory gedeelte waar je meter enzow moest onthouden :eek!: voorderest heb ik wel voldoende gemaakt, denk ik... :cool:
 
Beste mense

Ik heb 5 weekies geleden de NASS test en het Interview gedaan bij de NLS in hoofddorp.
Hoor net dat ik aangenomen ben en ik ben ingedeeld in de klas voor MEI 2010!
3 December de vliegmedische keuring en dan gaan met die banaan.

De NASS is inderdaad veranderd sinds eind 2008 en is een stuk moeilijker dan voorheen. Vooral het Engels niveau en tijdsdruk op de wiskunde/natuurkunde vragen is erg moeilijk.

Mensen die ook ingedeeld zijn voor de klas in 2010? pm me dan!:blabla:

succes voor de mensen die de selectieprocedure nog tegemoed hebben!

groetjes Fer:rt:
 
Ik heb kort geleden de nass test afgelegd. Het interview verliep uitstekend, het vliegen ging top maar het engels... en de wiskunde vragen... en ook de memory gedeelte waar je meter enzow moest onthouden :eek!: voorderest heb ik wel voldoende gemaakt, denk ik... :cool:

Beste ChiCotje,

Heb je al gehoord of je geselecteerd bent?
Laat het me even weten!

grtz F
 
beetje off-topic, maar ik heb nog nooit van iemand gelezen/gehoord dat hij de NLS selectie niet heeft gehaald. Iemand anders hier?

Klopt, ik heb het ook nog nooit gelezen. Persoonlijk zou ik zelf ook enorm balen als het niet zo was en dan zou ik al helemaal geen aandacht schenken aan airwork:traantjes

Heb jij het wel gehaald?

grtz
 
Beste ChiCotje,

Heb je al gehoord of je geselecteerd bent?
Laat het me even weten!

grtz F

hey yes ben aangenomen ;) ik zit in de maart klas :D Mijn medische certificaat heb ik onlangs ook binnen gekregen :rt:

Een vriend van mij heeft deze maand ook selectie gedaan. Helaas heeft hij het niet gehaald :( Waarom heeft hij me nog niet echt vertelt..
 
Na zoveel moeite is het toch eindelijk gelukt. De decaan bleef maar zeggen dat het onmogelijk was, dus ging ik naar de teamleider waar ook de directeur werd bij gehaald. Het was onmogelijk om EM + Na te doen. Dus was een profielwijziging de enige optie. Ik kreeg net een telefoontje dat alles gelukt is, en dat ik nu NG mag gaan doen (uitzondering, alleen omdat mn cijfers zo hoog waren). Ik ben echt opgelucht en blij. Alleen wordt het echt een onwijs zware jaar met zoveel vakken. En nog bedankt iedereen voor de handige tips!

Vakkenpakket NG :

Gemeenschappelijk deel
Nederlands
Engels
Latijn
LO
CKV
KCV
algemene natuurwetenschappen

Verplichte profielvakken
Wiskunde A
Biologie
Scheikunde

Profielkeuzevakken
Frans
Natuurkunde
Economie

Dat is een heleboel zeg.
Toch apart... Het MAG namelijk zeker wel. Of de school het kan bieden is een ander verhaal. Ik heb namelijk E&M met WisB en Na.
 
Toch apart... Het MAG namelijk zeker wel. Of de school het kan bieden is een ander verhaal. Ik heb namelijk E&M met WisB en Na.

Ik heb hetzelfde. Eerst deed mijn decaan nogal moeilijk, maar met wat doorzetten wou ze me toch E&M met wisB en na geven.

Het is alleen wel vaak zo dat natuurkunde of wisB op hetzelfde uur is als bijvoorbeeld geschiedenis of M&O, je mist dus een hoop!
 
Ik heb hetzelfde. Eerst deed mijn decaan nogal moeilijk, maar met wat doorzetten wou ze me toch E&M met wisB en na geven.

Het is alleen wel vaak zo dat natuurkunde of wisB op hetzelfde uur is als bijvoorbeeld geschiedenis of M&O, je mist dus een hoop!

M&O kun je missen als kiespijn.Totaal niet spannend.

Heb even wat examens doorgekeken van de afgelopen jaren.Ik ga daar niet eens boeken voor halen.Dat is basis rekenen en logisch nadenken.

Als je toch geen KLS ga doen kun je ook nog Natuurkunde op JBI doen en doe je bijvoorbeeld AK. Is makkelijker.

Zelf doe ik ook E&M
NED
ENG
ECO
GESCH.
M&O
WIS A>> Is namelijk al genoeg.
MAA
AAR> ga ik waarschijnlijk ook doen.

En op JBI Nat. En misschien ook Wis B. Allebei op VWO niveau en dan later nog waarschijnlijk pret pakket VWO C&M ofzo.

In mijn ogen .Je wil heel graag piloot worden. De weg ernaar toe is al moeilijk genoeg.Selecties, de opleiding. Waarom de weg nog moeilijker maken dan hij al is. En Ik denk dat je zeker met E&M waar jij ook voor gekozen heb, veel meer aan heb in dagelijks leven. Je wordt ooit captain als goed is. Dan is M&O handig, rekenen wat je ook bij eco heb. WIS. AK natuurlijk voor algemene kennis.Zeker wanneer je moet uitwijken in noodsituatie is het wel handig om te weten waar bepaalde velden liggen.

Correct me If im wrong.
 
Last edited:
Wat een fijne korte zinnen maak jij. En in jouw mening vind je? Een paar lessen Nederlands zijn wellicht geen overbodige luxe.
 
Wat een fijne korte zinnen maak jij. En in jouw mening vind je? Een paar lessen Nederlands zijn wellicht geen overbodige luxe.

Ben geen politicus.Veel zeggen , maar toch ook weer niets zeggen.

Kort en bondig.Korte punten. Geen mijlen lange zinnen.Godzijdank word ik ook geen nederlands leraar.
 
Volgens mij heb je net je post ge-edit waarin je jezelf betrapte op een Correct-me-if-I-am-wrong gevalletje. Voor je deze editte stond er iets in de trand van: "KLS, DFA is zo ver weg, NLS is lekker dichtbij..."

In een ander topic kwam een dergelijke zelfde 'statement' naar buiten; mijn vraag: waar denk je dat je gaat vliegen?

[offtopic]niet eerst je eigen post veranderen waarop door een ander gereageerd is, om vervolgens weer te reageren[/offtopic]
 
Volgens mij heb je net je post ge-edit waarin je jezelf betrapte op een Correct-me-if-I-am-wrong gevalletje. Voor je deze editte stond er iets in de trand van: "KLS, DFA is zo ver weg, NLS is lekker dichtbij..."

In een ander topic kwam een dergelijke zelfde 'statement' naar buiten; mijn vraag: waar denk je dat je gaat vliegen?

[offtopic]niet eerst je eigen post veranderen waarop door een ander gereageerd is, om vervolgens weer te reageren[/offtopic]

Op wie richt je dat precies? Niet op mij hoop ik. Want mij maakt het niet uit waar ik moet zijn voor de opleiding.Groningen VS ,UK tijdens opleiding.Lekker belangrijk.Not.

Ik heb id even een correctie laten plaatsvinden.

Maar de afstand bedoelde ik dus niet.

Voornamelijk dat je bij KLS mag je bijvoorbeeld met havo geen certificaten hebben. Je moet afgestudeerd zijn met WisB en Nat1 in je pakket.Anders gewoon pech. Maar buiten KLS maakt het niet zo veel uit of je die later heb gehaald.

Hoop dat je begrijp wat ik er mee bedoelde.
 
Ben geen politicus.Veel zeggen , maar toch ook weer niets zeggen.

Kort en bondig.Korte punten. Geen mijlen lange zinnen.Godzijdank word ik ook geen nederlands leraar.

Enorme taalkunstenaar ben je ook. Korte punten. Ik mag hopen dat er op jouw toetsenbord inderdaad geen lange punten zitten want dan ga ik me nog erger dood ergeren aan je taalgebruik dan waar ik mezelf nu al op aan het voorbereiden ben. Het is alleen maar een tip. Ga je ooit nog een sollicitatiebrief, een levenbeschrijving, of desnoods een essay of scriptie schrijven, hoef je niet om te schakelen van je internet/msn taalgebruik naar normaal Nederlands. Dan heb je dat stiekem al een beetje geoefend. Gelijk een stukje voorsprong op de rest van je leeftijdsgenootjes.
 
Wat een fijne korte zinnen maak jij. En in jouw mening vind je? Een paar lessen Nederlands zijn wellicht geen overbodige luxe.


En het beter aanvullen van je informatie mag ook wel vollediger.


KLS mag je wel deelcertificaten hebben. Alleen is dat nu alleen toegestaan bij VWO leerlingen. En helaas maar 1 vak.
 
Nee iedereen schrijft perfect nederlands. Beetje jammer dat ik weer diegene ben die weer eens gecorrigeerd word.Overigens. Ik heb geen klasgenootjes. Ben geen jong binkie van 16/17.

Als je eens door alle threads lees.Als je dan eens kijk naar hoeveel schrijffouten je ziet. Van gevestigde piloten. En een fatsoenlijke motivatiebrief schrijven lukt mij prima in ABN.

Jammer dat wederom op alles wat ik zeg, wat echt geen bs is weer commentaar komt.

Geef gewoon mening , wat mag in een vrij land. En dan word ik weer op stijlfoutjes gecorrigeerd.Ben geen journalist, schrijver of leraar. Ik spreek correct nederlands, engels, duits en spaans.

Als ik een brief moet schrijven voor een sollicitatie neem ik daar ruim de tijd voor. IN ABN nog wel.
 
Johny, u bent gewoon wat wij een shitmagnet noemden. Uw toon valt vaak slecht en het zou u sieren eens wat bescheidenheid te betrachten. Een woord wat mij ook niet geheel bekend is, maar ik erger me dan ook niet zo aan de kritiek die mij ten deel valt. (Dat heet dan weer een bord voor de kop).
Blijkbaar heeft u wel een probleem met de ergernis die anderen over u hebben en daarom raad ik u aan om eens een vriendelijker toon te proberen en de kritiek tot u te nemen en als deze volgens u niet tercht is, te negeren i.p.v. er telkens zo overdreven op te reageren.

Snotneus.
 
Back
Top