Selectie Stella Aviation Academy

Frokg

New member
Beste Dames/Heren,


Binnenkort heb ik zelf Fase 1 (het senso-motorisch onderzoek) van de selectie bij de Stella Aviation Academy. Is er misschien iemand die wat meer over de gehele selectie bij de SAA kan vertellen, bijv. hoe en wat alles verloopt en of er tips zijn?


Alvast bedankt,


Frokg
 
Omdat het mij een ontzettend goede school lijkt, die op het moment hard aan de weg schijnt te timmeren en waarover de verhalen ook uiterst positief te noemen zijn.
Maar zullen we even to the subject sticken?

Groeten,


Frokg
 
Ja precies, mensen kunnen hier nooit zo goed bij het onderwerp blijven. Maar je keuze is goed en ze zijn zeker met nieuwe ontwikkelingen bezig. Mijn advies voor fase 1 is gewoon uitgerust naar toe gaan. Je kan je er niet echt op voorbereiden want alleen zij hebben het materiaal. Fase 2 idem, ze kijken gewoon hoe je in elkaar zit en of je in het profiel past. Maar voor fase 3 heb ik wel een tip leer de instrumenten kennen via flight sim of via een andere manier. En leer het door hun uitgereikte boekje goed. Mocht de instructeur afwijken ga dan met hem mee en ga geen discussie aan. that's it. Succes !!!
 
Kijk, dat is de info waarvoor ik dit topic aangemaakt heb!

Tnx, zal er rekening mee houden........
 
Fase 1 is niet echt voor te bereiden. Gewoon ontspannen naar toe proberen toe te gaan. Het gaat via een pc dus relax. Voor het sim gedeelte: boekje goed kennen en hou ja aan de procedures uit het boekje. Oefen dit desnoods thuis al op flsim en ken de procedures uit je hoofd. Als ze je 's nachts wakker maken moet je ze zo kunnen reproduceren. Wat het gesprek betreft, wees eerlijk maar geef geen domme antw zoals ik laatst hoorde: ik wil vlieger worden want dan kan ik lekker taxfree shoppen??????
Denk is erover na waarom je dat wilt. Gr van een SAA member.
 
En geen zichtbare tattoo's, geen gestress omdat diegene met wie je gesprek hebt zo streng is en niet van je stokje gaan.

Yoyoyo Jerr. :grijns:
 
Aanname gesprek vind als laatste plaats dus dat is nadat je al het vorige met succes hebt afgerond. Succes Frokg :biertje: :biertje: :biertje: :biertje:
 
sorry dat ik het vraag hoor... maar je hebt na je opleidng toch een grote schuld ( tenzij je rijke ouders hebt die de boel betalen) en ja daar heb je toch een bana voor nodig.

en misschien heb ik het helemaal fout maar waar wil jij een goede baan vinden? SAA staat nou niet bepaalt hoog aangeschreven. ( ook al beweren ze van wel)

ciao
 
ibat said:
en misschien heb ik het helemaal fout maar waar wil jij een goede baan vinden? SAA staat nou niet bepaalt hoog aangeschreven. ( ook al beweren ze van wel)

ciao

Idd dat heb je fout
 
Cityhopper, Denim, VLM, JME, KLM, Trans, Easy, (RIP) Exel etcetcetc
Dan heb ik het over oudleerlingen van zowel RvdS en Stella uiteraard, want zoals je weet is Rob van den Sigtenhorst nog maar net een paar maanden van naam veranderd.

De tijden dat de KLS alles was en de rest niets is voorbij gelukkig.
 
De tijden dat de KLS alles was en de rest niets is voorbij gelukkig

Misschien heb je daar gelijk in, maar voorlopig haald klm haar piloten alleen nog maar bij de KLS vandaan, of je moet wel van hele goede huize komen

ciao
 
We hadden het net over Stella, niet over het al-dan-niet bij de KLM komen.
En gelukkig schrijf je luchtvaart in Nederland niet meer met K-L-M.
De wereld is groter dan die ene maatschappij.

Ik heb mijn opleiding gedeeltelijk bij RvdS gedaan en ben nu bezig bij Denim.

---> en nu weer back to topic
 
Ibat,

De naam van je school heeft niks (lees: N I K S) te maken met het vinden van een baan anno 2005. Je zult het zelf moeten doen nadat je je papieren opzak hebt. Het maakt in dat geval echt niks uit van welke school je komt, je CPL heeft nogsteeds het zelefde kleurtje.

Niet geloven wat ze je op scholen voorhouden. Lees het onderwerp over de martinair school maar in het " piloten in opleiding" forum.

succes.
 
Back
Top