selectie kls

Geronimo3

New member
hallo iedereen

ik ben vandaag begonnen met de selectie voor de kls, heb het eerste psychologisch onderzoek positief afgelegd en mag overmorgen voor het persoonlijk interview komen

heeft iemand misschien tips voor donderdag behalve 'gewoon jezelf blijven' 'in pak komen' etc

ik ga voor de versnelde selectieprocedure om 18 april te beginnen met de klas, meer mensen die dit gaan doen?
 
Hallo,

Nu nog starten met de selectie voor de klas van april? Dan krijg je het nog druk :) . Kijk op deze site van Airwork eens bij "kennisbank". Daar staat beschreven wat de selectieprocedures voor de verschillende vliegscholen precies inhouden. Daar staat uiteraard ook de KLS tussen. De vragen die daarbij staan, zijn ook de vragen die je kunt verwachten. Het heeft geen zin om deze over te typen en hier neer te zetten.

Veel succes en wie weet tot in april (ik ben inmiddels geplaatst voor die klas)!
 
tsja, als ze er vaart achter gooien bij de kls kan het wel. je hebt opzich nog een kleine 4 weken voordat je moet beginnnen.

ik kreeg vandaag te horen dat de eeg scan en de X-thorax goed waren en kan dus de 18e ook beginnen! :biertje:

in ieder geval veel succes geronimo!
 
Ben benieuwd of de april klas nog lukt. De selectie van KLS mag dan wel sneller lopen, bij het IVW blijven ze waarschijnlijk op hetzelfde tempo werken. Dit betekent dat je minimaal 1 a 1,5 maand op je medische certificaat kan gaan wachten......Of wordt dit proces dan ook door de KLS versnelt?

Ik hoop iig dat het je lukt, maar onderschat de selectie zeker niet!

Groeten,
Steven
 
nee ik onderschat die selectie ook niet maar tegen mij zeiden ze dat ik 18 april al kan beginnen,
moeten ze zich wel aan hun woord houden toch...

maargoed ik denk eigenlijk dat die test donderdag niet te beinvloeden valt door goed voor te bereiden of iets dergelijks, gewoon antwoorden wat het eerst in me opkomt lijkt mij het sterkst..
 
Neem van mij aan, bij PO2 is voorbereiding het halve werk :)
Je komt toch veel overtuigender over als je de voor- en nadelen van je zwakke en sterke punten kunt opnoemen. "Goed voorbereid op de selectiedag" is trouwens een punt in je beoordeling. Veel succes!
 
Vandaag de eerste medische keuring gehad van de KLS. Van bijna alle resultaten kunnen ze al zeggen of het goed is of niet. Vandaag was bij mij alles goed :) De KLS gooit er wel degelijk vaart achter. Dat weet het Aviation Medical Centre ook. Vrijdag de EEG en de X-thorax. Dit duurt wel 2-3 weken.

@ Steven: ben jij tff888?:D
 
KLS is en blijft een commerciele instelling he:)

Als ze nog snel wat geld extra kunnen verdienen en nog een klasje vol kunnen proppen zullen ze dat zeker doen,

da groeten en succes ermee:)
 
Da's niet veel als enige van de vijf... Maar wat maakt jou het uit ;) Succes met de GVSS! En als je nog vragen hebt....
 
is het zo dat de GVSS de meest moeilijke test is van de gehele selectieprocedure?

ik heb die uitnodiging net binnen van de GVSS en ik moet van 04-04 tot 07-04, zijn er meer mensen die dan ook moeten? ik begreep alleen niet uit die brief wat er met het avondeten moet gebeuren, moet ik die zelf betalen bij de KLM of bij het hotel of wat?
 
Hmm meest moeilijke ligt aan jezelf. Het is wel zo dat er gemiddeld ongeveer 35% doorgaat in die ronde.
Over het avondeten, daar moet je zelf voor zorgen met je groepje. Il Gato Rosso in Eelde is zeker een aanrader ;)
 
je bent dus op 7 april klaar met de gvss?
dat betekent dat je daarna nog 10 dagen hebt voor het commissiegesprek en de medische keuring :eek:
ik dacht dat de resultaten van de X-thorax en eeg alleen al 3 weken in beslag nam.
 
ik heb ergens gelezen dat ze 'ervan uitgaan' dat alles goed zit in het lichaam, en mocht achteraf blijken dat dat toch niet het geval is, ze je dan weer weghalen oid, voor de rest zou ik het niet weten
 
Als je door het gesprek met de Cova komt, dan ben je officieus aangenomen. Je moet wel medisch goed worden bevonden. je mag dan inderdaad al aan de opleiding beginnen. Als je dan medisch toch niet goed genoeg bent, moet je weer stoppen.

Maar t kan vrij snel gaan. Vanmorgen een EEG laten maken. De arts zij tegen mij dat ze vanmiddag al de analyse gingen doen en de uitslag meteen door gingen bellen naar Aviation Medical Centre. Dus ik neem aan dat de uitslag van mijn EEG nu bekend is. Alleen hoe lang het met de X-thorax duurt weet ik niet. De andere testen (ogen, oren, bloed e.d.) weet men ook al direct.
Hopelijk weet ik komden week meer :eek:
 
De uitslag geven duurt niet zo lang hoor dat hebben ze zo gedaan. Het probleem zit hem in het feit dat je dossier eerst naar IVW/DL moet. Aviation Medical kan wel een positief advies geven, het certificaat moet van IVW komen. En dat kan wel eens lang duren. Maar met een positief advies ben je voor 99% zeker van je goedkeuring. Die gok kan de KLS wel nemen denk ik.
 
Back
Top