Selectie Bafa

flyinghigh-

New member
Beste leden,

Volgende week heb ik mijn selectie bij BAFA in België. Ik heb geen natuurkunde of scheikunde gehad en kom van het mbo. Deze vakken zijn geen verplichting bij BAFA. Hoe groot is de kans dat je aangenomen wordt in zo een situatie, hoog of zijn de werknemers voor niks optimistisch?

Hoe is BAFA verder? Hebben de leden ervaring met deze vliegschool?
 
Beste leden,

Volgende week heb ik mijn selectie bij BAFA in België. Ik heb geen natuurkunde of scheikunde gehad en kom van het mbo. Deze vakken zijn geen verplichting bij BAFA. Hoe groot is de kans dat je aangenomen wordt in zo een situatie, hoog of zijn de werknemers voor niks optimistisch?

Hoe is BAFA verder? Hebben de leden ervaring met deze vliegschool?

Denk dat de school je wel aanneemt.
Die verdient er geld aan immers.

Vraag is meer of je we een baan kan vinden na je opleiding. Dat isnwaar het om gaat
 
Kijk eens rond op de websites van verschillende airlines; RyanAir, EasyJet, KLM, Lufthansa, Emirates desnoods. Ga maar eens kijken wat zij van je verwachten als ab-initio, dan kan je vervolgens denk ik grote vraagtekens zetten bij de selectie-eisen van deze school...
 
Ik weet nog een school waar de eisen werden verlaagd (geen natuurkunde en mbo). De school is nu failliet. Van de mensen die ik ken die een mbo als vooropleiding hadden werkt nu niemand als piloot (zover ik weet). Doe een HBO opleiding. Val je op bij maatschappijen en heb je een toekomst als vliegen niets wordt.
 
Beste FH,

Je zit aan de onderkant van wat betreft vooropleiding.
Advies al gegeven, zoek naar wat werkgevers vragen, niet naar wat de school vraagt.
Wat BAFA betreft, op hun website claimen ze dat in 2016 26 leerlingen aan een vliegende baan zijn gekomen.
Dat zal op zich wel waar zijn maar hoe lang waren ze al klaar met hun opleiding voordat ze in 2016 een baan vonden?

Even wat online research:
http://www.bafa.be/flight-training/airline-pilot-integrated-atpl-i/

Voormalig leerling Maxime van Loo aangenomen bij TUI, eenvoudige Google search brengt zijn LinkedIn pagina naar boven:
https://be.linkedin.com/in/maxime-van-loo-ba88a847
Hij is in Mei 2017 aangenomen nadat hij in 2014 zijn opleiding bij BAFA heeft afgerond. Maar kijk vooral eens naar zijn vooropleidng en naar wat hij tussen 2014-2017 heeft gedaan.
De op een na onderste op die lijst is bij TUI aangenomen in 2014.
Totaal staan er 66 namen op die lijst waarvan 32 bij TUI in 3 jaar.
66 van de hoeveel leerlingen in hoeveel jaar?

Laten we er van het gemak even vanuit gaan dat een aantal leerlingen de school niet inlichten dat ze een baan hebben gevonden.
We maken van die 66 een mooie 100.
100 die een baan gevonden hebben in hoeveel jaar? 4-5?
100 in 5 jaar maar hoeveel leerlingen zijn er in totaal in die 5 jaar bij BAFA afgerond?
200?300?400?
Hier staat een vacature voor TUI:
https://werkenbijtui.nl/vacatures/details/direct-entry-first-officers-b737/
Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau;
Je bent in het bezit van een geldige type rating B737
Je hebt brede technische kennis en een algemene achtergrond

Bovendien hebben ze weinig vliegtuigen waardoor er al gauw geen kist beschikbaar is en de opleiding vind ik lang duren. 2-3 jaar voor de "Integrated".
Begine een HBO opleiding en haal intussen je PPL.
Weet je ook gelijk of het echt iets voor je is.

Ben trouwens benieuwd waarom je keuze op BAFA gevallen is.......zijn het de enige die je vooropleiding accepteren?
 
Last edited:
Back
Top