SE vernieuwen

fortuna76

New member
Goedemiddag allemaal,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een geldig ATPL(A) en vlieg bij een luchtvaartmaatschappij. Mijn SE is verlopen sinds 2000. Nu lijkt het me leuk om weer Single Engine te gaan vliegen. Ik woon echter in Madrid. Ik heb hier een instructeur met kist gevonden en we zijn vandaag wezen vliegen. Allemaal prima.

De vraag is wat moet ik doen om de SE weer geldig te krijgen en is het voor een FI op een Spaans JAR brevet mogelijk om het benodigde examen af te nemen.

Bedankt voor jullie input, ik zie op de overheid website door de bomen het bos niet...
 
profcheck is voldoende.
easa regels dus waar je easa brevet is afgegeven maakt niet uit.
een fi die bevoegdheid heeft om easa prfcheck te doen is wat je nodig hebt.
 
Ok dat klinkt eenvoudig. Maakt het dan niet uit dat de SE al 13 jaar verlopen is? Daar zit geen tijdslimiet op?
 
Immortal heeft het bij het rechte eind. Je heb een FE nodig om een profcheck te doen. Voor een hernieuwde afgifte SEP is volgens de regelgeving geen extra training verplicht.

Succes
 
Fortuna,

Zat in exact zelfde schuitje....ATPL sinds 2000, UK JAR ATPL.
Twee rondjes gevlogen op EHLE met instructeur en daarna met examiner 1 prof check gedaan van 45 min. Juiste papieren zoeken was het grootste obstakel op de CAA website. Na 4 weken mijn SEP rating terug....

Succes
 
Back
Top