Weet iemand hoeveel vliegtuigen HV gaat vliegen komende zomer ? Wanneer schakelen zij over op grotere machines ? Ik bedoel 23x naar Turkije op een dag kun je wel wat meer capaciteit inzetten , toch ? Biedt HV nieuwe bestemmingen aan ?
Grotere machines gaan er niet komen, HV wil maar 1 soort machine in de vloot heben en de keuze is voor hen gevallen op de 737. In het verleden hadden ze de grotere 757, maar dat gaf met name in het winterseizoen wat capaciteitsproblemen
En ArkeFly ? Volgens mij ontvangt Arke extra 737's maar helemaal zeker ben ik er niet van. Gaan ze nieuwe bestemmingen aanvliegen met de 737's?
ArkeFly gaat van de zomer vliegen met 3x eigen B767, 1x eigen B737-800 en 2 x inhuur B737-900 van het Spaanse futura, overigens in kleurenschema van ArkeFly.
de 3 B737 worden ingezet op de short-haul vluchten, evenals 1 B767. (gemiddeld). De 2 andere B767's worden ingezet op de Long-Haul. (ICA)
Bestemmingen die ze gaan aanvliegen deze zomer zijn: (short-haul)
Gambia,Banjul
Egypte: Luxor, Sharm el Sheikh, Hurghada,
Canarische eilanden: Las Palmas, Tenerife,Arrecife, Fuerteventura,
Azoren: Tercera, Ponto delgado
Tunesie:Monastir,
Turkije: Antalya, Dalaman, Bodrum,
Spanje: Mahon, Palma de Mallorca, Malaga, Barcelone,
Griekenland: Corfu, Heraklion, Rhodos, Kos, Zakynthos, Keffalinia, Skiatos, Mykonos, Santorini, Karpathos,
Bulgarije: Burgas, Varna
Portugal: Faro, Jerez,
MP nog met de 767 op Europese desitinaties in het hoogseizoen om aan het ontstane stoelen tekort te voldoen ?
Er blijft niet veel meer over na het uitsnijden van MCO en Trinidad. Wat doen ze met de ruimte in de vloot ?
Vooralsnog gaat de MP geen europa vliegen deze zomer. Ruimte in de vloot is er overigens niet, MP heeft een aantal bestemmingen opgeofferd, en gaat de frequentie naar overgebleven bestemmingen uitbreiden. Verder wordt de dienstregeling dusdanig aangepast, dat de performance van de 6x B767 beter zal gaan worden. Deze laat de laatste jaren een enorme verslechtering zien. Met een vloot van 6x B767 van gemiddeld 16 jaar oud (1989-1995) kan je deze kisten niet meer 100% inplannen. Omdraaitijden op zowel de bestemmingen als op schiphol zelf zullen worden verlengd om eventuele opgelopen vertragingen door technische gebreken bij deze relatief oude toestellen (wat is oud?) in de dienstregeling sneller in te kunnen lopen.
Iemand enig idee wat het marktaandeel van de Turkse carriers deze zomer zal zijn in Nederland ? Met het staken van MP -Europa ops is er tekort aan stoelen zou je kunnen denken ...of...?
Geen idee, in ieder geval heeft TFL er 2 bestemmingen aan toegevoegd tov het vorige seizoen (Bodrum en Dalaman) waarbij ze deze bestemming elka 1x per week met een B737 aandoen. Verder is de capacitiet naar Antalya ook uitgebreid tov het vorige seizoen met 2 B737 in de week extra