Salaris Transavia

Sagunto

New member
Hallo,

Ik zou te weten willen komen hoeveel een Transavia piloot met een ervaring van 2000h B737 ongeveer netto vedient.
Ikzelf vlieg momenteel op B737 voor een Ijslandse (cargo)maatschappij, waar ik goed verdien, maar geen permanent contract heb.
Zijn de voorwaarden ook vergelijkbaar met KLM Mainline? ( gratis sby tickets enz.)

Hartelijk bedankt,

Sagunto
 
Zit je in ervaringstrede 3, circa 2700 netto. Jaarlijkse stijging circa 200 EUR netto Pro Monat.
Fatsoenlijk, zeker als je bedenk dat Co's buiten de zomerpiek vaak niet meer dan twee-drie rotaties per week vliegen. En een rotatie varieert dan weer van een retourtje Egypte tot een retourtje Kopenhagen.
 
Nee, klm mainline heeft inmiddels de duurste standby tickets ever! Die voor vliegers of zij die ook in het 52% belastingstarief vallen dan weer duurder zijn dan voor de rest van het personeel..............
 
Inschaling weet ik niet 100% zeker, Iz wel wellicht? Volgens mij als volgt:

Ervaringstrede 1 circa 2300 net
0-400 relevante uren (relevant is ruwweg MTOW>5700KG)

400-800 relevant = trede 2 circa 2500 net

800-1200 relevant of typerated 737 + minimaal 400 uur on type = trede 3 circa 2700 net
 
Klopt Transavia maakt ook onderscheid tussen Junior en Senior First officer.

De grens ligt hier geloof ik bij 4000 uur of 4 jaar in dienst. Whichever comes first.
Hmz of was het 3000 uur met 3 jaar in dienst :D cant remember.. maar een van de twee..
Daarbij zit ook weer een salaris verhoging..

Groetjes..
 
Maarrrr ik geloof wel dat je na zon 6-8 jaar aan de top van je f/o schaal zit. Dan is het wachten op je command voor je weer in salaris omhoog gaat.
Was die f/o top niet 6800 bruto?
 
Tja, gissen kan natuurlijk altijd, heeft alleen niemand wat aan. Topsalaris FO is 6942 tot 7450 bruto, trede 12, dus in 9 tot 11 jaar bereikt (afhankelijk van hoeveel ervaring je bij indiensttreding had).
 
Klopt Transavia maakt ook onderscheid tussen Junior en Senior First officer.

De grens ligt hier geloof ik bij 4000 uur of 4 jaar in dienst. Whichever comes first.
Hmz of was het 3000 uur met 3 jaar in dienst :D cant remember.. maar een van de twee..
Daarbij zit ook weer een salaris verhoging..

Groetjes..


Vervolgens kun je promoveren naar de functie van Senior First Officer als je voldoet aan de wettelijke eisen van het ATPL-brevet en drie jaar als vlieger in dienst bent bij transavia.com of voldoet aan de wettelijke eisen van het ATPL-brevet en tenminste een vliegervaring bezit van 4000 uur en/of 18 maanden in dienst bent bij transavia.com.

Dit komt van de trans-website, en laat niets aan duidelijkheid over...
dus, of:
- ATPL + 3 jaar in dienst al vlieger bij Trans, OF
- ATPL en/of 18 maanden in dienst bij Trans

ik dacht echt dat dit makkelijk was, totdat ik het vaker las. Dus wie legt het mij uit. Is het het woordje of?

grtz,
h
 
Dan er zijn er altijd nog onze collega`s van de vnv die het ons kunnen vertellen.
Daarom dit stukje uit de CAO van HV:

De Junior 1e Officier wordt bevorderd tot Senior 1e Officier indien hij voldoet aan de wettelijke ureneis van het ATPL en drie jaar als vlieger in dienst is van werkgever, of indien hij voldoet aan de wettelijke ureneis voor het ATPL en een vliegerervaring bezit van tenminste 4000 uur en een dienstverband als vlieger heeft met werkgever van tenminste 18 maanden.
 
Hoe zit het eigenlijk bij transavia met flight duty allowance??? Doen ze daar ook nog aan??? Of is het echt alleen je basic salary?? Krijg je ook toelagen als je bijv voor sim naar het buitenland moet???

Grtz,

Geco
 
Nee geen flight duty allowance, maakt niet uit of je 10uur of 00uur p/m vliegt, en ja natuurlijk krijg je een allowance als je van huis bent. globaal gebaseerd op het KLM systeem. Is afh van bestemming en tijdsduur verschillend maar gemiddeld zal het zo,n €45 a €50 p/d zijn Hotel en ontbijt zijn dan al betaald, dus dit is voor kleine kosten en evt dinner
 
Zomerseizoen

Zomerseizoen

Weet iemand hoeveel vliegtuigen HV gaat vliegen komende zomer ? Wanneer schakelen zij over op grotere machines ? Ik bedoel 23x naar Turkije op een dag kun je wel wat meer capaciteit inzetten , toch ? Biedt HV nieuwe bestemmingen aan ?

En ArkeFly ? Volgens mij ontvangt Arke extra 737's maar helemaal zeker ben ik er niet van. Gaan ze nieuwe bestemmingen aanvliegen met de 737's?

MP nog met de 767 op Europese desitinaties in het hoogseizoen om aan het ontstane stoelen tekort te voldoen ?

Er blijft niet veel meer over na het uitsnijden van MCO en Trinidad. Wat doen ze met de ruimte in de vloot ?

Iemand enig idee wat het marktaandeel van de Turkse carriers deze zomer zal zijn in Nederland ? Met het staken van MP -Europa ops is er tekort aan stoelen zou je kunnen denken ...of...?
 
34 x 737 weet niet exact de verhouding maar er komen 2x 737-800 bij deze zomer
zal zo rond de 12x 737-700 zijn en 22 737-800 in nederland. De franse tak gaat naar 8 737-800 deze zomer dus intotaal (als je het mag optellen 42x 737 in deze zomer voor heel transavia.com. E ja voorlopig alleen 737 de directie stelt nog steeds dat ze met groter spul in de zomer goed uitde voeten kunnen maar in de winter teveel verleis draaien. En ze hebben de laatse jaren gelijk gehad, de meeste concurrenten met groter spul draaien dik verlies op die productie (MP etc)
 
Heb het niet zo goed gevolgd dus vergeef me voor het vragen van domme vragen, maar de "franse" tak is dat 100% Transavia? dus nederlandse piloten die daar gestationeerd worden?

FD
 
Nee, de Franse tak wordt gevlogen door Air France piloten.... Callsign is France Soleil. De toestellen zien er wel exact hetzelfde uit.
 
Back
Top