Salaris Transavia

Heb het niet zo goed gevolgd dus vergeef me voor het vragen van domme vragen, maar de "franse" tak is dat 100% Transavia? dus nederlandse piloten die daar gestationeerd worden?

FD

Is 60% AF en 40% Trans. Dus 100% AF.
de 60/40 is ivm regelgeving in Frankrijk heb ik begrepen.
 
Gaan de 2 HV's elkaars netwerken verbinden ? Mogelijkerwijs ook machines op elkaars netwerken inzetten ? Pax aan boord AF & KL zijn voor >90% transfer als je het mij vraagt.
Wel een gewaagde stap om te concurreren met de HSL. Die gaat straks elk uur rijden of minder ?


Wie weet er meer ?
 
Gaan de 2 HV's elkaars netwerken verbinden ? Mogelijkerwijs ook machines op elkaars netwerken inzetten ? Pax aan boord AF & KL zijn voor >90% transfer als je het mij vraagt.
Wel een gewaagde stap om te concurreren met de HSL. Die gaat straks elk uur rijden of minder ?

Heel knap om van twee vragen en een foute aanname bij de conclusie te komen dat HV gaat concurreren met de HSL :) De antwoorden zijn "nee", "nee" en "nee, in de buurt van de 70%"
 
Weet iemand hoeveel vliegtuigen HV gaat vliegen komende zomer ? Wanneer schakelen zij over op grotere machines ? Ik bedoel 23x naar Turkije op een dag kun je wel wat meer capaciteit inzetten , toch ? Biedt HV nieuwe bestemmingen aan ?

Grotere machines gaan er niet komen, HV wil maar 1 soort machine in de vloot heben en de keuze is voor hen gevallen op de 737. In het verleden hadden ze de grotere 757, maar dat gaf met name in het winterseizoen wat capaciteitsproblemen

En ArkeFly ? Volgens mij ontvangt Arke extra 737's maar helemaal zeker ben ik er niet van. Gaan ze nieuwe bestemmingen aanvliegen met de 737's?
ArkeFly gaat van de zomer vliegen met 3x eigen B767, 1x eigen B737-800 en 2 x inhuur B737-900 van het Spaanse futura, overigens in kleurenschema van ArkeFly.
de 3 B737 worden ingezet op de short-haul vluchten, evenals 1 B767. (gemiddeld). De 2 andere B767's worden ingezet op de Long-Haul. (ICA)

Bestemmingen die ze gaan aanvliegen deze zomer zijn: (short-haul)

Gambia,Banjul
Egypte: Luxor, Sharm el Sheikh, Hurghada,
Canarische eilanden: Las Palmas, Tenerife,Arrecife, Fuerteventura,
Azoren: Tercera, Ponto delgado
Tunesie:Monastir,
Turkije: Antalya, Dalaman, Bodrum,
Spanje: Mahon, Palma de Mallorca, Malaga, Barcelone,
Griekenland: Corfu, Heraklion, Rhodos, Kos, Zakynthos, Keffalinia, Skiatos, Mykonos, Santorini, Karpathos,
Bulgarije: Burgas, Varna
Portugal: Faro, Jerez,

MP nog met de 767 op Europese desitinaties in het hoogseizoen om aan het ontstane stoelen tekort te voldoen ?

Er blijft niet veel meer over na het uitsnijden van MCO en Trinidad. Wat doen ze met de ruimte in de vloot ?
Vooralsnog gaat de MP geen europa vliegen deze zomer. Ruimte in de vloot is er overigens niet, MP heeft een aantal bestemmingen opgeofferd, en gaat de frequentie naar overgebleven bestemmingen uitbreiden. Verder wordt de dienstregeling dusdanig aangepast, dat de performance van de 6x B767 beter zal gaan worden. Deze laat de laatste jaren een enorme verslechtering zien. Met een vloot van 6x B767 van gemiddeld 16 jaar oud (1989-1995) kan je deze kisten niet meer 100% inplannen. Omdraaitijden op zowel de bestemmingen als op schiphol zelf zullen worden verlengd om eventuele opgelopen vertragingen door technische gebreken bij deze relatief oude toestellen (wat is oud?) in de dienstregeling sneller in te kunnen lopen.

Iemand enig idee wat het marktaandeel van de Turkse carriers deze zomer zal zijn in Nederland ? Met het staken van MP -Europa ops is er tekort aan stoelen zou je kunnen denken ...of...?

Geen idee, in ieder geval heeft TFL er 2 bestemmingen aan toegevoegd tov het vorige seizoen (Bodrum en Dalaman) waarbij ze deze bestemming elka 1x per week met een B737 aandoen. Verder is de capacitiet naar Antalya ook uitgebreid tov het vorige seizoen met 2 B737 in de week extra
 
In het verleden hadden ze de grotere 757, maar dat gaf met name in het winterseizoen wat capaciteitsproblemen

Niks van gemerkt hoor, capaciteitsproblemen. In de winter deden we de Kathmandu en vluchten naar India en de Malediven met de 757 en uiteraard de Banjul, Canarische Eilanden, Egypte en verre ad-hocs. Met onze semi-long haul werd echte winst gemaakt en ook de andere vluchten zaten goed vol. Zelfs het vullen van de 757-300's was geen probleem.

In de winter zag je op SPL-Oost vaak nog wat kisten geparkeerd staan, en bijna altijd waren dit 737's. Als de 757 te groot was, dan hadden zij daar gestaan, want een vlucht met < 180 pax laat je natuurlijk door de 738 doen, niet de 757. Ook het combineren van vluchten die te leeg waren voor 2 737's, of het omzetten naar een driehoek zonder zorgen te maken over performance waren de kracht van de 757.

De uiteindelijke uitfasering was een combinatie van marktsituatie, standardisatie, efficiëntie door 1 type en wat interne "verschuivingen".
 
Niks van gemerkt hoor, capaciteitsproblemen. In de winter deden we de Kathmandu en vluchten naar India en de Malediven met de 757 en uiteraard de Banjul, Canarische Eilanden, Egypte en verre ad-hocs. Met onze semi-long haul werd echte winst gemaakt en ook de andere vluchten zaten goed vol. Zelfs het vullen van de 757-300's was geen probleem.

In de winter zag je op SPL-Oost vaak nog wat kisten geparkeerd staan, en bijna altijd waren dit 737's. Als de 757 te groot was, dan hadden zij daar gestaan, want een vlucht met < 180 pax laat je natuurlijk door de 738 doen, niet de 757. Ook het combineren van vluchten die te leeg waren voor 2 737's, of het omzetten naar een driehoek zonder zorgen te maken over performance waren de kracht van de 757.

De uiteindelijke uitfasering was een combinatie van marktsituatie, standardisatie, efficiëntie door 1 type en wat interne "verschuivingen".

Dan ben ik door HV verkeerd geinformeerd, waarvoor mijn excuses
 
Heel knap om van twee vragen en een foute aanname bij de conclusie te komen dat HV gaat concurreren met de HSL :) De antwoorden zijn "nee", "nee" en "nee, in de buurt van de 70%"

.......... attn Iz .......Iets te voorbarig en zelfverzekerd van je zaakjes m.i.

Transavia.com vanuit Nederland naar drie nieuwe Franse bestemmingen

28-01-2008

SCHIPHOL - De Nederlandse low cost carrier transavia.com concentreert zich in toenemende mate op Frankrijk. Startte transavia.com vorig jaar al een Franse dochteronderneming, komende zomer wordt drie nieuwe bestemmingen aangevlogen vanaf Nederlandse luchthavens. Vanaf Schiphol gaat transavia.com vliegen op Bergerac en Montpellier, terwijl Rotterdam Airport rechtstreeks met Parijs Orly wordt verbonden.

Deze laatste route wordt vanaf 31 maart twee keer per dag aangebonden en komt in de plaats van de huidige route Rotterdam-Londen Stansted. Volgens Norbert Zoet, vice- president Business to Consumer bij transavia.com, bidet de route naar Orly verdere mogelijkheden tot synergie met de Franse dochteronderneming van transavia.com, die op Orly de thuisbasis heeft.

Bergerac in de Dordogne en het Zuid-Franse Montpellier worden vanaf respectievelijk 10 en 11 april vanaf Amsterdam aangevlogen. Voor beide bestemmingen zijn op dit moment geen rechtstreekse vluchten vanaf Nederland beschikbaar.

Naar Bergerac worden wekelijks vier vluchten aangeboden; op dinsdag, donderdag, vrijdag en zaterdag. De rechtstreekse vluchten zijn volgens de luchtvaartmaatschappij ook aantrekkelijk voor een groot aantal tweede huisbezitters in de Dordogne en omliggende departementen als Limousin en Lot-et-Garonne.

Ook de vluchten naar Montpellier, hoofdstad van de regio Languedoc-Roussillon, vinden vier keer per week plaats: op maandag, woensdag, vrijdag en zondag. Naast vakantiegangers en tweede huisbezitters mikt transavia.com met deze route ook op zakelijke reizigers.
 
We gaan helemaal niet met de HSL concurreren. Er wordt nu alleen ook evt de mogelijkheid geboden om via parijs orly naar een HV bestemming te vliegen die we niet uit NL bedienen. De franse tak vliegt bijv veel op marokko, de nl tak maar op een paar bestemmingen.
Nu kan je dus evt via parijs naar Ouijda ofzo vliegen wel overstappen etc maarja wel naar een ankosmt veld in de buurt van waar je wil zijn
 
We gaan helemaal niet met de HSL concurreren. Er wordt nu alleen ook evt de mogelijkheid geboden om via parijs orly naar een HV bestemming te vliegen die we niet uit NL bedienen. De franse tak vliegt bijv veel op marokko, de nl tak maar op een paar bestemmingen.
Nu kan je dus evt via parijs naar Ouijda ofzo vliegen wel overstappen etc maarja wel naar een ankosmt veld in de buurt van waar je wil zijn


HV vliegt straks 2x p/d ORY en de HSL 5x p/d Gare du Nord , later 6 -7x ex NL.

Beide opties kun je van A naar B of van A naar C via B vliegen als een belangstellende dat zou willen.

Feit is dat beide deze bestemming vanuit NL bedienen vanuit dezelfde consumentenmarkt en de totale reistijd van A naar B i.r.t. lokaal vervoer elkaar benaderen.

Hoe verzin je het om te beweren dat er niet geconcureerd wordt met de HSL ?? Er is wel degelijk sprake van concurrentie. Het is een feit , c'est simple!
 
Inderdaad Schmeissfliege, I stand corrected! Dit soort nieuws horen wij ook pas via de pers.
 
Inderdaad Schmeissfliege, I stand corrected! Dit soort nieuws horen wij ook pas via de pers.

Ja , maar toch wel met vakbondskennis en redelijk goed ingewijd in de KL groep, althans die indruk wek je mij.......

Maar goed , een carriere zonder verrassingen is over het algemeen erg saai.

Ciao
 
Nieuwe routes liggen we als vliegers nou niet echt wakker van en zijn al helemaal geen vakbondszaken (tenzij we ineens long haul gingen vliegen oid). We hebben wel belangrijker zaken aan ons hoofd, voornamelijk op arbeidsvoorwaardelijk gebied, wetten, procedures, protocollen, werk- en rusttijden en dat soort zaken.

Overigens zijn zaken als routes, nieuwe vliegtuigen, overnames etc. zeer concurrentiegevoelig en worden ook meestal pas op dezelfde dag intern en extern bekend gemaakt.
 
Back
Top