salaris piloot luchtmacht

Ze verdienen veel, maar krijgen te weinig. ;)

Oorspronkelijk gepost door Freeze
maar ik denk dat zat mensen F-16 vliegen gratis zouden doen. O.a ik!:D

Uiteindelijk blijft het wel een baan. Dan kan je hier wel mooi gaan verkondigen dat je het gratis zou willen doen, maar je moet wel reëel blijven.

Maar je zal wel bedoelen 'bij wijze van'.
 
Maar kennelijk wil je een of andere 747 boer worden die lekker op zn luie reet meer dan een ton per jaar kan innen.

@ 322sqnchris

Jaloers.....:grijns:
 
Oorspronkelijk gepost door Wepz
Ze verdienen veel, maar krijgen te weinig. ;)



Uiteindelijk blijft het wel een baan. Dan kan je hier wel mooi gaan verkondigen dat je het gratis zou willen doen, maar je moet wel reëel blijven.

Maar je zal wel bedoelen 'bij wijze van'.

Misschien leest de Klu dit wel en nemen ze hem daarom wel aan omdat hij dan een lekkere goedkope kracht is.
Geef hem een tentje en blikken bruine bonen en de rest financierd hij zelf wel :p
 
Is altijd beter dan na 10 jaar operationele vlieger geweest te zijn. En dan carriere maken bij HK-KLu! Zou ik dan weer gek van worden... Ieder zijn ding! :D
 
Poehee, waarom weet iedereen toch zo goed hoe iemand anders zijn beroep moet kiezen :confused:

Niemand is er mee gediend als de antwoorden voortkomen uit eigen voorkeur. Het lijkt mij allebei waanzinnig :D , maar aan de andere kant kan ik er alleen maar waardering voor hebben als iemand ergens over nadenkt voordat hij met zijn neus erin duikt. Als hij salaris relevant vindt, prima toch? Als hij geld als enig criterium belangrijk vindt, was hij niet van plan te gaan vliegen :grijns:
 
Ik denk dat het beroep 'verkeersvlieger' een beetje te ruim is om echt over 'het salaris' te spreken. Als mensen denken aan het salaris van een burgervlieger, dan denkt men aan tonnen. Maar laten we eerlijk zijn; hoeveel mensen betalen geen tonnen voor een vliegopleiding en vliegen vervolgens bij een kleiner bedrijf waar men 1700 euro BRUTO per maand krijgt?

Om een lang verhaal kort te maken; je kunt onmogelijk een beslissing nemen op basis van het salaris dat je verwacht. Als je voor de burgerluchtvaart kiest omdat het goed verdient, dan kun je nog raar opkijken als je later aan de bak komt!

Groet,
FC
 
yep

2000/8= 250 geluk
1500/8= 187 min of meer wat het zou moeten zijn minimaal
1000/8= 125 voor sommige helaas realiteit

waarbij 8 het aantal Dienstjaren is ex opleiding.


Civiel normaal laag 600hr per jaar
civiel normaal hoog 900hr per jaar


Voordeel militair geen studieschuld
Nadeel civiel mogelijk studieschuld

maar vliegen militair weinig!
 
Dertien jaar militair gevlogen, 3500 uur (flight time, geen bloktijd). Maar dat was in de goeie ouwe tijd...

In die uren heb je wel vijf keer zoveel fun als in de civiele vliegerij! Maar da's lastig uitrekenen.
 
Jim,


3500/13 = 270

Key words "goeie ouwe tijd"!!!

De rest,

'k ga stoppen met deze discussie. Voor de mensen die een keuze moeten maken, vraag jezelf dit af: wil ik militair worden of niet? Je bent namelijk eerst militair en dan vlieger en niet andersom.

Wat betreft de pay die is niet slecht binnen MINDEF. Zeker niet als vlieger.

Mijn advies voor iedereen is koop een verzekering voor je gaat vliegen. Een vezekering in de vorm van een studie of een ander papier waarmee je eventueel ook niet vliegend uit de voeten kunt.


gr en Good Luck voor iedereen


at
 
Oorspronkelijk gepost door SlimJim
Dertien jaar militair gevlogen, 3500 uur (flight time, geen bloktijd). Maar dat was in de goeie ouwe tijd...

In die uren heb je wel vijf keer zoveel fun als in de civiele vliegerij! Maar da's lastig uitrekenen.

Ja en de rest lekker op het squadron rond hobbelen..

:1855:
 
DIT is de reden dat ik graag Officier vlieger had willen worden, Niet de Poen.

Kom op een betere baan bestaat er niet!

Ik ben nu op weg naar een baan als Arts. Dit zou ik heel graag willen doen bij het MMT (nog heel wat jaartjes studeren, maar we zijn op weg). maar geloof me! Er is geen dag dat ik niet aan de tijd van selecties bij de KLU denk en aan hoe het was geweest als ik het gehaald had
 
Back
Top