salaris piloot luchtmacht

M

meerval

Guest
wat is eigenlijk ongeveer het salaris van een piloot bij de luchtmacht. (vergeleken met het salaris van een piloot bij een luchtvaartmaatschappij)
 
Na je opleiding in de States (als je contract dus ingaat) verdien je als 2e/1e Lt ongeveer 1700 Euro per maand (netto). Dit verschilt per persoon, afhankelijk van eigen huishouding, getrouwd etc... Dit bedrag is wel inclusief vliegtoelage. De vliegtoelage is een vast bedrag en gaat per jaar langzaam omhoog.
 
bedankt iedereen...
dit is erg handig voor mijn keuze (kls/klu). nu heb ik een beter beeld van alle voor en nadelen.
 
Oorspronkelijk gepost door meerval
bedankt iedereen...
dit is erg handig voor mijn keuze (kls/klu). nu heb ik een beter beeld van alle voor en nadelen.

Waarvoor kies je dan als ik vragen mag? De KLS die 150.000 euro's kost en waar je aan het eind van de opleiding geen baangarantie (al is de kans wel groot) hebt of de KLu die je niks kost en waar je 10 jaar op de mooiste vliegtuigen (helikopters) mag vliegen?
 
ik ben er nog niet helemaal uit, maar het loon dat je krijgt is natuurlijk ook belangrijk. en de kans dat je op de klu komt is ook een stuk kleiner, dus waarschijnlijk ga ik de kls uitproberen of mischien eerst de klu en dan de kls. (voor als ik niet door de kei harde selectie kom)
 
Oorspronkelijk gepost door meerval
ik ben er nog niet helemaal uit, maar het loon dat je krijgt is natuurlijk ook belangrijk. en de kans dat je op de klu komt is ook een stuk kleiner, dus waarschijnlijk ga ik de kls uitproberen of mischien eerst de klu en dan de kls. (voor als ik niet door de kei harde selectie kom)

Jij wilt dus puur voor het geld vliegen?:confused:
 
Oorspronkelijk gepost door meerval
ik ben er nog niet helemaal uit, maar het loon dat je krijgt is natuurlijk ook belangrijk. en de kans dat je op de klu komt is ook een stuk kleiner, dus waarschijnlijk ga ik de kls uitproberen of mischien eerst de klu en dan de kls. (voor als ik niet door de kei harde selectie kom)

Wat wil je nou? "het loon dat je krijgt is natuurlijk ook belangrijk." Nou ik denk dat je zelf ook wel snapt dat je echt wel rond kan komen in de maand van het salaris. Maar kennelijk wil je een of andere 747 boer worden die lekker op zn luie reet meer dan een ton per jaar kan innen. Nou dan zal ik maar niet naar de KLu gaan. En trouwens je hebt je ATPL al staat er in je profiel, waarom zou je dan naar de KLS gaan? Of heb je je atpl bij een pak cornflakes gekregen?
 
Ik wist al gelijk dat dit zou uitmonden in een discussie. Echt Hollands weer. De vraag is hoeveel een KLu vlieger verdient, thats it.
 
Op zich is met de vraag niks mis, maar ik vind het wel een verkeerd "onderwerp" om daarop je beroepskeuze te maken. Aan de andere kant zegt het wel wat over de motivatie om bij de KLu te willen, en ik geloof niet dat dit de juiste is.
 
Luchtmacht verdient redelijk modaal, maar eigenlijk te weinig, naar wat je werkdruk is, maar ik denk dat zat mensen F-16 vliegen gratis zouden doen. O.a ik!:D als je voor het geld gaat, dan kun je beter iets anders gaan doen.

@322sqn leipo...relax een beetje man, 747 piloot worden, doe je ook niet zomaar, de jongen stelt een normale vraag.

je klinkt namelijk een beetje gefrustreerd;)
 
Ik snap je vraag wel een beetje, maar het is idd geen reden om hierop het een of het ander te bepalen...

vliegen doe je omdat het je passie is, omdat je hart sneller klopt van het zien en horen van vliegtuigen, omdat je niks anders wilt dan door de lucht zweven, omdat jij als persoontje zo'n apparaat kan bedienen...
Zo ervaar ik het, en ik vind dat je wilt gaan vliegen (maakt niet uit op welke manier burgerluchtvaart of militair) om bovenstaande redenen. Niet omdat je geld verdiend...
Als je geld wilt verdienen moet je economie gaan studeren (en goed afstuderen natuurlijk) en je master halen of whatever, dan kan je als dikke pief uiteindelijk bovenin de Rembrandt Tower dikke doekoes verdienen... De hele wereld draait om economie, dus een baan vind je dan wel, inclusief lekker salaris...
Maar mijn wereld draait om vliegen, niet het loon...

Het is toch belangrijk dat je iets doet wat je leuk vind? Als jij naar de KLS wilt om het geld later en niet voor het vliegen, dan raak je knap verveeld in de cockpit als je 11 uur naar SFO moet vliegen en je vind er geen reet aan....

en idd Freeze, je hebt gelijk 747 is ook niet zomaar iets...
 
ja misschien wat overdreven, ik wil alleen duidelijk maken dat dit de zoveelste vraag is van het inkomen van vliegers. Iedereen koppelt dat eraan.

En ja 747 boer voor sommigen is dat een zwaar begrip maar er zijn mensen die met 200 uur van hun school afkomen en daarop meteen beginnen. Is wel ongewoon maar niet onmogelijk.

en trouwens een discussie is toch goed? Daar is dit forum juist voor. En dat is t mooie in Nederland dat iedereen zn bek mag opentrekken. Tegenwoordig is t meer de vraag of je t moet doen maar dat terzijde :D
 
Last edited:
tja, eerlijk gezegt zou ik wel voor de klu kiezen, maar weet je wat ook weer een nadeel is voor mij. ik heb een lichte oogafwijking en dan.....tja. ik wil ook niet dat ze me als piloot er weer uitknikkeren.
 
Vliegen doe je omdat je een luie man bent die van bier en vrouwen houdt en op een makkelijke manier aan zijn knaken wil komen.
















En misschien vliegen toch wel een aardig tijdverdrijf vind!:)
 
Back
Top