Ryanair's manier van bezuinigen

Ik dacht dat dit wel bekend was? Heb in 2004 tegelijk met Bounty gesolliciteerd, maar ben niet gegaan.

Dat jij bij de KLM gesolliciteerd hebt is inmiddels duidelijk, maar dat was a) niet in 2004 maar recentelijk, en b) zeker niet met mij samen (of ik heb last van acuut geheugenverlies).
 
@180 backtrack. Ik ken jou niet dus ik weet niet waarom je altijd loopt te liegen, maar jij hebt nog nooit een feit over Ryanair op tafel gelegd.

En kijk Art, dat is wellicht waar de liefde kapot is gegaan.... 180BT is nl wel degelijk met feiten gekomen en ook niet de minste. (vb bron/link op aanvraag)

Daar laat de ware Overload zich dan kennen door niet te reageren of je een Trol te noemen. Vervolgens gooit hij er een paar Overload oneliners (lees : dooddoeners) uit, bijv : daar kan ik nu nog niks over zeggen, later meer.... :blabla:

@180 backtrack. Ik ken jou niet dus ik weet niet waarom je altijd loopt te liegen, maar jij hebt nog nooit een feit over Ryanair op tafel gelegd.

Ik vermoed al lange tijd dat jij wellicht een van de KLM-ers bent die niet mogen terugkomen en daardoor nogal verbitterd.

Uhhh... :1855: je kent 'm niet, maar vermoed wel dat hij 1 van de personen is die niet terug mag komen......


Geloof me Art, allemaal gebakken lucht, iets wat naar mijn mening met jouw levenservaring eerder op had moeten vallen.....(pardon me)

Adios
 
Waarom gaat Ryanair niet asap in Italie uitbreiden om daar veel geld te verdienen? Nu Alitalia slecht loopt is daar een goede markt voor (analoog Lufthansa Italy).

Dat doen ze al, echter is de Italiaanse overheid tot op heden nogal protectionistisch geweest. Beide LoCo's (RYR en EZY) zijn daar al jaren tegen aan het vechten....maar dat weet je natuurlijk al

Dit begint weer een klassiek RYR-KLM bashje te worden...wie heeft de langste.
Nogmaals: de KLM bestaat allang niet meer, dus what is the issue?

En Bounty: er worden door iedereen one-liners geponeerd, ik denk niet dat het fair is dat Overlord alleen aan te rekenen
 
Waren het maar one-liners. Nee, nu zijn de poepverhalen een stuk langer.
 
Dat jij bij de KLM gesolliciteerd hebt is inmiddels duidelijk, maar dat was a) niet in 2004 maar recentelijk, en b) zeker niet met mij samen (of ik heb last van acuut geheugenverlies).


Weet je dat niet meer dan? Volgens mij heb ik jou zelfs getipt voordat de advertentie verscheen omdat ik al een poosje wist dat die geplaatst zou gaan worden. Ik meen mij te herinneren dat jij daar toen heel blij mee was, maar misschien is mijn geheugen iets beter dan dat van jou?
En je hebt gelijk het was niet in 2004, het was in Maart 2005, heb het net gechecked. Nauwelijks recentelijk te noemen.
Dat ik bepaalde dingen niet publiek op een board kan gooien lijkt me overigens vrij duidelijk. Vaak zijn dat zaken waar nog geen raport van is verschenen of die mijn collega's nog niet weten, verwacht je echt dat ik die dan hier ga postten?

Trollen heb ik tot nu toe alleen van jou, Bounty, gezien en van Cousin Avi. Namelijk zieken om het zieken zonder een bijdrage te leveren of proberen iets te verduidelijken of iemand te helpen. Zoals je nu bijvoorbeeld doet. Cousin Avi ken ik niet, maar van jou had ik dat toch zeker niet verwacht.

Warom zou je bijvoorbeeld niet iets kunnen vermoeden over iemand die je niet kent?

Verder vraag ik me af waarom dit alles relevant zou zijn voor dit topic. Het gaat hier niet over KLM of mij zoals ik al eerder heb gezegd. Het gaat over de sluiting van Maastricht.
 
Last edited:
@Nosig en Onassis,

Als je op de Ryanair site kijkt onderaan zie je een grafiek, ik lees daar voor 2007 toch echt ongeveer 40-45 miljoen (verwacht, actual 2007 heb ik nergens kunnen vinden). Als je dan kijkt naar bijv. LH met 56,4 miljoen lijkt het me sterk dat dus 11,4 - 16,4 miljoen passagiers binnen de landsgrenzen vervoerd worden. Maar goed de hele titel "grootste international carrier" is eigenlijk nietszeggend. Vond het wel interessant om eens naar de getallen te kijken.
 
Dat deel van de site is niet ge-update, maar als je net boven de grafiek kan lezen:

2006
We carry a record 42.5 million passengers in the year. In March we accept delivery of our 100th Boeing 737-800 and launch our Web check-in service, giving passengers the opportunity to check-in online across our entire route network. Over the summer, Ryanair becomes the world's first airline to carry more than 4 million international passengers in one month......etc


Inmiddels is de vloot bijna verdubbeld en het aantal pax gestegen naar 50 miljoen (eind maart weten we meer want dan is het jaar afgelopen)

Hier kan je de info vinden: Link

Moet me trouwens corrigeren want RYR vervoerde 50,9 miljoen pax
 
Dus RYR is groter in vloot, efficiency, passagiersaantallen en omzet/winstverhouding...

RYR is dus helemaal niet groter (zie je eigen getallen). Efficient zijn ze zeker, en omzet/winstverhouding is i.d.d. vele malen hoger dan bij de oude carriers. RYR begeeft zich dan ook voor een groot deel op een andere markt, met de service bijv. bij de main carriers heb je gewoon veel meer personeel nodig. Beetje het verhaal met de appels en de peren.

Overigens heb je volgens mij het idee dat er weer een KLM-er over RYR loopt te zeuren, mocht je dat denken; nee, daar werk ik niet. En zoals ik al schreef was ik alleen erop uit de juiste getallen op tafel te krijgen.
 
CH,

In feite vervoert RYR dus dubbel zo veel pax vervoert dan KLM met slechts een tiende van de arbeidscapaciteit.
Dus RYR is groter in vloot, efficiency, passagiersaantallen en omzet/winstverhouding...
Maar je weet toch dat KLM allang niet meer bestaat?
Is een aantal jaren geleden gewoon gedecimeerd tot een brand-name met een Frans hoofdkantoor

Ik zou wel weten waar ik mn geld op zou zetten in de tijd van een wereldrecessie

Als aandeelhouder of personeelslid...
 
Huh? Dan weet ik niet hoe jij getallen analiseert...overigens heeft het laatste AOC een getal van 195 toestellen staan...dat weet ik want die heb ik zelf in handen gehad..

23,4 miljoen en 132 is altijd nog minder dan resp 50,9 miljoen en 195 in mijn opinie

En nee geen appels en peren...pax zijn pax, zodra je vindt dat dat niet zo is, dan discrimineer je (want iedereen is gelijk toch?)
 
Dit begint weer een klassiek RYR-KLM bashje te worden...wie heeft de langste

Had dit bericht nog niet gelezen; nogmaals ik heb helemaal niets met KLM... Het ging mij om de beweringen van Overload. En dus niet om Overload als persoon. En dus ook niet over Ryanair als bedrijf. Pfff had al een vermoeden dat het deze kant op zou gaan, jammer.

Grt CH
 
LH met 56,4 miljoen lijkt het me sterk dat dus 11,4 - 16,4 miljoen passagiers binnen de landsgrenzen vervoerd worden. Maar goed de hele titel "grootste international carrier" is eigenlijk nietszeggend. Vond het wel interessant om eens naar de getallen te kijken.
Zeker interessant, al blijven het appels en bananen. Ik vermoed dan ook dat er naar het aantal vluchten wordt gekeken voor die claim, niet het aantal passagiers. It's all about marketing....
 
En je hebt gelijk het was niet in 2004, het was in Maart 2005, heb het net gechecked. Nauwelijks recentelijk te noemen.

Overload, ik zei het vorige week nog, hou je toch bij de feiten. Nu moet de Sint nog meer roe uitdelen.

De advertentie om te mogen solliciteren stond pas op 14 juni 2005 in de krant.

eerste selecties zijn gehouden in juli 2005........

Of vergis je je weer ?
 
back on track: Maastricht heeft geen Ryanair meer (tsja, ook geen KLM). Charleroi en Frankfurt Hahn zijn niet zo gek daar vandaan.

Ryanair naar Twenthe????? Wat denken jullie daarvan
 
Hahaha onassis over kort door de bocht: de Lufthansa groep bijvoorbeeld omvat oa een bijzonder succesvol it-unit genaamd Lufthansa systems (die van die netline schema's ;-))Dit onderdeel alleen is al goed voor 3000 werknemers. Dan nog LSG catering, cargo etc etc . Als we jouw theorie erop los laten is LH waars de minst efficiente in history!

Oh en overload; je bent "niet gegaan", je bent wel aangenomen dus?
 
Beste Airworkers,

Wauw! Ik heb nog nooit zo een stel "ouwehoeren" (op z'n zaans) bijelkaar gezien. Wat is dit toch? Heeft dit te maken met trots? Of misschien arrogantie wellicht haantjes gedrag waarbij 's avonds aan het kampvuur indianenverhalen verteld worden.

Hoe men het wendt of keert, erg triest of misschien niet? FORUM is het enige verlossende woord.

Even terug op de topic Ryanair's manier van bezuinigen. Ja...ik werk voor de Meneer O'Leary en jeetje ik ben tevreden met mijn baan(moet ik nu achter tralies of spaart men mij).
Ik geef niet alleen les maar pendel ook kisten vanuit Seattle.

1 december 2008> Er zijn 12 kisten afgenomen door Ryanair bij Boeing. Helaas kunnen er maar 4 misschien 5 afgenomen worden, aangezien er niet genoeg capaciteit is. Ryanair heeft een nieuw bod uitgebracht op Aer Lingus. Volgend jaar worden er 230 leerlingen verwacht in mijn klassen + 2 nieuwe trainingslocaties. Shit...Bezuinigen...zoals men op deze forum lult...doe mij nog maar een guinness
 
CH,


Een kleine breakdown van de figures:


Ryanair
50 miljoen passagiers (je was even vergeten dat je 2006 cijfers gebruikte maar dat is je vergeven)
3.500 arbeiders
195 vliegtuigen




En de kleinste? Die heb ik

Lekker aan het windowdressen Onassis?

3500 arbeiders op 195 toestellen ????


Ik neem aan dat bij die 3500 arbeiders de flight en cabin crew niet meegerekend wordt...... Stel je hebt 3 crews per vliegtuig (wat weinig is) dan om je al aan +- 1200 vliegers en dan nog de cabin crew erbij, checkin personeel op alle bases, engineers, office personeel etc etc....... Misschien is het wel allemaal aan derden uitbesteed en reken je Brookfielders etc niet tot de directe arbeiders maar dan ben je wel appels met peren aan het vergelijken.
 
Kijk dat bedoel ik.... op de Ryanair website staat dat er een kleine 6000 mensen werken. Dat zijn er 'slechts' 2500 meer.

Schermen met cijfers is leuk maar gebruik dan ook de ware cijfers.
 
Back
Top