Ryanair verantwoordelijk voor alle kosten..

49015

New member
Volgens de EU-rechters is Ryanair verantwoordelijk voor alle kosten die passagiers hebben ondervonden als gevolg van de vulkaan in IJsland. Een week van hotelovernachtingen, maaltijden, taxi's, alles moet worden gecompenseerd.

Waar houdt het op? Hebben passagiers geen eigen verantwoordelijkheid? De NS betaalt mijn hotel toch ook niet als er weer eens een sneeuwvlokje valt en ik mijn vlucht niet haal vanwege hun aangepaste dienstregeling? Dus waarom moet een airline wel ALLE verantwoordelijkheid dragen voor een natuurramp?

http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-21273666
 
Werkelijk te belachelijk voor woorden...

De EU besluit om het luchtruim te sluiten, maar wil voor dit geen enkele verantwoordelijkheid nemen. Deze verantwoordelijkheid moet genomen worden door de luchtvaartmaatschappijen... De EU is ziek tot op het bot...
 
Als O'Leary ballen heeft klaagt hij de respectievelijke luchtvaartauthoriteiten aan om daarop de schade te verhalen.

Die reageerden überhaupt nogal overspannen, in ieder geval in ons land bleek na een telefoontje naar IVW/DL dat ook zweefvliegtuigen gevaar lopen ivm motorstoringen. Tot op heden heb ik die motor nergens in de kist kunnen vinden :confused:
 
Als O'Leary ballen heeft klaagt hij de respectievelijke luchtvaartauthoriteiten aan om daarop de schade te verhalen.

Die reageerden überhaupt nogal overspannen, in ieder geval in ons land bleek na een telefoontje naar IVW/DL dat ook zweefvliegtuigen gevaar lopen ivm motorstoringen. Tot op heden heb ik die motor nergens in de kist kunnen vinden :confused:

Haha dat was echt belachelijk ja. In Duitsland mochten ze toen wel gewoon vliegen, ook de GA.
 
Misschien niet helemaal fair van het Europese Hof van Justitie maar Ryanair gooit zoals gewoonlijk er ook meteen een solide repliek tegenaan:

Ryanair is ook van mening dat het arrest "de kost (sic) van vluchten door Europa gevoelig zal verhogen, nu de maatschappijen 'verplicht' zijn om hun ticketprijs te verhogen, om zo voorbereid te zijn voor toekomstige verzoeken om schadevergoedingen. De gebrekkige Europese wetgeving laat ons immers niet toe kosten te verhalen op regeringen of vakbonden, die schuldig zijn aan 95 procent van alle annuleringen in Europa", aldus nog Ryanair.
 
Back
Top