Ryanair reduceert deze winter

thdec

New member
Ik las vandaag dat ryanair fors reduceert zo een 14% op zijn netwerk en ook tijdelijk de valencia base sluit deze winter.Het is volgens hen blijkbaar goedkoper de vliegtuigen aan de grond te houden .Wat gebeurt er eigenlijk met de crew die in valencia waren en van de vliegtuigen die aan de grond staan blijven zij aan de slag of word hun contract zomaar geeindigt of is iedereen op onbetaald verlof geplaatst.Het zal ook wel gevolgen hebben voor de recruterings plannen van ryanair.
 
Dit was al maanden gepland en heeft niets te maken met fuel cost zoals de media speculeert.
De kisten staan niet aan de grond in de winter, maar vliegen gewoon.
Recrutering wordt opgevoerd wegens tekort aan vliegers, dus zeker geen onbetaald verlof, tenzij je uren op zijn of raken.
 
Mij werd net door iemand hier verteld dat Ryan 30% van de kisten in STN aan de grond houdt. Kan iemand die dicht bij het vuur zit dit bevestigen of ontkrachten? Wil geen dingen doorvertellen waarvan ik niet voor een goed deel weet of ze waar zijn.
 
Nee, zoals gepland gaat de capaciteit in STN in de winter terug naar 28 kisten. (dat is overigens om andere redenen dan men denkt)
De kisten gaan ergens anders heen, maar ik kan hier niet vertellen hoe en wat. Wacht maar af.
 
Dit was al maanden gepland en heeft niets te maken met fuel cost zoals de media speculeert.
De kisten staan niet aan de grond in de winter, maar vliegen gewoon.
Recrutering wordt opgevoerd wegens tekort aan vliegers, dus zeker geen onbetaald verlof, tenzij je uren op zijn of raken.


Waar haal je die info vandaan dat de recrutering wordt opgevoerd?
 
Nee, zoals gepland gaat de capaciteit in STN in de winter terug naar 28 kisten. (dat is overigens om andere redenen dan men denkt)
De kisten gaan ergens anders heen, maar ik kan hier niet vertellen hoe en wat. Wacht maar af.

Oke bedankt.
 
Nee, zoals gepland gaat de capaciteit in STN in de winter terug naar 28 kisten. (dat is overigens om andere redenen dan men denkt)
De kisten gaan ergens anders heen, maar ik kan hier niet vertellen hoe en wat. Wacht maar af.

Dit breng je weer heel mysterieus, nou ben benieuwd wat er nou weer uit de hoog hoed van MOL komt.
 
Dat de recruitering opgevoerd wordt zou niet slecht zijn, maar ik wacht nu zelf al enige tijd op nieuws van het ryanair recruterings departement om gewoon een interview te doen.Blijkbaar is er een vermindering van de aanwervingen op dit moment.Hopelijk is het maar tijdelijk.
 
Mij werd net door iemand hier verteld dat Ryan 30% van de kisten in STN aan de grond houdt. Kan iemand die dicht bij het vuur zit dit bevestigen of ontkrachten? Wil geen dingen doorvertellen waarvan ik niet voor een goed deel weet of ze waar zijn.

25%...dat staat in het persbericht: http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=08&month=jul&story=rte-en-170708
Puur omdat STN te duur is...
Ik zou niet weten waar Overload zn info vandaan haalt (hij is training department, ik niet), maar de hele bloody wereld houdt zich vast voor een recessie, lijkt me geen sense maken dat er aangenomen wordt (en masse dan, die 1 of 2 kunnen er nog wel bij).
 
De reden dat er tijdelijk minder cadets aangenomen worden is dat er veel command upgrades worden gedaan voor een aantal maanden.
Het gaat er niet alleen om dat STN te duur is (maar dat komt mooi uit, nu kunnen we BAA onder druk zetten).
 
Onassis, 10 million dollar question:

nu baan opzeggen en TR 738 bij RYR doen, one-in-a-million oppOrtunity, of lekker blijven zitten?

(Heb mijn keuze al gemaakt hoor, gister handjes geschud, nu lekker 3 maanden koos-werkloos!)
 
Nou je kan beter in de training zitten als er toch geen geld te verdienen valt en vliegen op t moment dat de markt weer aantrekt! toch?
Perfecte tijd...die broekriem moet je toch wel aantrekken in het begin

Succes Koos ;)
 
Back
Top