Ryanair future flyers program

futurepilot04

New member
Hi allemaal,

Ik zag bij AFTA een ATPL voorbij komen waar je van te voren een contract bij Ryanair krijgt aangeboden. Iemand enig idee of dit een verstandige keuze zou zijn. Ik weet dat Ryanair niet de beste werkgever is, maar op die manier heb je wel meteen een baan en een type rating is inclusief bij de 102.000,- kostende opleiding. Hier is het linkje: link

alvast bedankt!!
 
Ik lees niets over een contract of wat er gaat gebeuren als RyanAir besluit je niet aan te nemen.
Ze kunnen natuurlijk zo zeggen deze twee lichtingen hebben we niet nodig, ga maar iets anders doen.
Of je een hele carrière bij RyanAir wil vliegen is een andere vraag, dat zal per persoon variëren.
Wel natuurlijk zo lang blijven dat je genoeg ervaring hebt 2-2.500 uur om ergens anders snel aan de slag te kunnen.
Op zijn minst 2-3 jaar om je ATPL te voltooien.
€102.5 is geen echt goede prijs, slecht ook niet.
Kan modulair 30% goedkoper.
 
Als een job gegarandeerd is, dan kan het een goede keuze zijn.

Furthermore, upon successful completion of the final Ryanair assessment, graduates will be presented with the opportunity to join a Ryanair Boeing 737 Type Rating course.
Dat klinkt al een stuk minder zeker. Ergens ook logisch dat men enkel goede studenten wil overhouden. Maar het geeft hen iets teveel vrijheid om je dan maar niet aan te nemen als het niet meer nodig is. Vrij groot risico volgens mij.
 
Persoonlijk zou ik voor die prijs dat niet doen. Voor zo'n 7.5K meer kan je bij EPST aan de slag (ervan uitgaande dat je de selectie positief doorloopt) en je kan voor minder een MPL bij trans of tui doen. Ook kan je naar Euro pilot center in antwerpen en dan beland je waarschijnlijk ook bij ryanair.
 
De vraag is

Wat is de meerwaarde voor die €100K?

Is het een betere opleiding die hoog staat aangeschreven bijvoorbeeld?
“Ik heb de RyanAir opleiding gedaan maar daar niet aangenomen”
Wat voor consequenties zijn daaraan verbonden?
Er zit natuurlijk een hele listige constructie achter van RyanAir want die O’Leary valt echt over centen.
Als je van 100 leerlingen er 20 aanneemt betalen de 80 die niet worden aangenomen voor alle vervolg trainingen van de 20 die wel worden aangenomen.
Ze verkopen de hoop dat je bij RA wordt aangenomen en ze zullen niet heel eerlijk zijn over je kansen. Zo werkt marketing namelijk niet.
Ben je daardoor beter af met een ‘no-name’ opleiding van €20-30K minder?
Ik heb er verder niet heel lang naar gekeken maar dit kan ook een optie zijn:

 
Last edited:
Back
Top