metrodriver
New member
Goh, als we altijd een uur van te voren wisten wat het weer op arrival zou zijn dan zou dat fantastisch zijn, en zou het aantal ongevallen in de luchtvaart drastisch verminderen. De onweersbui die over een uur boven Miami hangt is nu nog niet meer dan een klein cumuluswolkje boven de Everglades. Gisteren in Aqaba (Jordanie) zag ik het zicht in minder dan 5 minuten van meer dan 10km naar 200m vallen (gusty outflow van een onweersbui boven de bergen). De onweerbui en het zicht stonden niet in de TAF. Eilat (Israel) dat dicht bij ligt had last van hetzelfde probleem. Vanwege de politieke problemen in deze regio gebruiken we Eilat niet als alternate, dat is Amman op een uur vliegen verwijderd (10 ton extra brandstof......)
Het heeeft niets met verantwoord bezig zijn te maken. Jouw flightplan wordt gemaakt aan de hand van de voorspelling die op dat moment aanwezig is. Wat er over 4 uur (shorthaul) of 28 uur op een veld plaatsvindt weet niemand. Wat ik wel weet is dat als je alternate heel dicht bij je destination ligt beiden een grote kans hebbem om van hetzelfde weersfenomeen last te hebben. Zelf zou ik graag zien dat de wet een minimale afstand zou stellen tussen destination en alternate. Echter voordat dat ooit zo ver komt ....... Dat zou de industrie zo veel geld kosten dat er behoorlijk gevochten zou gaan worden. Iaw: nu niet, dan niet, nooit niet.
Vracht achterlaten is zo ongeveer het laatste dat je doet. Als het niet anders kan, dan kan het niet anders. Een vlucht wordt eerder vertraagd dan dat er vracht van boord gehaald wordt. Zelf heb ik ooit in Sjarjah een 24 uurs vertraging gehad omdat we tijdens vertrek 15 Ton te zwaar waren dankzij hoge temperatuur en zeer lage altimeter setting. Die 15 ton was de winstmarge..... De volgende morgen was het 4 graden koeler en de luchtdruk een stuk hoger en het vertrek was geen probleem meer. Een passagiersbedrijf verkoopt ook eerst alle stoelen (zelfs meer dan dat er in het vliegtuig aanwezig zijn) zodat de winst er op die vlucht er in iedergeval is uitgehaald, en wordt er op gerekend dat er een aantal passagiers niet op komt dagen. Heb je dan een probleem dan laat je wat koffers achter of een paar passagiers (er zijn er altijd wel een paar te porren voor een voucher), maar ik ben er vrij zeker van dat de belly freight er niet uitgaat (grootste winst marge voor een pax bedrijf).
Het heeeft niets met verantwoord bezig zijn te maken. Jouw flightplan wordt gemaakt aan de hand van de voorspelling die op dat moment aanwezig is. Wat er over 4 uur (shorthaul) of 28 uur op een veld plaatsvindt weet niemand. Wat ik wel weet is dat als je alternate heel dicht bij je destination ligt beiden een grote kans hebbem om van hetzelfde weersfenomeen last te hebben. Zelf zou ik graag zien dat de wet een minimale afstand zou stellen tussen destination en alternate. Echter voordat dat ooit zo ver komt ....... Dat zou de industrie zo veel geld kosten dat er behoorlijk gevochten zou gaan worden. Iaw: nu niet, dan niet, nooit niet.
Vracht achterlaten is zo ongeveer het laatste dat je doet. Als het niet anders kan, dan kan het niet anders. Een vlucht wordt eerder vertraagd dan dat er vracht van boord gehaald wordt. Zelf heb ik ooit in Sjarjah een 24 uurs vertraging gehad omdat we tijdens vertrek 15 Ton te zwaar waren dankzij hoge temperatuur en zeer lage altimeter setting. Die 15 ton was de winstmarge..... De volgende morgen was het 4 graden koeler en de luchtdruk een stuk hoger en het vertrek was geen probleem meer. Een passagiersbedrijf verkoopt ook eerst alle stoelen (zelfs meer dan dat er in het vliegtuig aanwezig zijn) zodat de winst er op die vlucht er in iedergeval is uitgehaald, en wordt er op gerekend dat er een aantal passagiers niet op komt dagen. Heb je dan een probleem dan laat je wat koffers achter of een paar passagiers (er zijn er altijd wel een paar te porren voor een voucher), maar ik ben er vrij zeker van dat de belly freight er niet uitgaat (grootste winst marge voor een pax bedrijf).