Ryan air stress

Lijkt mij een gevalletje van APU inop, geen ground air beschikbaar, toch boarden want verwachte delay is korter dan 2 uur (company procedure; be ready to go as soon as possible when delay shorter than 2 hours).
Soms zit het gewoon ff niet mee...
 
Zo grappig dit. Mensen willen maar goedkoper en goedkoper. Maar men verwacht natuurlijk wel de allerbeste service. Ik zou niet in een Ryanair toestel willen zitten tijdens een emergency, dan ga je het verschil merken met ECHTE vliegmaatschappijen. En dan heb ik het nog niet eens over de FO's met 200k schuld, die 1k rente en aflossing betalen. Met een kop vol zorgen 100+ pax vervoeren.
 
Goh potverdikkies zeg. Das toch ook mooi voor al die FO's die bij Flag carriers vliegen en geen schuld bij de bank hebben...
Of nee... Wacht es ff... Sommige van hen waren klasgenoten van mij en de jongens bij de KLM die de KLS hebben gedaan hebben ook een schuld (vaak nog forser dan jongens van andere vliegscholen).
Ergo, bij elke maatschappij werken FO's met een mega schuld en f22Raptor kan met geen enkele maatschappij meer op vakantie.

Sarcasme uit; wat een f*cking B S zeg!
 
APU INOP, problemen met het op tijd krijgen van een airstarter -> missen slot -> uur wachten.

Pax uiteindelijk uitgestapt en met ander toestel (vanuit Skavsta) naar Mallorca gevlogen. Skavsta crew nam dit toestel over.

Snap de passagiers ook wel hoor, want met de deuren dicht stijgt de temperatuur als een malle. Ik vraag me dan ook wel af waarom ze de deuren niet hebben geopend voor enige lucht circulatie.


offtopic: f22raptor, wanneer ga je een bijdrage leveren met je posts op airwork?
 
Gistermiddag een hoop ATC verkeer op Eindhoven:

Exit A platform zijde was een hele tijd geblokkeerd.
Departures vanaf B werden aangeboden met als alternatief via B de baan oversteken en taxiway alsnog terug naar A.

Zou deze Ryan Air geweest kunnen zijn.
 
Zo grappig dit. Mensen willen maar goedkoper en goedkoper. Maar men verwacht natuurlijk wel de allerbeste service. Ik zou niet in een Ryanair toestel willen zitten tijdens een emergency, dan ga je het verschil merken met ECHTE vliegmaatschappijen. En dan heb ik het nog niet eens over de FO's met 200k schuld, die 1k rente en aflossing betalen. Met een kop vol zorgen 100+ pax vervoeren.

Wat een onzin, geloof je serieus dat die alleen bij Ryanair zitten?! En, is iedere FO met een hoge schuld bij voorbaat een slechte FO? Ik heb/had geen 200k schuld, maar betaal al wel meer dan 4 jaar een dikke 1K++ per maand aan rente en aflossing en ik kan niet zeggen dat dat mijn werk beïnvloed en/of dat ik er zoveel zorgen van heb dat dat me capaciteit zou kunnen kosten in het geval van een Emergency.

Al met al een vreemde reactie die beter zou staan op de telegraafwebsite.
 
Ziet er allemaal niet echt goed uit, maar ja in hoeverre is lands DJ wel te vertrouwen.

Mr. Raptor, volgens mij heb ik jou in een ander topic al verzocht om jou onzinnige mededelingen voor je te houden. Zoals je ziet ben ik inmiddels niet de enige die zich irriteert aan jou posts.
Van mij mag je vinden van Ryanair wat je wilt, als jij het met "echte" Airlines wilt vliegen dan moet je dat vooral niet laten. Voel je door mij niet verplicht om van Ryanair gebruik te maken.
En ik weet dat het allemaal bijzonder spannend voor je is dat je met "echte" Piloten (wij Ryanair piloten zijn natuurlijk niet echt genoeg voor jou) kunt discuseren op een openbaar forum. Maar zolang je die onzin blijft uitkramen houd dan gewoon die digitale mening voor je. Want het word post op post eerder een zielige vertoning dan een uiting van intresse voor de luchtvaart!

Back on topic, ben benieuwd of we er nog wat over gaan horen? Ik heb natuurlijk geen achtergrond info of hoe lang het allemaal geduurd heeft? Zou zelf nooit de deuren gesloten hebben in deze omstandigheden, maar ja wie ben ik en het is altijd lastig te beoordelen vanaf de zijlijn. Is jouw info een beetje betrouwbaar Xolon of gewoon een persoonlijke interpretatie.
 
We kennen de exacte omstandigheden natuurlijk niet, maar het getuigt van weinig leadership bij de cabin crew (wat kan je natuurlijk verwachten als je iedereen maar aanneemt en peanuts betaald).

Ik stel me al langer vragen bij de kwaliteit van de cabin crew bij FR.
Ze spreken nauwelijks engels bij momenten, en een oog voor veiligheid hebben velen ook niet (e.g seatbelt sign niet laten naleven).

Dit is wat de aandeelhouders van Ryanair van de europese luchtvaart hebben gemaakt, en die kapitalistische associale eikels zijn er nog trots op ook.
 
Ik denk dat iedereen zich die vraag wel eens stelt en ook de mensen binnen Ryanair vragen zich dit wel eens af! Ik heb ook wel eens met het schaamrood op mijn kaken in de cabine gezeten en naar een PA geluisterd!
Maar net wat je zegt dit is wat ze er van gemaakt hebben. De aandeelhouders zullen er niet van wakker liggen, daar wonen er vele toch van in de States.
Maar net als overal de een is de ander niet. Ik ken persoonlijk meer goede CC die hun werk zeer goed uitvoeren en het ook serieus nemen dan slechte. Ook ik ken de rotte appels, maar die heb je overal. Bij Trans dramatisch Engels over de PA gehoord en bij Vueling een aantal keer volledig geen Engelse PA gehoord op een internationale vlucht. Maar dat neemt niet weg dat ze er bij Ryanair soms niet wat extra aandacht aan zouden mogen schenken. De slechte ervaringen blijven altijd beter hangen dan de goede. Offtopic, laatste paar echte emergencys geen bijzonderheden te vermelden over het handelen en kennis van het CC......
 
@kroket

Mijn bron is een mede-FO die de desbetreffende NYO-EIN vlucht vloog en dus van toestel is gewisseld. Zij hebben het toestel van de PMI-crew overgenomen en de PMI-crew heeft hun toestel meegenomen wat ik van hem begreep.

Edit & offtopic: ken ook cabincrew dat zich schaamt voor de acties van hun eigen collega's. Wij Nederlanders spreken over het algemeen makkelijk redelijk goed Engels vergeet dat niet. Ik kan me voorstellen dat het voor de mensen uit andere landen een stuk lastiger is. Ik zie mijzelf bijvoorbeeld nog geen Pools spreken :). Cabincrew hoeft volgens mij nog steeds geen Engelse test te doen zoals piloten dat tegenwoordig wel moeten (als is dat ook nog geen garantie op verstaanbaar Engels). Misschien dat zoiets deels zou helpen?

Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Ik heb natuurlijk geen achtergrond info of hoe lang het allemaal geduurd heeft? Zou zelf nooit de deuren gesloten hebben in deze omstandigheden, maar ja wie ben ik en het is altijd lastig te beoordelen vanaf de zijlijn. Is jouw info een beetje betrouwbaar Xolon of gewoon een persoonlijke interpretatie.
Schot voor de boeg, maar ik herinner me nog een discussie over een Belgische A340 (?) piloot die te pletter viel met een open deur, waarbij veel posters aangaven die deuren onder geen beding open te doen zonder een trap of slurf er aan. Wellicht dat dat ook mee heeft gespeeld, ik kan me zo voorstellen dat je liever een paar oververhitte passagiers hebt als eentje die uit de deur valt?
 
Daarvoor heb je van die mooie gele lintjes bij de deuren en anders wel cabincrew.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Sorry Kroket, kon het niet laten:

...dramatisch Engels... ...emergencys...

Verder eens met de eerdere posten. Ik denk dat dit een combinatie was van heet weer, stukke APU, company procedures die (mogelijk) verbieden deuren open te hebben zonder trap eraan.

Interessanter vind ik de vraag of de piloten er nog wel helemaal helder bijzaten, met dit soort omstandigheden. Hoewel zij natuurlijk wèl de ramen open kunnen zetten. Ik weet uit ervaring dat wanneer er geen airco is de temperatuur in de cabine razendsnel kan oplopen, zelfs ZONDER pax. Het is bij ons policy om vòòr het boarden de schermpjes voor de ramen dicht te doen (die moeten dan weer open als de pax binnenkomen...)
 
Chester, dat er iemand naar beneden valt willen we zeker niet. Zoals Xolon al aangeeft hebben we mooie lijntjes en zijn de achterdeuren goed af te schermen voor de pax door de cabincrew te instrueren, en voorin hebben wij een ingebouwde trap die wij naar buiten kunnen laten.
Al blijf ik wel benieuwd naar de ware toedracht aangezien dit een intern topic is geweest is de voorgaande maanden.
 
Back
Top