Avi8tor said:
Kwentje jij weet niet veel he. Zou me als ik jou was eerst is verdiepen in scholen voordat ik uitspraken zou doen. Bovendien is het zo dat veel company's in aviation zulke bedrijven inschakelen. Zo ook wij. Niets mis mee, bovendien ruled SAA op het moment maar dat had je nog niet begrepen zeker. Poets je kennis is op voordat je uitspraken doet die niet bij iedereen goed vallen.
Avi8tor,
De laatste 2 jaar heb ik mij behoorlijk verdiept in de vliegscholen voor het geval je het niet wist. Dat scholen bedrijven in schakelen voor het werven van leerlingen wist ik ook. Maar een uitzendbureau, kom op zeg!
Dat SAA op dit moment "ruled" had ik inderdaad nog niet begrepen. Ik heb met een aantal leerlingen van SAA gesproken en ze gevraagd waarom ze die school gekozen hebben. Op punten als kleinschaligheid en persoonlijke aandacht voor leerlingen zal SAA ongetwijfeld beter zijn dan een KLS/NLS/willekeurige andere grote school. Maar dat is niet het doorslaggevende punt waarop ik de keuze van een school bazeer. Zeker niet als het gaat om een bedrag van bijna een ton.
De Nederlandse vliegscholenmarkt heb ik toch wel een beetje gezien, allemaal hetzelfde verhaal. "Goede examen resultaten, al onze leerlingen hebben een baan, goede contacten met maatschappijen, lage rente op een lening", ik geloof het allemaal niet meer.
De enige school in Nederland waar ik nog wat vertrouwen in heb is EPST. Omdat je daar tenminste zwart op wit in een contract vastgelegd krijgt dat zij je lening terug gaan betalen als je na 2 jaar nog geen betaalde baan als piloot hebt.
Binnenkort ga ik de selecties doen bij CTC in Engeland. De kans dat je daar doorkomt is behoorlijk klein, maar dat heb je ook de beste kans op een goede baan na de opleiding.
Als SAA met voorwaarden komt als EPST of CTC, dan ben ik de eerste die zegt dat SAA ruled.
Maar nu zeker niet, ik zie het punt niet waarom ze beter zouden zijn dan elke andere willekeurige Nederlandse school.