Raadplaatjes (eerste ronde)

Zal voor de hardcore luchtvaart kenners hier geen probleem zijn denk ik:

vliegding.jpg
 
Goede morgen, even iemand voorbij janken doormiddel van zes uur tijdverschil, zo kan ik het ook.

Voor wat betreft de "buurman", dat is, was, Art Smith. Even googlen en je weet meer.

In 1910, aviator and stunt-pilot Art Smith was as celebrated as any Hollywood star might be today. He glamourized and popularized flying while testing the boundaries of aeronautic principles. Drawing from Smith's own autobiographical writings, this biography is also an account of events in early aviation.

More details
Art Smith: Pioneer Aviator
By Rachel Sherwood Roberts
Published by McFarland, 2003
ISBN 0786416467, 9780786416462
212 pages

En de nieuwe challenge, bij welk toestel hoort dit nose gear?

gearmk6.jpg


Nu even wachten op Mr. Vroegop (TD)

Cheers
Art
 
Last edited:
Goede morgen, even iemand voorbij janken doormiddel van zes uur tijdverschil, zo kan ik het ook.

Voor wat betreft de "buurman", dat is, was, Art Smith. Even googlen en je weet meer.

In 1910, aviator and stunt-pilot Art Smith was as celebrated as any Hollywood star might be today. He glamourized and popularized flying while testing the boundaries of aeronautic principles. Drawing from Smith's own autobiographical writings, this biography is also an account of events in early aviation.

More details
Art Smith: Pioneer Aviator
By Rachel Sherwood Roberts
Published by McFarland, 2003
ISBN 0786416467, 9780786416462
212 pages

En de nieuwe challenge, bij welk toestel hoort dit nose gear?

gearmk6.jpg


Nu even wachten op Mr. Vroegop (TD)

Cheers
Art

Dat is waar ook, Truly Asia en 6 uur verschil brengt me in Thailand...goed geraden?
Fantastisch land, komen we bijna elk jaar. December zijn we er weer, kunnen we samen een Singha op nemen misschien?

Tja die poot. Dat malle verenpakket zit maar op een toestel voor zover ik weet. De F84F Thunderstreak. Zo staat ie ook bij ons op Gilze voor de poort. Op de foto zie je nog een van de lange jannen die eronder hangen......

Cheers and Greetz:cool:
 
Indeed good morning TD.

Weer meteen goed, ik had eigenlijk naar de registratie van dit toestel meoeten vragen,:cool: maar ook dat zou je wel eens geweten kunnen hebben.

(overigens is het niet Thailand, maar Malaysia, maar er zijn weer verhuis plannen)

TD has the floor.

Cheers
Art
 
Indeed good morning TD.

Weer meteen goed, ik had eigenlijk naar de registratie van dit toestel meoeten vragen,:cool: maar ook dat zou je wel eens geweten kunnen hebben.

(overigens is het niet Thailand, maar Malaysia, maar er zijn weer verhuis plannen)

TD has the floor.

Cheers
Art

Good afternoon Art!
Leuke moeilijkheidsfactor zou dat worden, de registratie....:eek!:

Malaysia, ook niet verkeerd. Wordt het wel verhuizen binnen dezelfde aangename klimaatzone? Als ik jou/julie was zou ik niet naar NL komen, we hebben geen zomers meer hier, alles verregent of het is te koud...

The Floor is Open!
 
Ik zie dat the floor open is. Dan pak ik mijn kans.

Bij welk vliegtuig hoort dit wiel?
Ik vind het trouwens één van de mooiste vliegtuigen die ooit gebouwd zijn.

aacdqo.jpg



Mocht iemand het antwoord goed hebben, schroom dan niet om een nieuwe foto te plaatsen. Ik ben zo meteen namelijk weg.
 
Nou, daar gaat ie dan, een krakertje.

Heb er ooit een bijna gekocht, ging niet door en ben dus nu nog steeds getrouwd.

c1da9.jpg


(@ TD, neen, niet meer terug naar de natte sneeuw, snerpende gure wind en slecht voetbal, het moet wel prettig blijven)

Cheers
Art
 
Goed plan! Laat Art maar even!
En mag ik het voorstel doen om weer hele toestellen/panels e.d. te plaatsen ipv detail opnames?
Of sta ik daar alleen in?
 
Goed plan! Laat Art maar even!
En mag ik het voorstel doen om weer hele toestellen/panels e.d. te plaatsen ipv detail opnames?
Of sta ik daar alleen in?

Mijn kennis is ook niet zo groot dat ik een toestal herken aan een paar details. Maar die foto's van een volledig toestel worden vaak binnen 10 minuten geraden. Afwisseling kan natuurlijk wel.
 
Nou, daar gaat ie dan, een krakertje.

Heb er ooit een bijna gekocht, ging niet door en ben dus nu nog steeds getrouwd.

c1da9.jpg


(@ TD, neen, niet meer terug naar de natte sneeuw, snerpende gure wind en slecht voetbal, het moet wel prettig blijven)

Cheers
Art

Had je ECHT een Mig 15 willen kopen?
 
Hah, TD, jazeker, slechts voor viijfhonderd US Dollar nog wel, zonder motor welliswaar maar dat gaf niet want ik wilde hem in de tuin als static display zetten.
Moest hem wel van Bishkek naar Dubai zelf vervoeren maar dat matswerk had ik met het uitdelen van enkele vijf liter flessen J&B Whisky al geregeld.

Moest het alleen thuis nog even uitleggen, maar dat telefoon gesprek duurde erg kort. Heb me er toen maar uitgered met de smoes dat er douane problemen waren of zo, want je kan er bij Russen niet mee aankomen dat je vrouw het niet goed vond.
Die vijfhonderd U.S. was ik kwijt, want gekocht is gekocht, de whisky is ook opgegaan en de kist zouden ze voor me bewaren. Tijdje terug nog eens naar geinformeerd, ik kon hem opnieuw kopen. Voor duizend U.S. En ik moest snel beslisen, want ze stonden er voor in de rij. Aah, hoe snel men zich het kapitalisme eigen kan maken.

Maar, TD heeft de floor.

Cheers
Art

(ben het met N-1 wel een beetje eens, straks zitten we misschien te staren naar een splitpen of zo)
 
Back
Top