Qatar

Qatar is maar net wat je ervan maakt en of het je bevalt. Heb oud-collega's die er naar toe zijn gegaan 5 jaar geleden en er nog, zover ik weet, naar tevredenheid zitten. Daarentegen heb ik ook rare dingen zien gebeuren bij Qatar Airways, waarvan je denkt dat het te gek voor woorden is, qua aannames, selectie of in de opleiding. Of dat een Europeaan niet als gelijkwaardig werd aangezien, maar gewoon als pionnetje eruit wordt gezet als dat zo uitkomt. Ook zijn er mensen met gezin geweest die ik ken en het direct helemaal niks vonden, land niet en ook de Airways niet.
Ik zou niet de hele tijd met geknepen billen willen zitten tijdens mijn werk om er om suffe dingetjes misschien uit geknikkerd te worden. Ontslag, door wat voor reden dan ook, staat nooit lekker op je cv toch?
Zelf heb ik er ook wel 's een weekje gezeten en vond dat prima en heb me goed vermaakt, maar die week was ook meteen genoeg, had het wel gezien. Kreeg indruk dat ze een beetje als Dubai willen zijn, maar toch is het het net allemaal niet. Maar dit tegen elkaar opboksen zie je wel vaker tussen steden in het Midden Oosten of Azie.

Het is een persoonlijke keuze, maar dat is met alles zo. Maar voor een eerste job: doen natuurlijk!
 
Nouja dan toch maar even een reactie, mensen het is wat je er zelf van maakt! Om als 23jarige op een 330 te mogen zitten op de rechterstoel en belastingvrij binnen 4 jaar de kans hebben om de vliegopleiding terug te betalen aan de bank.. Dan is het misschien maar wat minder van de verhalen van binnenuit maar het is net wat je er zelf van maakt!

Hou je hoofd laag en het leven is hier niet zo slecht :grijns: Net terug van een 3daagse Madrid en de volgende vlucht is 2 dagen op de Maldiven dus dat is alweer een reden om niet te klagen :haha:

Je hebt groot gelijk. Zolang je het sociaal & lichamelijk trekt is het een prima manier om je uren te pakken en je opleiding te betalen en ook nog eens wat te zien van de planeet.
 
Back
Top