Qatar

Ik zou pprune even proberen...

Het is niet de beste deal in het midden oosten.
 
Ken twee jongens die daar ooit op selectie zijn geweest, zolang je maar hbo of universiteit had gedaan was je binnen, selectie zelf was vrij simpel, een paar simpele testjes wat vragen en een interviewtje van een kwartier ofzo, de deal was idd niet super. Maar wel een prima manier om snel op een grote kist te vliegen.
 
En, bij Qatar gaan de stessen in een busje, en de vliegers er in een BMW/Mercedes achteraan. Dat is pas stijl. :grijns:
 
Kent hier iemand, iemand die op dit moment bij Qatar vliegt?
 
Qatar

I've spent 8 days in Doha - didn't like the mentality of the people. They really look down on people from Asia.

There have been numerous cases of abuse of migrant workers - it's finally being reported in the mainstream media.

On arrival in Doha (in uniform) the immigration official looked at me, looked at my ID and demanded to know why I was working for SriLankan. He said I should be working for Qatar!

Everyone I know who has worked in Qatar has told me the same thing - don't go! I have yet to hear a single positive comment about this place/company.
 
Stay away!

Als je naar het Midden Oosten wilt, zijn er betere opties.
 
Denk toch dat dit een aanbod is dat ik niet kan weigeren, zeker omdat het om m'n 1ste baan gaat en ondertussen met wat mensen in contact die al langere tijd bij Qatar vliegen en die zijn er opzich goed te spreken over, pas je gewoon aan en hou je hoofd laag is het advies dat ik van een capt. daar heb meegekregen.
 
Voor een eerste baan moet je alles aannemen. Met een beetje ervaring gaan al hoop deuren open. Gewoon aanpassen en later als het echt niet bevalt weer weggaan
 
1st Job - fair enough

1st Job - fair enough

Denk toch dat dit een aanbod is dat ik niet kan weigeren, zeker omdat het om m'n 1ste baan gaat en ondertussen met wat mensen in contact die al langere tijd bij Qatar vliegen en die zijn er opzich goed te spreken over, pas je gewoon aan en hou je hoofd laag is het advies dat ik van een capt. daar heb meegekregen.

Agree with you - for your first job take whatever comes your way!

Once you get 500h on A320 you can pick and choose where you want to work.

Please post your experiences - I'm very curious to hear if they really have a "Termination Department"on the 3rd floor :eek::eek: !
 
Klinkt leuk allemaal, 500 uur en dan wegwezen met een goeie rating. Bond is 50.000 dollar US.
Dit is een hoop geld. Deze gaat lopen vanaf je FLC na een jaar r(ongeveer na 1.5 jaar dus) Dus ga je binne deze tijd weg kan je betalen. Begrepen van pprune is dat ze er wel voor zorgen dat ze hune geld krijgen.
Natuurlijk kost een rating geen 50k maar eerder 25k. Dan hebben ze dus weer een gratis piloot gehad. En bedankt.
 
Klinkt leuk allemaal, 500 uur en dan wegwezen met een goeie rating. Bond is 50.000 dollar US.
Dit is een hoop geld. Deze gaat lopen vanaf je FLC na een jaar r(ongeveer na 1.5 jaar dus) Dus ga je binne deze tijd weg kan je betalen. Begrepen van pprune is dat ze er wel voor zorgen dat ze hune geld krijgen.
Natuurlijk kost een rating geen 50k maar eerder 25k. Dan hebben ze dus weer een gratis piloot gehad. En bedankt.

Dat is dan je eigen schuld als je er vertrekt. Of zie ik dat verkeerd?
 
Ik geloof dat wazige Harry denkt dat je dan ook gelijk mag opbokken.
 
Reaktie op:
Eerste baan moet je alles aannemen. Als dat zo is om de vliegerij binnen te komen ok, maar als het echt zo slcecht is zijn er betere banen en blijf je rondkijken. Als alles weer aantrekt wil je die betere baan en als je dan niet weg kan omdat je 50 ruggen moet lappen is dat nog misschien niet erg plezant.
 
Back
Top