Procedure vraag QNH setting

Zo heb ik het ook geleerd.

Echter, ooit ergens (PPrune, hier?) een discussie gelezen.
Kwam erop neer dat "ze" de alt op QNH zetten op het moment dat de klaring komt om door de TL te zakken en op standard op het moment dat de klaring kwam om door de TA heen te gaan.

Wat staat er bij de mij'en in de SOPs?

Vandaag weer een leuke tijdens IR les.
Instr.: "wanneer is je start descent voor de NDB app?"
Ik: "1 min geleden".....

We hebben het hier btw wel over een STBY alt., niet over een alt. in een Cessna. Er spreken veel argumenten voor en tegen om de stby alt. wel of niet op QNH te zetten en elke maatschappij heeft hier een andere filosofie over. Ben je het er niet mee eens, ga dan navraag doen, maar dit is weer in zo'n eeuwige discussie aan het eindigen waar nu al de conclusie van is dat iedereen hier zijn eigen mening over heeft. Neem lekker een :biertje: and don't worry, be happy!
 
Ik moet je zeggen dat ik tot op heden weinig duscussie zie ontstaan. Volgens mij verteld iedereen gewoon hoe zijn/haar airline het doet.

Maar biertje, graag :)
 
Plane driver, ik had gemerkt dat het om de stdby alt. ging, maar mijn vraag ligt in hetzelfde gebied.

Anyone info?
 
Nou ja, er zijn nogal wat manieren, als je bv op FL150 zit en TL op FL040 dan kan het best zijn dat ATC je klaart naar 2000 ft. Dan kun je wel al de QNH zetten alleen bestaat er een kans dat je bv. een re-clearance krijgt "stop the descent at FL070. Dan moet je er weer ff standards indraaien. Ieder zijn manier.

Het maakt niet zoveel uit wat je doet als je er maar 1 hebt. De strekking van dit topic was meer een cockpit met een altimeter op PF en PNF kant met een stand by altimeter.
 
Back
Top