Private Pilot Licence in Spanje

DutchwbPilot

New member
Hallo Allemaal!

Ik ben nieuw op dit forum en heb al het een en ander gelezen, maar ik zit toch nog met wat vragen.

Ik overweeg om mijn PPL te gaan behalen in Spanje ( Barcelona ), omdat ik nu al ruim een jaar bezig ben in Nederland met het behalen van mijn PPL. Ik heb in een jaar tijd nog maar 13 vlieguren gemaakt.. Op deze manier ben ik nog wel een flinke tijd bezig voordat ik eindelijk eens mijn PPL behaald heb, en dan de rest nog...

Ik ga in Juli mijn Theorie-examens maken in Brussel. Het plan is om in September naar Barcelona te vertrekken. Ik heb contact gehad met Barcelona Flight School.

De school gaf aan dat ik mijn PPL in 4 a 5 weken kan halen.
Dit ook omdat de 13 uur die ik nu gevlogen heb afgaan van de eis van 45 uur.

- Heeft iemand ervaring met deze vliegschool, of zou mij juist een andere vliegschool aanraden?

- Levert het behalen van mijn PPL problemen op in Nederland? Ik heb namelijk de intentie om uiteindelijk voor ATPL te gaan.

Als iemand verder nog tips heeft hoor ik het graag!


Alvast bedankt!
 
1. Welkom
2. Je post op de verkeerde plek.
3. Ik denk dat je het een beetje van de verkeerde kant benadert.
Waarom heb je maar die 13 uur gevlogen?
We gaan de zomer in en je hebt duidelijk tijd vrij gemaakt om naar Spanje te gaan.
Je kan dezelfde tijd gebruiken om je tentje op te zetten bij een Nederlandse vliegschool en ik durf te zeggen dat je het in dezelfde tijd haalt.
Parttime zit altijd werk en familie en weer in de weg.
Blijf deze zomer in NL maar laat wel je vrienden en familie weten dat je wat anders te doen hebt.
Succes.
 
Last edited:
Back
Top