PPL opleidings planning

RBA

New member
Kan iemand bevestigen of ik heb goed heb :confused:

Ik ben vorig jaar september 2003 begonnen met mijn PPL en ben nu bezig met de theorie opleiding, door drukte op de zaak en thuis heb ik besloten om pas met de praktijk te beginnen nadat ik klaar ben met de theorie.

Alleen volgens iemand op alt.nl.kleine-luchtvaart zou ik dan in tijd nood kunnen komen omdat volgens hem de praktijk opleiding binnen 24 maanden na het beginnen van de theorie examens moet zijn afgerond.

Volgens mij zit het echter zo, kan iemand dit bevestigen?

1. je hebt na het eerste theorie examen 18 maanden voordat je laatste theorie examen moet zijn gehaald.

2. Na het behalen van je laatste theorie examen heb je nog 24 maanden voordat je moet zijn geslaagd voor je PPL praktijk.

Alvast bedankt!

Rob

www.vliegop.nl
 
Rob,

Je hebt 100% gelijk.
Even nog ter aanvulling: Als je eerst je RPL en daarna je PPL wilt halen, zul je ze dus wel beide binnen die 24 maanden na het behalen van de theorie moeten doen.

p.s. ik zie dat je in E'hoven aan het lessen bent. Mag ik je vragen waarom je daar voor gekozen hebt en niet Budel? De touch and go's in Eindhoven tikken natuurlijk wel lekker aan qua landingsgeld?

Greetz,
Granitus
 
Even ter aanvulling... hoe zit dit dan met R/T praktijk??? Dient dit ook binnen gestelde termijn van 24 maanden gehaald te worden?
 
Das een goeie....
In ieder geval is je PPL alleen geldig MET aantekening R/T praktijk.
Omdat je CTR's moet kruisen voor je PPL ga ik er gemakshalve maar van uit dat je er in ieder geval voor moet zorgen dat je die aantekening in ieder geval hebt voor je op examen gaat. Of dit werkelijk een moetertje is weet ik ook niet.
Vaak gaan personen die klaar zijn met de theorie direct door met R/T praktijk.

Granitus:rt:
 
Das een goeie....

... dan heb ik er nog 1... had deze van de week gevraagd bij mijn Class 1 medical check...

Voor Class 1 heb ik een bril nodig aangezien ik (net) niet aan de eisen voldoe... volgens de eisen van Class 2 (waarvoor ik trouwens tevens gekeurd ben) heb ik geen bril nodig omdat mijn ogen daar weer wel in (ruime) mate aan voldoen.

Nu vlieg ik alleen met een PPL... moet ik nu wel of niet een bril dragen? :confused: De keuringsarts had hier geen antwoord op :1855:
 
Valt wel mee gelukkig, ik vlieg bij de EACm en die zitten op de militaire kant van Eindhoven Airport en hebben in het verleden de landingskosten afgekocht bij de KLU.

Ik betaal dus alleen een bijdrage aan de club en deze is niet gerelateerd aan het aantal starts en landingen die je maakt tijdens het maken van Touch and Go's. Deze staat vast op 13euro oid.

Rob

www.vliegop.nl

Oorspronkelijk gepost door Capt. Granitus
p.s. ik zie dat je in E'hoven aan het lessen bent. Mag ik je vragen waarom je daar voor gekozen hebt en niet Budel? De touch and go's in Eindhoven tikken natuurlijk wel lekker aan qua landingsgeld?

 
Thx for the info Rob.


Nu vlieg ik alleen met een PPL... moet ik nu wel of niet een bril dragen?
Eventjes zwart/wit geredeneerd lijkt het me dat je geen bril nodig hebt omdat als je alleen PPL vliegt een MedII voldoende is is. Je voldoet dan toch aan de norm voor PPL?

Cheers, Granitus
 
Granitus,

ik weet het niet zo zeker.
voor PPL (klass 2) keuren ze niet op epileptie.
Als je daarna class 1 doet en ze detecteren epileptie is je klasse 2 ineens ook ongeldig.

Apocalypses, ik zou dit dus goed uitzoeken.
 
Wacht je certificate even af, daar zal het opstaan. Ik gok erop dat je je bril (in tweevoud) mee moet brengen, ook voor je class II.

Waarom een class I keuring doen eigenlijk?
 
Back
Top