PPL-IR

Wat is jouw inschatting mbt het current houden?

Uren zijn m.i. ondergeschikt, ik zou eerder willen spreken over day/night departures (SID's), holdings, arrivals (STAR's), precision en non precision approaches onder actuele IMC omstandigheden.

Met een PA28-161 zal je meer IF uren maken dan met een PA28RT201T ;)

RMK / Onderschat het IR examen niet! Het is een van de pittigste examens welke een vlieger (Single Pilot) aflegt.
 
Elk zichzelf respecterende FNPT I/II IR instructeur zal NIET verder gaan (syllabus) vooraleer je de basis (scanning cycle, partial panel incl. time turns enz.) volledig beheerst.

M'n eerste (Single Pilot) actual IMC, missed ILS approach, down to published minima (DA), kan ik mij nog goed herinneren. Precies zoals in de SIM ;)

Idem electrical failure (spanningsregelaar), vacuum pump failure, blocked Pitot-static system :bwah: alsmede m'n eerste actual IMC, single NDB Approach, down to published minima.

RMK / Een nachtelijke (Single Pilot), actual IMC, Single NDB Teardrop approach (met veel wind), down to published minima (LFRG, EGJA, EISG en LFHO e.d.), is het mooiste wat er is ;)

It's all about basic skills, mental capacity and (what are my) options.

My 2 cents
 
Last edited:
Back
Top