PPL boeken...

S

surfrules

Guest
hello aviation people..

Ik wil me graag wat voorberijden voor dat ik naar de US ga voor mn PPL training. :rt:

Wie kan mij vertellen welke boeken of welk boekePakket ik het beste kan aanschaffe en waar ik deze het makkelijkste kan verkrijgen.

groet,

:radar:
 
JAA PPL?

een aantal scholen in de VS gebruiken de engelse "Trevor Thom" serie.
Maar ik zou even aan de betreffende school school vragen welke boeken ze precies gebruiken. Welke school ga je heen?

-IB-
 
Ik heb zelf de jeremy pratt serie gekocht en was er erg tevreden over. Te koop de de luchtvaart hobby shop en bij die andere, naam ff kwijt.
 
Die andere shop is waarschijnlijk Pilotshop Lelystad.
Daar kosten ze 224,- inclusief verzendkosten.

Bij Naples Air Centre gebuiken ze ook de AFE serie van Pratt.

Maar zoals -IB- al gezegd heeft: het beste is even navragen bij de school waar je gaat lessen.
 
thanx for all reactions...

maar waar ik daadwerkelijk mn JAA PPL wil gaan behalen ben ik nog niet helemaal over uit...

je heb best nog wel keuze uit FTC's in US en elk met zn voor- en na-delen...

wil best naar Napels, maar lees dat het daar op dit momnt erg druk is.

weet iemand toevallig of je bij FFTC ook je JAA PPL kunt behalen? k lees alleen iets over een FAA.

en wat de boeke betreft, ik begrijp dat het makkelijker is om meteen de zelfde boeke te hebben als je FTC, maar de theorie komt toch op het zelfde neer of zie ik het weer verkeerd...

groet,



:radar:
 
Waar ik mijn PPL gehaald heb hadden ze zelf geen boeken. Basically behandeld elke serie toch dezelfde theorie. De cursus/lessen zijn meestal alleen om vragen te stellen.

En je kunt op de site van de CAA kijken welke school approved is.

Ben te lui om de link voor je op te zoeken, maar een toekomsitg piloot kan dit vast zelf wel ;)
 
sorry windchear,

heb dit weekend geen tijd gehad om ff dit forum te checke vandaar deze late reactie.

heb para.gespronge op texel!.................KICKKEEEEE!

:p:

But thanx for your offer..

Gr.:rt:
 
Heb ik nog nooit gedaan, maar lijkt me ook idd te gek.

Moet ik nog maar eens proberen. Ik zie er alleen maar voordelen aan.

Ook als het fout gaat is het positief! Dan is tenminste eindelijk mijn abonnement bij de belastingdienst gestopt.


Windshear, lieft niet in de parachute
 
oke mense..

ben net begonnen met mn PPL uurtjes(lessen)...

maar nu komt het..ik wil nu zo snel mogelijk mn theorie bemachtigen hier in nederland..

waar kan ik dat het beste doen?..heb geen zin om er een jaar over te doen...

has somebody got any good advice?...

best regards
 
Tja ik zou je de les kunnen geven, maar de cursus zit er bijna op. Het zou dan een 1 op 1 moeten worden...

Je kunt bij o.a. Dreams vragen hoe het op de cursus gaat.

Cheerz

Windshear
 
Die cursus is echt super!!!

Als Windshear het nog een keer aanbiedt, zou ik
iedereen aanraden om erbij te gaan zitten.

Okay okay, je moet zelf nog wel de boeken lezen/leren
maar het is een extra moment waarin je de stof behandelt
en je kan vragen stellen/discusseren met de groep als er
onduidelijkheden zijn.

En dat allemaal voor NIETS!!!
(Gratis dus :grijns: alhoewel bijna gratis: het kost je elke week wat lekkers....)
 
Back
Top