Post hier je mooie pics.

Wat een mooie pics weer :D

Honeywell ik vind die 2e van jou echt super!!

En die van jou word echt beroemd JPC ;) kom hem steeds tegen op airliners e.d. :D

Keep em coming!! ;)
 
@gunspark: bedankt voor het compliment! Een foto als wallpaper leveren wil ik wel, maar welke foto heb je in gedachten en in welk formaat wil je 'm als wallpaper hebben? De meeste van mijn Antonov 2 foto's zijn in portrait formaat, terwijl je monitor hoogstwaarschijnlijk in landscape is. Daarnaast zijn er zoveel verschillende formaten monitoren tegenwoordig . . . Dus geef me even de details op en ik zorg ervoor dat jij een nette wallpaper ervan krijgt.
 
Het plaatje van de antonov met zonsondergang (R8G5673) vind ik een mooi plaatje als achtergrond. Mijn laptop heeft een 1440x900 resolutie.
 
Last edited:
@PH-JPC: ben je toch maar weer dingetjes naar a.net gaan sturen? Dacht dat je dat geboycot had ;)

Ja dat klopt... maar sinds die vorige manager Paulo Nogwat, tragisch genoeg voor hem, is omgekomen heb ik maar weer besloten een paar foto's te uploaden.
De exposure is toch wel behoorlijk en wie weet komen er nu weer eens een paar veranderingen in positieve zin op die site nu er iemand anders aan de touwtjes trekt.

@ Honeywell;
Mooie foto's chef! met die 50mm gemaakt? ;) Vooral die van t overhead is nice. We lullen snel weer ff bij.
 
Hey Chaseplane,

De Haani kist staat toch bekend als DE one mile-high club vliegtuig?? had andere soort foto's verwacht....
Gr vanuit de zon!
 
Even op vakantie en gelijk weer een hoop mooie plaatjes erbij! NustyR, erg indrukwekkend! Zo zie je maar weer dat je de F50 toch mooi kan fotograferen

Artistiek Honeywell! Nice. Probeer ook wel eens zulke plaatjes te schieten maar gaat lastig met goedkoop camera...
Was zeker weer lange dag richting Ierland.

RR
 
Op verzoek Transavia :rt:

13 Via SBS-radar zie je ze aankomen en hoef ik alleen even de voordeur uit te lopen om wat banking shots te maken.

3376223174_05197b99c6_o.jpg


14 Laatste lowcost bestemming van de groenen.

3710892216_93ab96d421_o.jpg


15 Het is echt een HV kist :duh:

3515438048_c59fc1a10a_o.jpg


16 Lol @ ENG1

3559334860_ebcb640218_o.jpg


17 Geen soep, soms baal ik best dat ik een 500mm prime gebruik en geen zoom :huilt:

2662898013_9e04439f1d_o.jpg


18 Mooiste Transavia livery ooit. Woody departure vanaf EHRD. Geschoten vanuit Nieuwerkerk aan de IJssel.

2717214523_45922a12b6_o.jpg


19 En nog een hybride uitvoering.

2167444462_e83a368649_o.jpg
 
Ongelooflijk, je bent 1 week effe op vakantie en er worden de meest prachtige foto's neergezet. NustyR ik weet niet hoe je het doet, wat je doet maar ze zijn werkelijk waar prachtig! Heb je misschien nog een foto van HV van de PH-HZK? Dat is voor mij een beetje een speciale kist. Zou het wel prachtig vinden! Laat ze komen, ze zijn prachtig:D

Gr Christian
 
Werkelijk ongelooflijk!
Met wat voor lens heb je deze foto's gemaakt?

Misschien trouwens een idee om een watermerk op je foto's te gaan zetten, zonder watermerk zijn ze zo gejat en zie je ze ineens op tv of in tijdschriften terug.
 
Sta versteld van al jullie mooie foto's.... Durfde deze al bijna niet te uploaden:p
Ze stellen vergeleken met die van jullie niet veel voor, maar zou graag horen hoe ik deze mooi zou kunnen bewerken, en met welk programma.Heb daar helaas geen verstand van. (Als de foto's al niet hopeloos zijn! haha)

1)Afgelopen week op NRN
Niet%20aangepast.JPG


2)Heb iets met de schaduwen gedaan (??)
S5032058.JPG


3)Open dagen luchtmacht 2009
_41.JPG


4)Open dagen luchtmacht 2009 - Tja... dat hoofd hoort er niet bij natuurlijk...
S5032039.JPG


Alvast bedankt :)

Edit:
Lukt me op de een of andere manier niet om ze in te voegen... iemand tips? :p haha....
 
Last edited:
Sta versteld van al jullie mooie foto's.... Durfde deze al bijna niet te uploaden:p
Ze stellen vergeleken met die van jullie niet veel voor, maar zou graag horen hoe ik deze mooi zou kunnen bewerken, en met welk programma.Heb daar helaas geen verstand van. (Als de foto's al niet hopeloos zijn! haha)

He Nienke leuke foto's!

Tja het hangt er net vanaf wat je met je foto's wil laten zien. Bij de eerste foto vind ik het hek wel artistiek overkomen, maar als het je puur om het toestel zou gaan dan staat het hek natuurlijk vreselijk in de weg en verpest het de foto.
Foto nr 3 vind ik persoonlijk mooi, geen storende elementen (geen grond, kale hoofden etc te zien) en het onderwerp staat mooi in het midden van de foto.

Wat voor software gebruik je nu om de foto's te editen? Hoe groter (duurder) het softwareprogramma hoe meer je er over het algemeen mee kan doen. Ik gebruik zelf Photoshop CS3, een erg uitgebreid programma, waar ik probeer mijn foto's zo te maken dat ze laten zien wat ik voor ogen had toen ik de foto nam.
Vaak verander ik het contrast dan later nog een beetje, verbleek of versterk de kleuren en haal ik vlekjes en vliegjes weg die onbedoeld de foto verpesten.
Ik denk dat fotografie-fora hierover je de beste info kunnen verschaffen.
 
Werkelijk ongelooflijk!
Met wat voor lens heb je deze foto's gemaakt?

De meeste foto's zijn met de 500mm F/4 van Canon gemaakt ( regelmatig met een 1.4 converter ertussen ), sommigen met de 100-400 van Canon. Sinds 2 maanden hangt er een 50D aan, daarvoor en nu als back-up de oude 5D.

Misschien trouwens een idee om een watermerk op je foto's te gaan zetten, zonder watermerk zijn ze zo gejat en zie je ze ineens op tv of in tijdschriften terug.
Voor drukwerk is de kwaliteit veel te laag, ik gebruik freeware Neat-image om de ruis eruit te filteren, dat geeft een bestand van 88kb bij 1024*768 Maar eigenlijk heb je wel 100% gelijk, ik kwam de volgende foto ( via via ) al tegen op een Poolse site. Die sukkels hadden alleen een witte achtergrond erachter gezet zodat alle condens op de vleugels wegviel :radar:

20 Achtergrondinfo; 5 uur lang rond de banen van Schiphol gestaan/ gereden / geschuild voor regen / sneeuw en hagel met 2 a 3 graden boven nul met een knoopje of 25 rugwind is dat best fris. Er gingen precies 2 triple 7s tijdens een felle opklaring de lucht in. Deze foto maakt zoveel goed dat ik komende winter gelijk weer ga als het pokkenweer is. :biertje:

3264650794_abefc9625d_o.jpg


21 Iets eerder, luchtspiegeling op de runway met een gevoelstemperatuur van -10 :eek:

3268997617_f3e186e0a7_o.jpg


22 Het gaat om de achtergrond, anders had je die mooi wingtip vortex nooit gezien. Btw, geen direct zonlicht in deze foto.

3263835417_52ffab8a8d_o.jpg
 
Prachtige foto's, is het mogelijk deze foto's naar 1920 pixels te vergroten, zonder kwaliteitsverlies? Ik wil sommige als wallpaper gebruiken.
 
Back
Top