populaire huurkisten?

@ windshear, van een cirrus weet ik dan weer. Er staat er een op Groningen. Ik dacht bij Avia Noord. Goeie prijs trouwens ook alleen helaas niet IF.

Die A36 in Belgie ben ik erg benieuwd naar. Ga binnenkort eens vragen wat die kost.

T
 
Thankx Tomahawk, helaas zal ik dan eerst een C172 oid moeten huren om daar te komen :), ik hoop iets op EHLE of EHRD tegen te komen maar houd het in gedachten!

Op naar de grote "verhuur in Nederland lijst'" lijst en misschien vind ik daar zelfs nog N-twins tegen amerikaanse prijzen... :)

WS
 
N-regs te huur

N-regs te huur

Op Kortrijk-Wevelgem (Belgie) staan devolgende N-regs te huur :

C150 : 100 euro
C172 : 120 euro
BE36 : 265 euro
BE60 : 620 euro
BE90 : 900 euro

Deze laatste enkel als co-piloot te huren. Wat wel te verstaan is.
 
N-reg

N-reg

Die N-reg Bonanza waaover sprake is in de vorige teksten (N39AD) is niet dezelfde als die in Kortrijk. (N97GW)
Als er niets veranderd is, is een 10 uur pakket verplicht op AD, dit is niet het geval op GW.
 
N39AD s/n E316 (bj 1972) heeft een IO520.
N97GW s/n E-1143 (bj 1977) is een Colemill Starfire edition IO550 (4 blads prop).

Foto N97GW

Persoonlijk vindt de IO550 versie beter (N97GW).

@Bart, zijn de genoemde prijzen droog of nat?
 
nat maar exclusief landingen behalve C150 da's inclusief.

Die 4-blade prop van N97GW is eigenlijk geen prop, je jaagt gewoon 4 bezemstelen door de lucht hopend dat er wat lift van komt. :)
 
De vraag komt iedere keer weer terug, dus goed idee om het in een lijst te zetten. Zal er aan gaan werken.

Inderdaad een goed idee. Wellicht nog eentje: vraag & aanbod pagina? Dus iemand heeft net een nieuwe headset gekocht, de vorige mag voor een leuke prijs weg. Wellicht zelfs hele kisten die aangeboden kunnen worden? Of juist iemand die diensten aanbiedt? Dus een instructeur o.i.d. Voor de commerciele berichten wellicht een bijdrage vragen (of boven een bepaald bedrag net als bij marktplaats). Geld vragen wellicht pas als de mensen de pagina ook echt goed gaan gebruiken.

Wat ook wel leuk zal zijn (lijkt mij) is elke maand een soort "onderzoek" waar bij iedereen kan stemmen. Vinden mensen leuk en dat zorgt dus voor veel hits. Dus bijv. welke kist is het mooist, het lelijkst, het duurst, het fijnste vliegend en dan nog uitgesplitst per categorie natuurlijk. Nog iets zou wezen: welke maatschappij is de beste werkgever, welke school? Dat heeft dan ook weer waarde voor aspirant vliegers. Hoe meer content op de site staat hoe vaker bezoekers (terug) komen en dus voor hits zorgen (goed voor advertentie inkomsten toch?).
 
De eerste mogelijkheid die je noemt, bestaat al. Het Prikbord.
Daar vind je dus inderdaad tweedehands headsets. :yeehaa:


Ik weet niet of ik hier volledige url's kan/mag plakken, maar als je wee wee wee, airwork voor de punt nl zet, en je vult de url aan met onderstaande toevoeging, dan heb je je "vectors direct to final Prikboard" :grijns:

/cgi-bin/prikbord/prikbord.cgi?action=reload


WS
 
Inderdaad een goed idee. Wellicht nog eentje: vraag & aanbod pagina? Dus iemand heeft net een nieuwe headset gekocht, de vorige mag voor een leuke prijs weg. Wellicht zelfs hele kisten die aangeboden kunnen worden?

Is jouw C150 nog steeds niet verkocht?
 
Is jouw C150 nog steeds niet verkocht?

Nee. Ik heb besloten hem voorlopig te houden. Een andere kist had ik al uitgezocht (Socata), maar Transal wilde geen Socata in onderhoud hebben. Mijn eigen kist was ook al verkocht, maar ik had wat gedoe met de betaling die ik van koper had ontvangen (cheque ontvangen terwijl ik bank wire had afgesproken, dus cheque laten vernietigen door bank). Zodoende had ik er even genoeg van. Eerlijk gezegd kriebelt het nog steeds, maar ik probeer bij mijn besluit te blijven. Als ik met meer mensen vlieg of wat verder weg ga dan huur ik wel een kist (Cirrus bijvoobeeld).
 
Kijk eindelijk een echte kist. Maar de vraag is waar kan ik die huren. Ik ben namelijk naar zo iets op zoek. Wij vliegen elk jaar met vier man en bagage een mooie lange trip in een Arrow maar die komt eigenlijk toch wat vermogen tekort.

Wie heeft hier ideeen voor?

T

SET gaan vliegen :D
 
Tsja, dat is inderdaad aardige performance maar dat gaat mijn bankrekeningetje niet helemaal trekken. Ik zoek veel voor weinig zeg maar (wie niet trouwens). Beetje a la een oude BMW omdat die prima mee komt op de autobahn en geen drol kost.........
 
Kijk zo mag ik het horen! :)
Zeker als het een PT6 betreft!

VF

Inderdaad...voor zover mijn ervaring met de PT6 reikt (PC-7) heerlijke krachtige directe motor.
Wat voor piston opties met redelijke performance er verder zijn, euhm... Piper Turbo Arrow IV? Mooney? Niet echt ervaring mee, maar dat zijn echt mooie/goede kisten!
 
Tsja, dat is inderdaad aardige performance maar dat gaat mijn bankrekeningetje niet helemaal trekken. Ik zoek veel voor weinig zeg maar (wie niet trouwens). Beetje a la een oude BMW omdat die prima mee komt op de autobahn en geen drol kost.........

Totdat ie kapot gaat :traantjes
 
Back
Top