populaire huurkisten?

Joost

New member
Nu ik een paar uur hier in Nederland op de C150 heb gevlogen vraag ik me af waar iedereen hier z'n meeste uren op maakt. Wat voor kist huur jij het meest, en waarom? Ik vind de C150 een prima kist tot dusver, maar loop af en toe wel na te denken over een overstap naar iets groters, bijv. een PA-28 of C172, of eventueel een Rallye. Maar de prijs weerhoudt me nog een beetje.

Ik ben benieuwd wat jullie huren, en waar?
 
Voornamelijk C172 bij Singles & Twins. Puur omdat ik het een lekker vliegtuig vindt en je kunt nog eens iemand meenemen ook. ;)
 
Gaat ie:

PA-28, PH-WSF / EAH / EDD / UGS bij Singles and Twins
P28R PH-WCU bij Singles and Twins
C172 PH-BVL / PH-RCF bij Singles and Twins
Fa200 bij SMB Dimona
DA20 bij SMB Dimona (share in de PH-FLK verkocht)
Dimona TMG's bij SMB Dimona

TMG
 
Van de AIS site:
http://www.pilotinfo.nl/

Socata TB 9 Tampico € 155,00
Socata TB 10 Tobago € 185,00

Per uur (blok). Lijkt voor mij ook wel een aardig optie als ik weer in Nederland ben aangezien ik met TB's ervaring heb.
 
Is er nog een verschil in moeilijkheidsgraad tussen de verschillende kisten?
Bijvoorbeeld tussen de C.150/152 en de C.172.

Waar kan je je vliegvaardigheid het beste mee op peil houden vraag ik me wel eens af. Met een crosswind-landing is dan de ene kist moeilijker dan de andere
etc. etc. ?
 
Niet (echt) voor beginners (vaak IR vereist), maar absolute SEP top!

Beech/Raytheon A36 Bonanza (IO550)
 
Kijk eindelijk een echte kist. Maar de vraag is waar kan ik die huren. Ik ben namelijk naar zo iets op zoek. Wij vliegen elk jaar met vier man en bagage een mooie lange trip in een Arrow maar die komt eigenlijk toch wat vermogen tekort.

Wie heeft hier ideeen voor?

T
 
Gemiddeld ben je bij een vliegclub goedkoper uit (immers, er hoeft niet aan de huur verdiend te worden). Via de links kom je op de diverse websites. Maar ik kan je er wel één aanbevelen. Op het gezelligste vliegveld van Nederland en vérre omgeving: ARP 52°14’41”N 006°02’48”E. Tip: kom je ook Diana tegen:biertje: .
 
Het zou misschien handig zijn om ergens op het pbb een stekkie te hebben waar je inderdaad 'alle' kisten die er te huur zijn in Nederland kunt verzamelen.

Dit geeft voor een hoop mensen die eens vanaf een ander veld weg willen (of met een N-kist) misschien net het duwtje om die stap te nemen.

Zelf ga ik binnenkort maar eens uitzoeken waar ik in een Cirrus kan stappen, maar vaak blijf je hangen bij de vliegclub die het dichtstbijzijnd en bekend is, terwijl het gemakkelijk anders zou kunnen.

Een idee misschien???

WS
 
Het zou misschien handig zijn om ergens op het pbb een stekkie te hebben waar je inderdaad 'alle' kisten die er te huur zijn in Nederland kunt verzamelen.

Dit geeft voor een hoop mensen die eens vanaf een ander veld weg willen (of met een N-kist) misschien net het duwtje om die stap te nemen.

Zelf ga ik binnenkort maar eens uitzoeken waar ik in een Cirrus kan stappen, maar vaak blijf je hangen bij de vliegclub die het dichtstbijzijnd en bekend is, terwijl het gemakkelijk anders zou kunnen.

Een idee misschien???

WS

De vraag komt iedere keer weer terug, dus goed idee om het in een lijst te zetten. Zal er aan gaan werken.
 
Back
Top