PO1 KLS berekening

Gewoon doorwerken en dan komt het wel goed. Wat betreft die zware onvoldoendes werd dit mij wel zo verteld. Ik kan het echter mis hebben. Het is natuurlijk niet in je voordeel, dergelijke resultaten. Ik heb alle opgaves af gekregen, meestal met tenminste één of twee minuten over...er was zelfs een persoon die telkens 5-10 minuten over had.
 
Ik had dus bij ongeveer elke test de laatste 4 opgaves niet af. Maar dit is eigenlijk een van de grootste testen. Of dat je het allemaal in de tijd kan halen. Je moet snel kunnen nadenken wat de beste oplossing is.
 
Als je er eentje niet weet, kun je toch ook gewoon naar de volgende gaan of zie ik dat verkeerd? Anders verknoei je een hele hoop tijd. Als je dan tijd over hebt, kun je diegene die je niet wist alsnog doen.

Over het algemeen is PO1 dus niet moeilijk, maar de tijd die je hebt zorgt ervoor dat je snel moet werken en dus niet overal even goed naar kunt kijken?
 
Nee, het is niet echt heel moeilijk, ook niet onderschatten, want echt makkelijk is ook anders. Wel moet je gewoon erg doorwerken om het af te krijgen. Overslaan kan wel, je kunt altijd aan het einde nog dingen proberen in te vullen...Je moet gewoon geen minuut bij een vraag blijven hangen, dat is onrealistisch.
 
Wat nou moeilijk of makkelijk is, moet ieder voor zich bepalen. Feit is dat de één door de opgaven vliegt terwijl de andere 'uren' zit te tobben.

En het is inderdaad mogelijk om een streepje voor de vraag te zetten, zodat je aan het einde weet dat je die nog moet doen.

Wat ik heel handig vond in Den Haag, is dat je de timer hoorde en 20 sec. daarna verscheen de man die alles op kwam halen. 20 sec. waarin je alle niet ingevulde vragen nog even snel kon invullen! Heb ik goed gebruik van kunnen maken!
 
Je zit dus alleen in een kamer? Anders lijkt het me niet dat de toezichthouder gewoon weg gaat. Had verwacht dat het gewoon een soort lokaal ofzo was.
 
Nee je zit idd met 5 anderen in een kamer zonder begeleider. maar hier kun je toch bijna niet voor afkijken. (Wat ook stom zou zijn al zou je dit wel doen). En ik zat ook in den haag en hoorde ook ong 10 seconde vantevore een kookwekkertje afgaan:D. (had jij ook mohammed;))
 
Maar kom ik terug om een eerder door mij gestelde vraag: bestaan alle testen uit 60 vragen, en heb je voor alle testen 25 min?

:confused:
 
@ 777-200 nee niet alle onderdelen zijn 60 vragen en niet alle onderdelen zijn 25 minuten. Voor zover ik weet zijn alle testen 25 minuten behalve woordanalogieen, deze is 20 minuten. Hoeveel opgaves weet ik niet meer per onderdeel maar het ligt allemaal tussen de 50 en 60 opgaves. Rekenvaardigheid is volgens mij 60.

@ Ritesh Ga dit eens voor jezelf na. Ruimtelijk inzicht zijn allemaal uitgevouwen figuurtjes die je je moet voorstellen alsof ze ingevouwen zijn. Je krijgt een uitgevouwen figuurtje te zien. Daarna 5 ingevouwen figuurtjes. Uit deze 5 moet je er 1 kiezen die mogelijk is. De rest is niet mogelijk. Op internet zijn veel van dit soort testen te vinden. Ik vond het best lastig omdat je op een gegeven moment kei scheel wordt van al die figuurtjes:S

inuniform
 
www.skytest.com

Prima programma om veel facetten van psychologische onderzoeken te testen. Moeilijkheid en snelheid laten zich instellen. Veel ervan komt niet terug bij de KLS po1, maar ruimtelijk inzicht en rekenvaardigheid laten zich hiermee voor een deel oefenen. Ook technisch inzicht komt aan bod. Woordanalogieen en reeksen echter niet. Voor het overige zitten er geniale testen op, vind ik, waarmee je zeer goed multitasking kunt trainen, het zal zeker niet schaden voor de gvss...
 
Zouden jullie mij aanraden om als 16-jarige aan de selectie te beginnen of toch maar wachten tot mijn 17de ???
16-jarigen worden toch vaak afgewezen..??
 
Zouden jullie mij aanraden om als 16-jarige aan de selectie te beginnen of toch maar wachten tot mijn 17de ???
16-jarigen worden toch vaak afgewezen..??

wachten tot je 18e :p:
ook veel sollicitanten van 17 en 18 worden vaak nog te jong bevonden. 16 is écht te jong! maaaaaar ook hier ligt het eraan, wat voor levenservaring heb je? hoe kom je over? ben je zelfstandig? kan je voor jezelf zorgen laat staan 150 passagiers achter in je kist? heb je (zweef)vliegervaring? ben je 16 maar denkt de ganze wereld dat je 18 bent? hoe lang heb je je georienteerd op de vliegmarkt en die van de scholen? wat is je motivatie om te vliegen..etc..

Wil niet beweren dat je geen kans maakt, maar ik kijk het spelletje al een jaar of 5 aan en zie dat er vrijwel nooit aspirant vliegers van 16 worden toegelaten...17 is ook al aardig in de minderheid.

Grote kans dat ze op de kLS zeggen "je bent een leuke vent, maar ga eerst 2 jaar AP&M studeren en kom dan nog eens terug". Of ze zeggen, sorry je bent te jong.. kom over 4 jaar nog maar een x.. met als gevolg dat je de hele selectie overnieuw moet doen. is niet zo erg en dan ben je pas 20.. maar 16??? ik weet het niet..iig verstandig om je vraag te posten!

gr flying
 
Ik ben nu ik ben al een half jaar 18 en heb me aangemeld voor de selectie maak je wel een beetje kans als je 18 bent of is dat ook nog erg jong?
 
Ik ben nu ik ben al een half jaar 18 en heb me aangemeld voor de selectie maak je wel een beetje kans als je 18 bent of is dat ook nog erg jong?

Stelletje jonge Goden hier:p: nou.. je gaat nu richting de 19...klinkt niet alleen anders dan wanneer je zegt dat je 16 of 17 bent.. maar het is een prima leeftijd om te solliciteren... maar ook hier weer: kom je over als een 18 jarige of als een 16 jarige? of kom je over als een volwassen jongeman?! wat heb je uitgespookt in je 18,5 jarige leventje..denk je dat je de verantwoordelijkheid kunt dragen over 150 passagiers in je kist op je 20e? ben je leidingegevend of teruggetrokken? ben je assertief of juist ingetogen? Jij kan het beste oordelen of je er klaar voor bent! en dat geldt evengoed voor een 16, 17 of in mijn geval een 25 jarige. zijn ook zat 25 jarigen die zo apatisch en letargisch, onderdanig terughoudend onzeker en geschift zijn en zich ook aanmelden voor de selectie van een luchtvaartschool.

Grote voordeel van een jonge sollicitant is, dat je hem/haar nog kunt vormen of opvoeden. Dat zou bij mij dus een bedreiging kunnen zijn..

dus ga bij jezelf na en vraag aan je ouders vrienden vriendin etc.. of zij jou geschikt vinden als gezagvoerder(want daar solliciteer je uiteindelijk naar)...

gr. flying
 
Kan iemand die economie/maatschappij als profiel heeft alsnog de selectie doen, waarna hij/zij een curssus wiskb en natuurkunde kan volgen??
 
Zal ik speciaal voor jou dan maar eens een citaat van de KLS website plukken?

Ik moet nog deelcertificaten natuurkunde en/of wiskunde halen. Kan ik niet eerst de selectie doorlopen en pas als ik zeker weet dat ik mag beginnen deze certificaten gaan halen?

Ja, dat is mogelijk. Wees er bij je aanmelding wel van bewust dat je, om tot de opleiding te worden toegelaten, nog een deelcertificaat moet halen.


Zo.......is dat ook weer opgelost!
 
@ ritesch, ik ben nou ook gewoon bezig met mijn toelatingstest en heb ook nog geen natuurkunde en wiskunde b1 certificaat, Ik zou me eerst maar eens wat meer in de opleiding en toelatingstesten verdiepen als ik jou was
 
Back
Top