PO1 KLS berekening

Is het ook zo dat 1 fout = 1 punt eraf? Dus stel je hebt 4 fouten, het maximale dat je kunt halen is een 9, dus 9-4 = 5 punten voor het betreffende onderdeel?
 
Is het ook zo dat 1 fout = 1 punt eraf? Dus stel je hebt 4 fouten, het maximale dat je kunt halen is een 9, dus 9-4 = 5 punten voor het betreffende onderdeel?

Ik weet niet precies hoe de punten berekent worden, maar ik weet wel dat het verschilt per onderdeel... Op de één mag je bijvoorbeeld nog een fout maken en nog steeds 9 punten halen, bij de ander heb je gelijk een 8.
 
Ik heb gehoord dat 'de lucht in, maar waarom met u?' een goed boek is ter voorbereiding van je PO1. Is dit waar???????
 
@ Ritesh, er is ook een EDIT knop. Je hoeft dus niet steeds een nieuwe reactie onder de vorige te zetten.

Het boek ''de lucht in, maar waarom met u?'' is inderdaad een goed boek.
 
Met 9 fout zou je dus 0 punten hebben? Dat is streng voor 60 vragen zeg, 1 fout = 1 punt eraf.

Het was ook maar een voorbeeld, daarom schreef ik er ook bij dat ik niet precies weet hoe de punten telling in elkaar zit per onderdeel, alleen dat er verschil tussen zit.
 
Nee, dit verschilt per onderdeel. De ene keer is twee fouten een 8, de andere keer zijn acht fouten een 7, bijvoorbeeld. Rekenvaardigheid is relatief streng (vond ik, maar dit is ook terecht), de rest heb ik mijn fouten niet van gezien, dus hierover kan ik niets zeggen. Het verschilt in ieder geval wel, hoorde ik...pin je er niet op vast.
 
Mij werd verteld dat met een 4 voor Technisch Inzicht het sowieso einde oefening is. ook al heb je voor de rest allemaaaaaal 9's. Dat is gewoon een eis die de KLS stelt aan de kandidaat. Voor rekenvaardig inzicht durf ik t neit te zeggen. LAs dat iemand met een 3 door is.. dus wellicht dat rekenvaardigheid te compenseren is met een andere test?! vreemd eigenlijk.

gr flying
 
Zijn er ook 16-jarigen die aan zo'n selectie beginnen, want dat mag als je in je examenklas zit en je bent 16 jaar. Dat wil ik namelijk doen:p
777-200, bedankt;)
 
Zijn er ook 16-jarigen die aan zo'n selectie beginnen, want dat mag als je in je examenklas zit en je bent 16 jaar. Dat wil ik namelijk doen:p
777-200, bedankt;)

Tuurlijk! Ken genoeg mensen die dat doen of hebben gedaan. Als je denkt dat je er klaar voor bent op 16-jarige leeftijd, zou ik het zeker doen.
 
Ik heb vandaag po1 gehad en gehaald :D. Ik had een 6 voor figurenreeksen, 4 voor woordanalogieën, 6 voor technisch inzicht, 4 voor rekenvaardigheid en een 5 voor ruimtelijk inzicht. Het werkt niet met punten is mij verteld. (Er is hierboven gezegt dat je totaal 25 punten moet hebben). Het enige dat ik kan zeggen is HOU REKENING MET DE TIJD. Sommige testen moest ik de laatste zoveel vragen gokken omdat de tijd om was. Iemand uit mijn groep had voor alles een 5 behalve voor technisch inzicht. Hiervoor had ze een 4. Hiermee was ze wel door. Iedereen die nog moet succes...

inuniform
 
Ik heb vandaag po1 gehad en gehaald :D. Ik had een 6 voor figurenreeksen, 4 voor woordanalogieën, 6 voor technisch inzicht, 4 voor rekenvaardigheid en een 5 voor ruimtelijk inzicht. Het werkt niet met punten is mij verteld. (Er is hierboven gezegt dat je totaal 25 punten moet hebben). Het enige dat ik kan zeggen is HOU REKENING MET DE TIJD. Sommige testen moest ik de laatste zoveel vragen gokken omdat de tijd om was. Iemand uit mijn groep had voor alles een 5 behalve voor technisch inzicht. Hiervoor had ze een 4. Hiermee was ze wel door. Iedereen die nog moet succes...

inuniform

Gefeliciteerd, succes met PO2.
Ben je nou ook nog te weten gekomen hoe het zit met de beoordeling? Dus bij bijvoorbeeld technisch inzicht: 1 fout = 1 punt eraf?
 
Wat mij is verteld is dat er een minimum puntenaantal gehaald moet worden van 23 of 24. Technisch inzicht moet minimaal 4 punten zijn, de rest mag gecompenseerd worden.

7,7,4,3,3 zou dus mogelijk zijn, om een voorbeeld te geven.

Het is in ieder geval niet zo dat 1 fout = 1 punt eraf geldt, dan zou 95% afvallen bij po1 vermoed ik. Dit geldt in ieder geval niet voor alle testen. Het kan natuurlijk zo zijn dat dit voor technisch inzicht wel geldt. Dit is opzich best logisch, als het al van groot belang is hier goed op te scoren. De test is ook best simpel, al zeg ik het zelf.
 
Hij zei iig dat het een grote fout was dat je het gehaald had met 25 punten, hij had een heel histogram gemaakt met nog een andere grafiek erdoor van mijn resultaten. Technisch inzicht moet minimaal een 4 zijn. Als de rest dan allemaal een 5 is heb je het gehaald. (Pas op voor rekenvaardigheid, dit zijn 60 vragen en is bijna niet te doen in 25 minuten). Ik weet het nog niet precies want aan het eind van po2 krijg ik pas mijn resultaten terug maar toen ik even snel op het papiertje keek had ik bij figurenreeksen 5 fout en een 6. kan er ook zwaar naast zitten dus pin je hier niet op vast. Vrijdag a.s heb ik po2 in Den Haag.

inuniform
 
Je mag volgensmij niet twee 'zware' onvoldoendes hebben, zoals 7,7,5,3,3. Of dát moet gecompenseerd worden met bijvoorbeeld dikke negens.

Gemiddeld is het zo dat je bij 25 punten safe zit, dus overal een 5 of hoger. Zo niet, dan gaan ze rekenen en kijken naar compensatie.

Maar belangrijk is het niet om dit te weten, doe gewoon je best voor de dag zelf en kijk welke scores je hebt behaalt. Je kunt toch geen invloed uitoefenen op de cijfers met deze kennis.
 
Back
Top