Piloot Transavia opgepakt om 'dodenvluchten'

Snap alleen niet waarom deze meneer in Spanje opgepakt moest worden terwijl hij aan het werk was. Hadden ze niet even kunnen wachten tot in Amsterdam, of hebben wij geen uitleveringsverdrag met Argentinië?

Grtz Mike5
 
Tja, ook een manier om aan je uren te komen......

Is al vreselijk genoeg voor die mensen daar.

Schandalig dat je als vlieger zo'n missie krijgt en je niet ter plekke je wing aan de wilgen hangt, ook al zou je daarvoor de bak in draaien.
 
Schandalig dat je als vlieger zo'n missie krijgt en je niet ter plekke je wing aan de wilgen hangt, ook al zou je daarvoor de bak in draaien.

Tja makkelijk lullen nu, probeer je eens te verplaatsen in die tijd.
Het weigeren was waarschijnlijk geen optie.
 
Hij kon kiezen, een paar mensen overboord gooien, of voor 47.000 euro een typerating kopen zonder garantie op een baan... Tja
 
LOL

Misschien ongepast maar hilarische comment Alien.

Maar ik denk dat een ieder van ons, als ie een pistool tegen zijn slaap gedrukt zou krijgen, die zelfde vlucht uit zou voeren.

Dappere jongen die dan nee zegt.
 
LOL

Misschien ongepast maar hilarische comment Alien.

Maar ik denk dat een ieder van ons, als ie een pistool tegen zijn slaap gedrukt zou krijgen, die zelfde vlucht uit zou voeren.

Dappere jongen die dan nee zegt.

Nou ik kan er niet echt om lachen.... :bwah:
Dan denk je waarschijnlijk dat je die periode hebt afgesloten stort je leven even volledig in elkaar.
 
Inderdaad. Ik wil absoluut niks goed praten, begrijp me niet verkeerd, maar tenzij deze man zelf met Videla belde met het idee om zijn helicoptertje te gebruiken, nijg ik om voorzichtig te zijn met oordelen. Het enige wat we kunnen doen is hopen op een eerlijk proces daar in Argentina.
 
Je hebt je eigen vraag beantwoord mike...
Spanje heeft volgens mij wel een uitleveringsverdrag met Argentinie.

Nederland heeft al sinds 1893 een uitleveringsverdrag met Argentinië. Alleen kon je tot de jaren 80 niet uitgeleverd worden op basis van oorlogsmisdaden.

Een uitlevering via Nederland had dus geen enkel probleem geweest. Door deze actie loopt Transavia schade samen met de mensen die met deze vlucht moeten. De publicitaire gevolgen van deze actie liggen er voor mij wel erg dik boven op. Dit geeft mij de indruk dat het meer hier om te doen was, dan het op pakken van een verdachten van oorlogsmisdaden.

Ik praat absoluut niet goed wat er in Argentinië toen gebeurd is. Maar het is makkelijk praten voor een generatie (mij inclusief) die nog nooit een oorlog of dictatuur in eigenland hebben mee gemaakt. We zijn helaas allemaal instaat tot gruwelijke dingen. Misschien al had deze man niet gevlogen, dat ze hem samen met zijn familie passagier hadden gemaakt. Dus houdt uw veroordelingen voor U tot dat u weet wat de daadwerkelijke achtergronden zijn. Iedereen irriteert zich dood (misplaatste woordkeuze misschien) als Telegraaf lezers een oordeel vellen over een vliegongeluk waarvan 4 regels in de wakker Nederland staat. Laten wij dan ook geen veroordelingen doen op een bericht waar alleen instaat dat een Transavia piloot opgepakt is op verdenking van oorlogsmisdaden.

Grtz Mike5
 
Hangt er natuurlijk allemaal vanaf wat de rol van deze man is. Als hij gewoon een piloot was die orders ontving in een militair regime is het een beetje hypocriet om hem nu op te pakken. Moet je IMHO bij zijn toenmalige superieuren zijn.

Ik neem niet aan dat we over 35 jaar ineens Amerikaanse jachtvliegers van hun bed gaan tillen omdat ze ergens begin 2000 een lasergeleide raket op een doel in Irak hebben afgeschoten dat door Bush en co is aangemerkt als lanceerinrichting maar in werkelijkheid een pizzaria ofzo bleek te zijn met 100+ burgerslachtoffers.

Overigens wordt de schoonpappa van onze kroonprins ook geen strobreedte in de weg gelegd en ga ik er gemakshalve vanuit dat die nog iets meer in de melk te brokkelen had in die tijd dan onze HV piloot.

Allemaal speculatie en het blijft maar afwachten of het echte verhaal ooit uitkomt.
 
Iedere speculatie is inderdaad mi ongepast tot dat de feiten op tafel liggen. Wel vreemd dat het 21 jaar moet duren, waarin hij vele malen naar Spanje is gevlogen, voordat ze je aanhouden nota bene tijdens de laatste vlucht voor zijn pensioen! Wat zou er gebeurd zijn als zijn laatste vlucht naar een ander land had geweest?

grt
 
Heren, pas op en denk na voordat je de send knop indrukt. Het onderwerp ligt gevoelig en het past niet om hier te oordelen en te veroordelen.

Kermit, zip it please.

White out
 
Ojee er wordt weer gespeculeerd en het slot gaat er meteen maar weer ns op.

Deja vu :rolleyes:

Definitie forum: Oud Grieks woord voor een publieke plek, waar iedereen met elkaar van gedachten kan wisselen. Elektronische discussiegroep waar mensen met een gemeenschappelijke interesse informatie, meningen en standpunten kunnen uitwisselen.
 
PT2.

Normaliter hoef ik niet te reageren op mijn interventies daar de boodschap meestal wel overgekomen is.
In dit geval , out of character dus, PT2, gebruik je gezond verstand en als je Griekse wijsheden debiteerd, plaats ze dan in de bijbehorende kontext. Debat en monologe popie jopie uitspraken gaan niet samen.

Er is niets op slot, lees wat er geschreven is en discussieer. Als je de grenzen niet kan zien kom ik helpen.

White out.
 
Kan mijnheer de Wit dan misschien uitleggen wat er mis is met de post van kikker? Ik zie echt het probleem niet.
 
Zojuist is bij Eén Vandaag uitgebreid aandacht aan deze kwestie besteedt. 2 dingen vielen op:

- Foto's van Julio Alberto Poch (met balkje).

- Ze melden dat er aangifte tegen Julio P. was gedaan door collega's (!), daar de persoon in kwestie graag opschepte over de daden die hij verrichtte.

Voordat ik weer op lange tenen trap: ik herhaal slechts wat Eén Vandaag zojuist op Nederland 1 uitzond.
 
Nee P32, Forum is Romeins, Oud-Grieken noemden dat een scherfgericht...Democratia
Ja waar hoort dit onder? Wir haben es nicht gewusst?
Nu hij voor Trans vloog is ie ineens onmachtig? Er hebben er waarschijnlijk zat de blauwe boon gepakt om het niet te doen maar daar hoor je niemand over
@Beech: in DIE tijd? Wat denk je, dat datzelfde nu niet gebeurt?

O.
Heeft zowel Grieks als Latijn gehad en denkt echt wel na hoor voordat ie de send-knop indrukt
 
Last edited:
Soldiers recall Falklands torture and murder
‘Dirty War’ suspect to stand trial for murder
First priest jailed over Argentina's 'Dirty War'
Mr Poch, a former lieutenant, is said to have worked as a pilot attached to the notorious Naval Mechanics School in Argentina, where prisoners were tortured and murdered.

The pilot, who works for the Dutch airline transavia.com, was detained in front of passengers minutes before his Amsterdam-bound flight was about to take-off from Manises airport in Valencia, eastern Spain, yesterday.

He was detained at the request of the Argentine Government by officers from Spain’s elite Fugitive Squad, which tracks down Nazi war criminals and Mafia bosses. Mr Poch holds joint Dutch and Argentine nationality.

Spanish police confirmed through Interpol that Mr Poch had Dutch nationality and worked as a pilot with Transavia, often captaining flights between Schipol airport in Amsterdam and Valencia.

Mr Poch is in custody in Spain but is expected to face extradition proceedings to Argentina later this week.

In 2005, Adolfo Scilingo, 62, a retired Argentine naval officer, was jailed for 640 years by a Spanish court for crimes against humanity, including extra-judicial execution.

He was convicted of 30 counts of murder relating to prisoners being pushed out of jets during the Dirty War.

Transavia, a low-cost airline owned by Air France-KLM, is to review its checks on staff after the arrest of Mr Poch.

Anita Sunter, a Transavia spokesman, said: “We are waiting to be informed of the charges."

According to official government figures, more than 11,000 people died or disappeared between 1976 to 1983.

However, human rights groups have put the number of those who were "disappeared" at closer to 30,000.

In 2005, Argentina's Supreme Court annulled two amnesty laws that had shielded hundreds of former officers from charges of human rights abuses during the dictatorship.

The courts have handed down a number of heavy prison sentences to members of the security forces who have been convicted of kidnapping, torturing and killing dissidents.

Bron: www.timesonline.co.uk

640 jaar ! ! ! Terecht uiteraard voor de persoon in kwestie.
 
Transavia, a low-cost airline owned by Air France-KLM, is to review its checks on staff after the arrest of Mr Poch.

Mwoah, thats a bit underrated: Iemand die een keer gepakt is tijdens het herparkeren van zn auto 3 meter verderop met een slok op haalt de security-check niet, maar ik schop 30 Argentijnen overboord en ik heb spijt (berouw komt na de zonde) dus ik werk gewoon een paar jaartjes met een airside-pas in NL.
Good luck

Gelukkig is het niet ver rijden naar Den Haag :grijns:
 
Last edited:
Back
Top