Piloot saai beroep?

Wat? 27.... nogsteeds jong... maar niet bepaald jonger als 24.... Ben zelf weer wel jonger als dat.. Anyway, snap niet waar je je stalk info vandaan hebt weten te toveren of waarop het van toepassing is aangaande bovenstaande?
 
Wat een grap zeg. Ja het zit in mn bloed. Maar kolere, wat zou ik graag willen dat het niet in mn bloed zat, advocaat was geworden voor Shell en mn eigen kistje had gekocht + PPL.

FD, Wees blij dat het in je bloed zit! Ik werk inmiddels al een hele tijd bij de door jou genoemde olieboer maar begin in Aug. toch maar aan m'n vliegopleiding.

Trust me, ook aan dit soort werk zitten grote nadelen, maar het zijn inderdaad andere nadelen dan aan het vliegen.

Alles heeft voor en nadelen.... Toch denk ik dat jij op je 65ste veel meer hebt om op terug te kijken!
 
Mol -

Gras is altijd groener bij de buren.

Heel veel succes met je opleiding, and feel free to PM me als je vragen hebt over solliciteren en/of je opleiding!

Met name dankzij collega's ben ik "ver" gekomen!

aanhouder wint!
FD
 
@ FD

Amen.

Wij gaan bier drinken in Seattle.

'S-morgens om drie uur, als je naar je werk rijdt in een sneeuwstorm en je moet naar Scandinavie met een co in training die totaal 250 uur heeft, ziet het er allemaal wat anders uit.
Vliegen doe ik voornamelijk op m'n vrije dagen.
Toch moet ik geen twee weken vakantie hebben, want dat trek ik niet. Dan wil ik weer en een visual approach met alles behalve de motoren uit van 10.000 ft, blijft gaaf. Maar wat FD bedoelt is dat de industrie totaal verziekt is, de glamour en de goeie werkomstandigheden zijn weg. Ik heb een vriend die bijna net zoveel verdient als ik met z'n HBO opleiding, geen studieschuld, geen recurrent sim, geen medical en hij kan tot z'n 65e doorwerken. Auto van de zaak, laptop van de zaak, mobiele telefoon van de zaak. Maandag tot vrijdag negen to vijf. Geen dure verzekeringen nodig, geen stress, 's-avonds bij vrouw en kinderen. Misschien saai, maar toch.... Vliegen doet hij prive.
 
Ik heb een vriend die bijna net zoveel verdient als ik met z'n HBO opleiding, geen studieschuld, geen recurrent sim, geen medical en hij kan tot z'n 65e doorwerken. Auto van de zaak, laptop van de zaak, mobiele telefoon van de zaak. Maandag tot vrijdag negen to vijf. Geen dure verzekeringen nodig, geen stress, 's-avonds bij vrouw en kinderen. Misschien saai, maar toch.... Vliegen doet hij prive.

Het gras is altijd groener bij de buren......
 
Wat? 27.... nogsteeds jong... maar niet bepaald jonger als 24.... Ben zelf weer wel jonger als dat.. Anyway, snap niet waar je je stalk info vandaan hebt weten te toveren of waarop het van toepassing is aangaande bovenstaande?

Wil alleen zeggen dat je een fraai verhaal vertelt, maar dat dit argument...

WTF ?? mn meisje heeft net haar masters opzak en haar beginsalaris ligt op 65K per jaar !!! incl auto van de zaak. Ik had op mn 18e mn CPL en heb 6 jaar moeten vliegen, over 7000 KM heen en weer moeten verhuizen om eindelijk dichtbij dergelijke bedragen te komen!!!

... naar mijn mening niet echt iets zegt omdat de leeftijd waarop jouw vriendin 'meteen' 65K ging vangen aanzienlijk hoger ligt dan de leeftijd waarop jij al in de vangkamer zat (jouw vriendin heeft van d'r 20e tot 27e bar weinig gevangen). En op jouw 27e zul je in een betere situatie zitten dan jouw partner in crime op haar 27e. Trouwens... Jij onder de 24, zei boven 27.. Was er niks strakkers in de buurt.. :biertje:
 
Vergeet niet dat hij het ook nog eens over dollars heeft...

Maar kijk dan eens naar mijn verhaal, over twee maanden heb ik ook een masterdiploma op zak, waarmee ik een salaris van 40k euro zou kunnen krijgen als ik mezelf goed kan verkopen (vorig jaar nog een half jaar als freelancer gewerkt fulltime tegen 30 euro per uur en dat was goedkoop voor dat bedrijf). Toch kies ik ervoor om een integrated opleiding tot piloot te gaan doen... geloof me, ik heb genoeg shit meegemaakt in m'n leven om te weten dat geld echt niet alles is! Je hart volgen is veel belangrijker in je beroepskeuze, en eigenlijk in alle keuzes.
 
Ja, maar wat ik lees is dat de ontnuchtering ook pas later komt ! Dat lijkt me trouwens niet meer dan normaal. Het is gewoon keiharde economie en management. Mijn stelling is dat sinds het specifieke management in de wereld is gekomen, het met de menswaardigheid zienderogen achteruit is gegaan. En dat kost ook de romantiek van het piloten-bestaan. Voor het bedrijf mag je zo weinig mogelijk kosten en als vlieger ga je dat voelen. Net zoals bij de meeste andere banen in loondienst.
 
Tja, 'Life is a bitch' wordt wel gezegd ... nou, dan maar een 'mooie bitch' zeg ik maar :D

Ik eet nu van twee walletjes, heb twee banen ... 'one for the money, one for the fun' ... je mag raden welke 'for the fun' ... :rt:

@Boerharms
Ik ben het helemaal eens met jouw stukje. N.a.v. jouw stelling ...

Mijn stelling is dat sinds het specifieke management in de wereld is gekomen, het met de menswaardigheid zienderogen achteruit is gegaan. En dat kost ook de romantiek van het piloten-bestaan. Voor het bedrijf mag je zo weinig mogelijk kosten en als vlieger ga je dat voelen. Net zoals bij de meeste andere banen in loondienst.

... De wereld is door de luchtvaart (jaja) en de laatste jaren door internet, steeds kleiner geworden en moeten we dus steeds meer de concurrentie aan met verre en nog steeds goedkopere landen. Helaas lijkt het er op, dat er negatief wordt genivelleerd ... dat wil zeggen ... onze concurrerende werkvolk-collegae uit de goedkopere landen worden niet snel net zo welvarend als wij, en als wij niet oppassen worden wij in rap tempo net zo arm als zij ... :huilt:

Overigens vraag ik me af, of de piloot van vroeger zijn werk wel zo romantisch vond, als dat wij nu denken. Als je ziet hoe ze in de 19-twenties met een Fokker VII naar Indonesie moesten vliegen ... VFR, met slechte kaarten, geen auto-pilot, en geen anti-geluid koptelefoons ... maar ook daarna, was het mijns inziens hard werken ... de luchtvaart is altijd een sterk concurrentie-gevoelige sector geweest.
 
Lees de boeken van Viruly. Hij was in de jaren dertig ook al niet blij als hij op ouderjaarsavond van stby werd getrokken om naar Parijs te gaan. Of als hij na 21dagen Indie op en neer terug in Amsterdam naar z'n vrouw wilde, maar Parmentier besliste dat hij eerst nog ff naar London op en neer moest omdat er iemand in Malmo vastzat in de sneeuw.
SSDD
 
5papa -

Ze ziet er uit als 21 dat helpt ;).

Pirke -

Klopt, maar qua koopkracht sta ik hier weer een stuk sterker in mn schoenen. Dollar/Euro boeit me geen reet, daar ik dollars verdien en dollars uitgeef.

Om maar te zwijgen over het feit dat je hier voor 400.000 dollar een los staande villa hebt, in een goede buitenwijk met uitzicht op de bergen, op een eigen lap grond, 5 slaapkamer, 3 badkamers 2 woonkamers en een basement (ter grote van de woonkamer) om een bar in te bouwen, en pool tafels in neer te zetten, mocht je dat wilen. Denk dat je in NL meer aan 1.400.000 dollar moet denken voor een dergelijk project. Plus dat je in NL dan een "kakker" bent en maar eens normaal moet doen (aka opel astra rijden), terwijl het in Amerika je gemiddelde buitenwijk is, met desperate housewifes en soccer moms om je heen.... (of dat laatste goed of slecht voor je is mag je zelf invullen)


http://www.homes.com/Content/NHCMod...axYear=&Canada=0&OrderBy=price:D&FirstRec=28#

Vergeet niet dat ik mn 4-deurs sedan voor 38 dollar volgooi, en ik meer melk krijg voor mn dollar als jij voor je Euro. En ongeveer 22% belasting betaal.

Mn Apple MacBook kost hier in de Apple store 1100 Dollar (730 Euro) en in NL kost ie 1100 Euro in de Apple store (......)

Een 2007 Audi Q7 begint hier (met lere stoelen en alle knopjes erin) voor rond de 40.000 Dollar, in NL is het instapmodel 70.000 Euro....

Dus, je kunt wel in acht nemen dat ik het over dollars heb, maar zie de relevantie er niet van in. Als je het naar koopkracht in NL wilt doorrekenen is 65K USD per jaar in de VS ongeveer het zelefde als 80K Euro's in NL.

Overload -

Ben niet jaloers, sounds to much like work. IOE captain zijn staat overigens wel bere goed op je CV. Seattle sounds good. Of Amsterdam in december.

Superpilot -

Zit rond MSP rond die dag denk ik. Hebben jullie PBS of een dergelijk biedings systeem bij CV om trips te kunnen bieden, aanvragen en op te pakken in open time ?? In dat geval kunnen we LAX vroeg of laat vast wel regelen.... Springen we in dat oude trammetje om aan het strand bier te drinken.

FD
 
Last edited:
Begint jouwn kelder wat te klein te worden met al die kleine kinderen er in?
 
Ik neem wel wat Poolse meisjes mee, dr werken hier genoeg...
Ik voor duur een flat gekocht hier, die kleiner is dan de meeste kelders daar.
Anyway, Engeland is een (dit woord is gecensureerd) land om in te wonen.

Voordat iemand weer begint te blaten dat we off-topic zijn;

Ja saai, heel saai is het, vooral geen piloot worden, gaat mijn salaris omhoog.
 
@FD: PBS ja, maar ik ben hier nog zo groen dat het krijgen van trips nog een soort van loterij is. Zit er volgende maand overigens 3 dagen, voor het geval iets uitmaakt.

On topic: je weet dus nooit waar je over 7 weken bent.... Is errug leuk.
 
FD: ik heb zelf een tijdje in Canada gewoond, ik weet hoe het er aan toe gaat... maar hoe hou je zo'n enorm huis schoon????? :grijns: Verder vind ik Amerikanen maar een stelletje oppervlakkige [censuur]. Canada is wat dat betreft een fijner land in mijn ogen.

Maar ontopic: ik geloof echt dat het in je bloed kan zitten, net als met elk beroep. Ik heb iemand gekend die VWO gedaan heeft, cum laude geslaagd en daarna buschauffeur is geworden. Dat vond ie helemaal geweldig en daar issie gelukkig mee geworden. Of deze man (Paul Potts), een mobiele telefoonverkoper die mee ging doen aan "Britain's got Talent", compleet gebrek aan zelfvertrouwen en hij wilde graag operazanger worden: http://www.youtube.com/watch?v=1k08yxu57NA (waarschuwing: kippevel/tranen materiaal) (hij heeft overigens gewonnen!)
 
Hmmmmm, bier.
Ik vlieg graag met iedereen waarmee ik een leuke, relaxte dag heb.

Das niet helemaal waar trouwens, ben tegenwoordig al erg blij als ze Engels spreken en ooit een plaatje van een vliegtuig hebben gezien....:(

On topic:

Stel je toch eens voor dat je geen piloot was, dan zou je moeten werken........:passed:
 
Back
Top