Pirke
New member
In mijn ongoing zoektocht naar een geschikt toestel om aan te schaffen, heb ik misschien wel de allerbelangrijkste vraag te pakken: pas ik er comfortabel in?
Een proefvlucht in een Tecnam P2002 gaf al aan dat ik die te krap vind. Ik stoot mijn hoofd bij het sluiten vd canopy, en als hij gesloten is heb ik slechts 2 cm speling en daar moet dan nog een headset tussen passen. Iets meer ruimte vind ik wel zo prettig.
Op de beurs in Friedrichshafen kwam ik ook tot de conclusie dat ik voor de meeste toestellen te groot ben, ondanks dat ik slechts 1.82m ben. Ik zal wel korte benen en een lange rug hebben denk ik dan. Het zal ook vast merk gerelateerd zijn, want de hele Tecnam vloot was even krap. Zelf de P2006 twin vond ik veel krapper dan de goede oude C172.
Zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen?
Wat is jullie ervaring met andere toestellen, zoals de Diamond Katana, Robin DR400, Pipers, etc vergeleken met een C172?
Zijn er vrijwilligers die mij (tegen een gepaste onkostenvergoeding) even een half uurtje mee de lucht in willen nemen, met als doel om het vliegtuig te passen?
Een proefvlucht in een Tecnam P2002 gaf al aan dat ik die te krap vind. Ik stoot mijn hoofd bij het sluiten vd canopy, en als hij gesloten is heb ik slechts 2 cm speling en daar moet dan nog een headset tussen passen. Iets meer ruimte vind ik wel zo prettig.
Op de beurs in Friedrichshafen kwam ik ook tot de conclusie dat ik voor de meeste toestellen te groot ben, ondanks dat ik slechts 1.82m ben. Ik zal wel korte benen en een lange rug hebben denk ik dan. Het zal ook vast merk gerelateerd zijn, want de hele Tecnam vloot was even krap. Zelf de P2006 twin vond ik veel krapper dan de goede oude C172.
Zijn er meer mensen die hier tegenaan lopen?
Wat is jullie ervaring met andere toestellen, zoals de Diamond Katana, Robin DR400, Pipers, etc vergeleken met een C172?
Zijn er vrijwilligers die mij (tegen een gepaste onkostenvergoeding) even een half uurtje mee de lucht in willen nemen, met als doel om het vliegtuig te passen?