Overname Abn Amro

Let wel; ABN AMRO is straks geen onderdeel meer van Fortis!!

Het Nederlandse deel van Fortis is door de overeid overgenomen en daar valt nu de ABN AMRO nog onder. ABN AMRO gaat in de verkoop en zal straks van een grotere bank worden. Welke bank dit zal zijn is nu nog onbekend maar de kans is klein dat dit de ING groep of de Rabobank ofzo zal zijn. ABN zal dus waarschijnlijkweer in buitenlandse handen terecht komen.

Dus of de NL/BE regering nu een aandeel heeft in Fortis of niet is totaal niet belangrijk. Die twee banken staan straks helemaal los van elkaar.

Op zich mag de nieuwe eigenaar van de ABN AMRO (wie dat dan ook gaat worden) best bepalen dat de pilotendesk van preferred banking opgeheven wordt (Ik zeg overigens niet dat dit zal gebeuren)

Maar mocht dit gebeuren dan heeft de NL regering en de EU in de vorm van mevrouw Kroes daar helemaal niks over te zeggen.
 
Last edited:
Voor mensen met AP&M en Aviation (beiden HBO) e.d. geldt volgens mij dat de studiefinanciering alleen beschikbaar is in de jaren dat je niet vliegt. Kortom: wanneer je op de KLS resp. Stella zit krijg je deze niet meer, net als de andere studenten daar. Correct me if I'm wrong.

Zolang je collegegeld betaald en ingeschreven staat bij de HBO/WO-school dan krijg je volgens mij gewoon je stufi (1e 4 jaar), vliegend of niet.

Verder sluit ik me aan bij V-entje.

gr
 
ABN wordt volledig geïntegreerd in de nederlandse fortis bank. Wat de naam van de nieuwe bank gaat worden is onbekend. Waarschijnlijk ABN, want de naam fortis lijkt me redelijk 'besmet'. Bovendien is dan ook duidelijk dat het niet meer gelieerd is aan de belgische fortis.

niet dat het wat uitmaakt voor de leningen uiteraard.
 
het lijkt mij dat er niemand voor zijn lening hoeft te vrezen hoor, je hebt een getekende overeenkomst en daar kan een toekomstige koper niet in een keer vanaf, deze kan natuurlijk wel beslissen geen nieuwe leningen meer te verschaffen.
 
Ik moet nog een lening aan vragen dus ik hoop niet dat dat gebeurt en bovendien is het te hopen dat de rente weer wat daalt.
 
cyberboy wat sowieso slim is om te doen op dit moment is je rente voor de korst mogelijke termijn, in mijn geval 2 jaar, vast te zetten. Dan krijg je bovendien de laagste rente die mogelijk is op dit moment en je hebt een kans dat over 2 jaar die rente dan lager is.
Ik zal als ik jou was niet vrezen voor jouw lening, abn blijft voorlopig nog wel even van de staat en bovendien mogen er bij een verkoop geen banen verdwijnen. (een voorwaarde die ik her en der gehoord heb)
 
Denk jij dat de rente gaat dalen de komende tijd?
Ik zou daar echt niet zeker van zijn. ik vermoed dat het over 5 jaar een stuk erger is nog.
 
Ik denk dat zodra de kredietcrisis opgelost is, de rente weer omlaag gaat. En dat kan best binnen twee jaar. Als de economie toch in een recessie gaat, gaat er veel minder geleend worden, waardoor de rente ook omlaag zal gaan. Dit zal ook gebeuren door overheidsmaatregelen, de Fed heeft bijvoorbeeld zojuist de rentestand met 0,5% verlaagd.
 
Wat zou er gebeuren met mijn huidige lening bij de ABN als de hele toko over de kop gaat? (ABN is tenslotte maar een relatief kleine bank).... nou ja de restanten van de bank zullen dan wel worden verkocht hier en daar en de uitstaande leningen zullen wel bij de hoogste bieder worden ondergebracht...


*op kwijtschelding van studieschuld hoopt*
 
haha JPC keep dreamin´

Mocht de ABN AMRO over de kop gaan dan zal je zal dat geld terug moeten betalen, tot de laatste cent. Aan wie dat zal zijn is dan onzeker maar betalen zul je. Daar zorgen ze echt wel voor.

Jammer dat het met spaargeld niet zo is. Als je meer dan een ton gespaard hebt (was 20k) is de bank niet verplicht je alles terug te betalen als ze kopje onder gaan.

Ik ga net zoals 787 Dreamliner mijn rente straks voor een zo kort mogelijk periode vastzetten. Ik verwacht dat de rente de komende 2 jaar nog kan oplopen maar daarna weer gaat zakken. Ik heb helaas niet de luxe om nog een paar jaar te wachten met mijn opleiding vanwege mijn leeftijd. Dus ik moet helaas wel. Als ik een keuze had, had ik zeker nog even gewacht. De komende tijd wordt het iig zwaar kl#te.


PS Ik heb inmiddels bij de AH geinformeerd naar carriere kansen voor als ik straks klaar ben met mijn opleiding en waarschijnlijk geen baan kan vinden. Ik kreeg echter te horen dat ik officieel te hoog was opgeleid. Woehoe! :grijns:
 
Haha ja daar was ik ook al beetje bang voor...
De afgelopen 2 jaar ben ik er elke maand netto alleen nog maar op achteruit gegaan door de stijgende rente... begin nu toch beetje te filosoferen over alternatieven om er vanaf te komen ;)

Nou ja gelukkig heb ik geen beleggings-lening genomen. Iemand hier die dat wel heeft?
 
haha JPC keep dreamin´

Mocht de ABN AMRO over de kop gaan dan zal je zal dat geld terug moeten betalen, tot de laatste cent. Aan wie dat zal zijn is dan onzeker maar betalen zul je. Daar zorgen ze echt wel voor.

Is het ook niet zo dat wanneer de ABN bijvoorbeeld ten onder gaat en je bij dit zelfde bedrijf zowel je Lening + Spaarcentjes hebt staan, dat de curator gelijk zo veel spaarcentjes int als op je rekening staat (tot de lening is afbetaald)? Dan ben je dus flink de :eek!:
Zoiets had ik laatst gehoord, maar of dat ook in deze situatie geldt, weet ik niet.
 
ze zullen waarschijnlijk wel kijke naar wat jij nog tegoed hebt en wat jij hun nog moet betalen, lijkt mij logisch als ze dit dan met elkaar verrekenen.

Over de rente, vandaag is de rente al verlaagd door de nationale banken. De mensen die ik over de financiele wereld hoor zeggen allemaal dat de kans op een lagere lening over 2 jaar groter is dan de kans dat de rente dan nog hoger is dan op dit moment.
Dus vandaar mijn keuze voor een relatief kleine periode van 2 jaar voor een rente van 6,9 %.
 
Back
Top