Overname Abn Amro

cyberboy

New member
Ik zou graag willen weten wat de mogelijke gevolgen van de kredietcrisis en de overname van fortis en abn amro door de regering voor invloed hebben op het financieren van een opleiding tot piloot en dan met name via de abn amro, omdat daar alle garantiefondsen bij aan zijn gesloten.
 
Als je dat weet wordt je rijk! Zoals met alles is het onzekerheid. Maar ik neem aan dat de koper ook de verplichtingen van de ABN overneemt.
 
Als je dat weet wordt je rijk! Zoals met alles is het onzekerheid. Maar ik neem aan dat de koper ook de verplichtingen van de ABN overneemt.

ABN-AMRO is nu eigendom van de staat. Mogelijk dat er nu ook een studiefinanciering komt voor ATPL studenten??? :wegkwijt:
 
Dat staat er compleet los van.

Het dient een erkende HBO studie te zijn om studiefinanciering te kunnen ontvangen
 
Dat staat er compleet los van.

Het dient een erkende HBO studie te zijn om studiefinanciering te kunnen ontvangen

En

Garantiefonds heeft niks met de ABN te maken. Het is een borgstelling van de school naar de ABN toe...
 
Het enige waar je je zorgen om moet maken is het geleende geld. Het zou kunnen zijn dat je een hogere rente moet betalen vanwege de kredietcrisis.
 
Hogere rente op geleend geld van een vliegopleiding in tijden dat de banenmarkt weer eens slecht is. Is natuurlijk iets wat je niet kunt gebruiken als abinitio!

1000 a 2000 euro per jaar meer betalen met een baantje bij AH, is heeel veel geld!!

Laten we hopen dat het nog niet zover komt!

Grtz Mike5
 
Hogere rente op geleend geld van een vliegopleiding in tijden dat de banenmarkt weer eens slecht is. Is natuurlijk iets wat je niet kunt gebruiken als abinitio!

1000 a 2000 euro per jaar meer betalen met een baantje bij AH, is heeel veel geld!!

Laten we hopen dat het nog niet zover komt!

Grtz Mike5

Dan moet je vlieger worden, dan verdien je wat meer;)
 
Credit Crisis

Credit Crisis

Two side effects of the continuing crisis

- Borrowing money will become increasingly more difficult.

- Cost of borrowing will increase

Don't expect an improvement any time soon
 
Het enige wat ik een beetje krom vind aan alles, is dat de 'normale' studenten volle bak kunnnen lenen bij de IB groep tegen een gunstig rentetarief. Waarvan een groot deel overigens gewoon lekker van op vakantie gaat onder het mom van studiereis. En de aspirant piloten het met de normale rentetarieven moet doen. Daar moet toch nog wat te halen zijn? Al heffen ze die rente maar op het maximale bedrag dat een gewone student bij de IB ook kan lenen, scheelt best wat centen.

Maargoed, dit zal, zolang de opleidingen allemaal particulier zijn, niet zo snel gebeuren ben ik bang.

Gr!
FF
 
Geld lenen wortd nu gewoon duurder... Weet niet wat de rente is als je nu een vliegopleiding begint, maar het zal wel meer dan 7% zijn inmiddels. Daarnaast kan je best wel studiefinanciering krijgen tijdens een vliegopleiding. Dan moet je alleen een combinatie van een vliegopleiding en HBO doen. Dat is een mogelijkheid. Anders kun je ook bij de IB groep lenen. Dat is vaak voordeliger.

gr
 
Weet iemand hoe dat zit met lenen bij de IB, in combinatie met de ABN en het garantiefonds? Volgens mij kan je dat veel in rente schelen. Dit is denk ik vooral interessant om eens uit te zoeken voor mensen die AP&M, Aviation e.d. studies doen.
 
Voor mensen met AP&M en Aviation (beiden HBO) e.d. geldt volgens mij dat de studiefinanciering alleen beschikbaar is in de jaren dat je niet vliegt. Kortom: wanneer je op de KLS resp. Stella zit krijg je deze niet meer, net als de andere studenten daar. Correct me if I'm wrong.
 
Even ter relativering, ' normale studenten' kunnen dan wel tegen een laag rente tarief lenen.
Echter ,deze personen hebben geen recht om het geleende bedrag als negatief inkomen te zien en dus af te trekken van de belasting. Alles heeft zo zijn voors en tegens, en voor een dubbeltje op de eerste rang willen we allemaal.
 
De vraag was niet welke opleiding als een HBO erkende opleiding te boek staat of uberhaupt wel zo´n opleiding is. Cyberboy wil graag weten wat de gevolgen van de overname van Fortis voor de pilotendesk van de ABN AMRO gaat hebben.

Dat antwoord heeft niemand. De bank die uiteindelijk ABN koopt zal bepalen wat er met de pilotendesk van ABN zal gebeuren. Vooralsnog verandert er niks en ziet het daar ook niet naar uit maar niks is zeker.

Lenen zal iig niet goedkoper worden.

Echter ,deze personen hebben geen recht om het geleende bedrag als negatief inkomen te zien en dus af te trekken van de belasting.

Da´s leuk als je NL woont maar in het buitenland is dat helaas niet zo.
 
Last edited:
Er verandert niets. De staat is dan wel eigenaar geworden van ABN/Fortis, maar Nelie Kroes (eu) zal niet toestaan dat de nederlandse overheid zich actief met het beleid gaat bemoeien.
 
Back
Top