Orientatie vliegschool/opleiding

Barg

New member
Hi,

Zal me even kort voorstellen, ben 29 jaar en werk als consultant in de IT. Ben al mijn hele leven lang bezeten van alles wat met vliegen/vliegtuigen en techniek te maken heeft op dit vlak. Door omstandigheden kan ik het mij veroorloven om mijn droom na te jagen, wat betekent dat ik piloot wil worden..van je passie je beroep maken.

Paar vragen (die waarschijnlijk al meermaals zijn gesteld in diverse vormen).
1. Wat is de meest gebruikte 'route' om commercieel piloot te worden?
2. Wat zijn de verwachtingen qua aanbod van banen en toegangkelijkheid in diverse sectoren (Freight/Passagiers/Privat?)
3. Zijn er ervaringen met Executive Flight die opereren rondom Breda?

Dank voor het beantwoorden/meedenken. Alle tips en trucs zijn welkom! :biertje:

Barg
 
1. Krijgsmacht
2. Airline gerunde school ( KLS, Lufthansa)
3. Onafhankelijke Commerciële school
4. “Vrije sector” waar je zelf alles bij elkaar puzzelt.

Doe een assesment bij een gerenommeerd bedrijfs dat niet verbonden is aan een vliegschool en een First Class Medical.
Heb je nog niet nodig maar de rijd is nu om erachter te komen of je een verborgen afwijking hebt wat je in het normale leven niet dwarszit maar een 1st Class wel.haalnje PPL op je gemak in je vrije tijd en maak dan een beslissing.

Als (iets) latere starter lijkt mij het belangrijkste dat je alles schuldenvrij kan doen.
 
Hi Europe-American,

Dank voor de reactie, die medical check en assessment is inderdaad een goed idee. Eerst zeker weten dat je fysiek/medisch geschikt bent voor het werk als CPL is inderdaad een goede uitgangspositie.

Zijn er forum leden die ook antwoord hebben op mij laatste vraag rondom de vliegschool? Op dit forum staat wel het één en ander geschreven..alleen niet recentelijk.

Dank!
 
Barg,

De school in kwestie ken ik niet maar ik heb even op de website gekeken en zie geen overduidelijke red flags.
Maak een afspraak om langs te gaan en om te ondervinden of de sfeer je aanstaat.

Optie 1 en 2 zijn geen mogelijkheid meer voor je vanwege je leeftijd.
Raar maar zo werkt dat nu eenmaal in NL.
Blijft de keuze tussen een opleiding binnen of buiten NL en dan binnen of buiten Europa, bv de VS of Canada.

Ik weet niet of je dit al hebt gelezen maar het heeft voor een aardig deel ook betrekking op jouw situatuie:

http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=14845

Hier ook wat infomatie voor je:

http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=14852

Als je vragen hebt, aarzel niet.
Ik kan je meestal wel binnen een paar dagen antwoord geven.
 
Back
Top