Opleiding Lufthansa

Je haalt denk ik even wat dingen door de war ^^

Klsers worden hier op het forum AI's genoemd na hun studie aan de kls en dan beginnen bij de KLM, deze personen worden AIs genoemd omdat ze weer vanaf het begin(Ab-initio) beginnen bij de KLM.

KLS'ers die bij Lufthansa selectie doen zijn ready entries gezien hun ATPL brevet.

Germanwings en Lufthansa is qua selectie 1 pot nat, ze hallen allebei piloten uit de selecties van de DLR(Keuringinstituut in Hamburg) alleen zijn er op dit moment meer plaatsen bij GWI waardoor je nu meestal selectie doet om bij GWI te mogen beginnen.

Je vraag betreffen cityline weet ik eerlijk gezegd niet ik dacht dat de school alleen opleidde voor passage en GWI en dat CLH alleen R/E's aanneemt, denk ik hoor dit weten de mensen bij LH stuk beter en die zijn ook op dit forum.

Graag gedaan
 
LFT is alles wat opleidingen voor LH verzorgt. Dus de school in bremen is net zo goed LFT als de simulatoren in Frankfurt, München en Berlijn.

Ab Initio is normaal iemand die aan de vliegopleiding begint. Dus met ATPL heeft het niets te maken, dat krijg je sowieso pas nadat je minimaal 1500 uur hebt gevlogen. Bij Lufthansa begin je normaal (net als bij de KLS->KLM-route) als AI. Zolang je binnen dit traject blijft, ben je AI. Als LH erg veel personeel zoekt, nemen ze ook Ready Entries aan:

Ready Entry is dan dus iemand die z'n vliegopleiding al ergens anders heeft gehaald, en direct in het bedrijf instroomt. Ook een RE heeft niet per sé een ATPL, een CPL met frozen ATPL-theorie voldoet ook.

Bij kleinere bedrijven, bedrijven die enorm snel groeien, of bedrijven die het niet zo interesseert wat het personeel over ze denkt, heb je soms ook Direct Entry-Captains, dus mensen die van buiten het bedrijf direct instromen, en de lijst met copiloten binnen het bedrijf passeren.
Bij de grote Europese maatschappijen zul je dit niet vinden.

German Wings neemt zowel mensen uit Bremen aan, als ook mensen van de vrije markt. Daarnaast hebben zij samen met Cityline een eigen opleiding ergens lopen, maar de details daarvan ken ik niet. Volgens mij valt dit onder Intercockpit, een dochteronderneming van de LFT. Een echte eigen opleiding hebben zij dus niet.
 
Swario,
LFT in Bremen leidt alleen op voor DLH (mainline) GWI en CLH (alleen F/O EMB)
GWI trekt tevens mensen van de vrije markt, net zoals CLH (cityline)
 
Back
Top