Opleiding in Amerika

Hellrider

New member
Ik heb al jaren in mijn hoofd om piloot te worden. Ik heb de KLS selectietest
gedaan toen ik 17 was. Niet gehaald. Nu afgestuurd aan een universiteit in
Nederland. Ik wil gaan vliegen, maar wil het niet in Nederland proberen, maar
in Amerika. Het is er goedkoper en ik heb de Amerikaanse nationaliteit. Mijn
familie heeft een huis in Orlando dus ik wil graag in regio Orlando gaan
vliegen.

Ik heb een aantal vragen en hoop dat jullie me er mee kunnen helpen!!

1) Wat kost een medical class 1 keuring in Amerika?
2) Kan ik gewoon een willekeurige medical test center kiezen?
3) Binnen hoe veel tijd krijg ik de uitslag van een medical test in Amerika?
4) Wordt ik met een beenlengteverschil van 2 cm en -1,75 beide ogen goedgekeurd voor class 1?
5) Waarom doen veel mensen een PPL in Amerika en gaan daarna terug naar Nederland?
6) Is het handig om je theorie al in Nederland te doen? Zo ja, waar bestel ik de boeken? Hoe zit het met dat klasje van "windshear"?
7) Wat is een goede vliegschool in omgeving Orlando?
8) Wie heeft er ervaring met Orlando Flight Traning?
9) Wie heeft er ervaring met Delta Academy?
10) Hoeveel uren heb ik minimaal nodig om aantrekkelijk te worden voor een US maatschappij? Hoeveel zou dit totaal mij gaan kosten (zonder huisvesting).
11) Is er iemand die met het idee rondloopt om in november te beginnen in omgeving Orlando aan zijn opleiding?
12) Lopen er veel piloten rond zonder baan? Zo ja, waarom worden ze niet aangenomen? Uren / School / Nationaliteit?

Ik hoop dat iemand een antwoord heef top mijn vragen!! Thanks!
 
Hey Hellrider,
Ik heb net info aangevraagd bij delta academy. Nog niet van gehoord. Net wel boeken besteld voor PPL voorbereiding bij http://www.flightstore.co.uk. Krijg je confuser gratis bij. Wat betreft klasje van windshear; ik heb begrepen dat hij voorlopig dit even niet doet. Jammer, maar mss zijn er alternatieven? Ik overweeg OFT, maar er zijn nog meer alternatieven zoals idd Delta academy. Naples schijnt op dit moment geen goed idee te zijn qua bezetting.

Jij hebt dus amerikaanse nationaliteit...Homo huwelijk in florida al legitiem ;)
 
Om eerst maar het belangrijkste te vragen: Wil je JAA of FAA gaan doen? Zit nogal verschil in de prijs namelijk....

1) Wat kost een medical class 1 keuring in Amerika? Afhankelijk van JAA of FAA. Is sowieso goedkoper dan in Europa..

2) Kan ik gewoon een willekeurige medical test center kiezen? Meestal zal de school met enkele namen komen, in principe maakt het niet zo veel uit welke je dan kiest.

3) Binnen hoe veel tijd krijg ik de uitslag van een medical test in Amerika? 5 Minuten (FAA dan, JAA weet ik niet)

4) Wordt ik met een beenlengteverschil van 2 cm en -1,75 beide ogen goedgekeurd voor class 1? Kan ik je eerlijk gezegd geen antwoord op geven, sorry

5) Waarom doen veel mensen een PPL in Amerika en gaan daarna terug naar Nederland? Scheelt nogal wat in de kosten. In Amerika vanaf $4000, hier gauw meer dan het dubbele in Euro's. Wat beter is? Och, je zult toch eerst een check out moeten doen voor je ergens een kistje huurt..Het is ten slotte een PPL, dus je hoeft echt niet perfect te kunnen vliegen

6) Is het handig om je theorie al in Nederland te doen? Zo ja, waar bestel ik de boeken? Hoe zit het met dat klasje van "windshear"? Ik zou er niet de voorkeur aan geven, zeker niet als je je hele opleiding in een engelstalige omgeving doet. Plus ook dat is goedkoper in de VS

7) Wat is een goede vliegschool in omgeving Orlando? Tsja, zelf heb ik gewerkt bij Orlando Flight Training, maar hoe het daar op dit moment gesteld is durf ik niet te zeggen...

8) Wie heeft er ervaring met Orlando Flight Traning? En toen zag ik deze vraag..Toen ik er werkte was het een prima school voor de prijs die je betaalde. Nadat ik al even weg was zijn er echter nogal wat mensen vertrokken die de boel op orde hielden, en eerlijk gezegd durf ik niet te zeggen hoe het nu zit...

9) Wie heeft er ervaring met Delta Academy? Alleen maar dat ze verschrikkelijk irritant in de lucht waren, hele stukken airspace claimden en nergens naar keken..Maar verder kan het best een goeie school zijn hoor ;) Je betaalt alleen wel wat...

10) Hoeveel uren heb ik minimaal nodig om aantrekkelijk te worden voor een US maatschappij? Hoeveel zou dit totaal mij gaan kosten (zonder huisvesting). OK blijkbaar wil je dus FAA gaan doen, betekent dat je kosten een stuk omlaag gaan en je theorie niet vreselijk veel voor zal stellen. Op dit moment worden er veel mensen aangenomen in de vs (heb je greencard of iets dergelijks?) Maar de ureneis is volgens mij nog steeds rond de 1500, maar dat kan ik mis hebben..

11) Is er iemand die met het idee rondloopt om in november te beginnen in omgeving Orlando aan zijn opleiding? Vast wel, maar ik ben niet die persoon

12) Lopen er veel piloten rond zonder baan? Zo ja, waarom worden ze niet aangenomen? Uren / School / Nationaliteit?
Te veel. Waarom? Wist ik het maar!!! ;) succes!
 
funflying said:
Zoals in mijn geval ........ik woon in NL

Maar PPL is toch slechts een basiscursus van ongeveer $7500?

Addy said:
6) Is het handig om je theorie al in Nederland te doen? Zo ja, waar bestel ik de boeken? Hoe zit het met dat klasje van "windshear"?

Ik zou er niet de voorkeur aan geven, zeker niet als je je hele opleiding in een engelstalige omgeving doet. Plus ook dat is goedkoper in de VS

Ik bedoel eigenlijk theorie voorbereiden in Nederland. Is dat slim?

Addy said:
1) Wat kost een medical class 1 keuring in Amerika?

Afhankelijk van JAA of FAA. Is sowieso goedkoper dan in Europa..

Het zou gaan om een FAA keuring? Prijsindicatie?
 
1. Class 1 medical is $85
2. Ja, vliegschool heeft adressen
3.Zie boven
4. Ja, zal geen probleem zijn
5. NL CPL al gauw 90.000 Euro, US $40.000
6. Geen verkeerd idee, studie materialen bestellen, neem wel zelfde als de school gebruikt.
7. Begrijp dat je familie hebt in Orlando, maar beperk je niet tot die omgeving.
Delta Connection is schofterig duur voor wat ze bieden. Naar Amerikaanse begrippen dan.
.......
10. 1200 -1500 uur met een paar honderd uur Multi engine
......
12. Het is erg hard werken onder aan de ladder, met genoeg inzet gaat het best aardig om je omhoog te werken.
Lees ook:
http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?t=3960

Naples schijnt op dit moment geen goed idee te zijn qua bezetting.
Hangt er vanaf bij welke school, www.eaa-fly.com heeft net een nieuwe vloot. NAC gaat niet zo lekker nu heb ik begrepen.
 
imo apita said:
5. NL CPL al gauw 90.000 Euro, US $40.000

Bedankt voor je antwoorden! Ik zie hier een bedrag van $36.000 staan. Maar dan zit ik dus slechts op 200 hr multi engine?

Hoe overbrug ik dat gat tussen de 200 hr en 1500 hr multi engine?
 
6) Is het handig om je theorie al in Nederland te doen? Zo ja, waar

Als ik me niet vergis, was het mogelijk om bij Arjen van Pinxteren op Lelystad (VP air) FAA theorie examens te doen. Nu heb ik al een tijd niets meer van hem gehoord en zoals dat gaat in de kleine luchtvaart is het een komen en gaan van kleine bedrijven. Mocht hij nog steeds op Leystad zitten zou ik het hem eens vragen.

Delta Academy
Naar wat ik begrepen heb inderdaad erg duur voor amerikaanse begrippen, bij aanname schermden ze met: " plaatsen bij een Amerikaanse luchtvaartmaatschappij na succesvol afronden van de opleiding". Ze vertelden er niet bij dat je hiervoor wel Amerikaans staatsburger of in het bezit moest zijn van een greencard.
 
De bedragen die scholen laten zien zijn gebaseerd op minimum uren, iets wat je 999 van de 1000 keer niet exact zult halen, om wat voor reden dan ook.

voor je besluit FAA te doen zou ik wel ff uitzoeken of het wel wat voor je is (kun je in amerika werken bijvoorbeeld, of wil je een tijdje als instructeur werken en daarna je spullen naar JAA omzetten etc etc)

uren maken kun je doen dmv bijvoorbeeld air taxi werk of als instructeur
 
Hell rider, ik wil niet te negatief doen....maar hier gaan we weer.
Zo'n programma heet in de VS " PFT" oftewel "Pay For Time".
Jij betaalt Gulfstream $30.000 voor 250 uur( $120/uur), zij betalen jou ong. $8-$14/uur. Ja een baan waar je betaalt krijgt...van je eigen geld.
Het lijkt aantrekkelijk maar vergeet niet dat je te maken hebt met een maatschappij die te beroert is om voor First Officers te betalen, alles onder het mom om onervaren piloten verder te helpen...:stapelge:
Om dat we toch allemaal " Shiny Jet Syndrome" hebbben in meer of mindere mate zullen er altijd mensen zijn die dit willen betalen.
Na dit programma heb je ong. 500 uur total time. Da's nou net genoeg om voor helemaal niks in aanmerking te komen.
Charter (Part 135) minima zijn 1200 uur TT en 500 uur XC.
Corporate minima? zeker een paar duizend uur.
Kan je alsnog je CFI/CFII gaan doen en zeker een jaar als CFI werken.
Dat gaat erg hard tegenvallen als je al turbo prop heb gevlogen.
Doet het andersom.
Hoe overbrug ik dat gat tussen de 200 hr en 1500 hr multi engine?
Hallo wat dacht je van werken?
 
Mentaliteit en wie je kent is ook erg belangrijk.

Ik ben het niet eens dat je duizenden uren nodig hebt voor een corporate baan. Ik had rond de 650 uur toen ik begon in een citation.

@Hellrider , je kan mijn ervaring (hoe ik hier ben gekomen) lezen op mijn site. www.flyhighusa.com is een andere weg dan de meeste hier hebben genomen.
 
Je hebt ook wel geluk gehad FlyHigh, jou situatie is niet de norm, meer een uitzondering.
Over het algemeen kom je corporate niet zo makkelijk in.

*****edited for irrelevance*****

Even terug naar Hellrider,de beste manier voor hem om aan zijn opleiding te beginnen...:radar:
 
Last edited:
imo apita said:
Je hebt ook wel geluk gehad FlyHigh, jou situatie is niet de norm, meer een uitzondering.
Over het algemeen kom je corporate niet zo makkelijk in.

*****edited for irrelevance*****

Even terug naar Hellrider,de beste manier voor hem om aan zijn opleiding te beginnen...:radar:

AGREE, maar je moet toch altijd een beetje geluk hebben. Attitude en een beetje lef op het goede moment helpt.

Ik heb letterlijk mijn pak aangetrokken en een handvol c.v.'s meegenomen. Naar de airport gereden en letterlijk op hangaars staan kloppen. Voila. CEO deed toevallig de deur open en vroeg of ik met hem een praatje kon maken. Hij vondt het een goede zet, maar had geen opening. Blijven faxen/bellen en 5 maanden later. VOILA

Vlieg rechts op de C425, C525, C550, C650, BE9L, BE20 en beetje PIC uurtjes draaien op de SR22
 
FlyHigh said:
Vlieg rechts op de C425, C525, C550, C650, BE9L, BE20 en beetje PIC uurtjes draaien op de SR22

Hoeveel types mag je dan vliegen bij de faa? Heb je van een van deze kisten een TR nodig, anders kan ik het wel begrijpen.

Greetz
 
Geen type rating nodig als de kist single pilot certified is.
Er zijn een aantal type ratings voor de Slowtation te combineren, tot zover mijn kennis...biertje op...:passed:
 
Ben er al weer eventjes weg, maar was het ook niet zo dat de majors ( airlines) daar 1000 hr pic Turbo/jet als minimum eis hebben?
Zijn natuurlijk genoeg kleinere maatcshappijtjes waar je die ervaring kan halen.
 
30 weeks duration?

30 weeks duration?

Hellrider, die link die je geeft www.flyoft.com, geeft idd een prijs van 36.000USD weer maar er staat ook een duration van 30 weeks bij?

Wat betekent dat? De totale opleiding duurt meer dan 2x zo kort als in NL? :S Of gaat het hier alleen om PPL..

Alvast bedankt,

Swario, die ook op zoek is naar een goeie opleiding in de states.. :D
 
Back
Top